..: Reportáž z letošního ročníku závodů ručních drezín Jugowice :..

Motorové drezíny na konci koleje ve směru Zagórze Slaskie, foto: Tomáš Ságner Jugowice — O víkendu 17. – 18. července 2010 probíhal na opuštěném nádraží v Jugowicích, ležících na trati Swidnica – Jedlina Zdrój, již osmý ročník tradičních závodů ručních drezín. Pořádalo jej Sowiogorskie Bractwo Kolejowe. Ani my jsme nechyběli, a byli jsme jedinými zahraničními hosty. Závody jsme absolvovali již potřetí, a letos naposledy v kategorii mladistvých od čtrnácti do osmnácti let. Další kategorie nesly název Junior, Kobiety, Rodzinna a Open. A co nás vlastně čekalo? Zahájení celé akce proběhlo v 10 hodin; jako první se představili účastníci z kategorie VIP a po poledni následovaly kategorie zbývající. Společnými silami organizátorů s dalšími spolky byl připraven bohatý program, doplněný o řadu zajímavých úkolů, jako je například pátrání po ztraceném pokladu s detektory kovů. Volný čas během přestávky vyplnila mimo jiné šarvátka, v níž bojovala Rudá armáda proti německému vojsku. Samotné závody drezín pak probíhaly na čas, na vzdálenost 2× 200 metrů. Minulý rok jsme se umístili na prvním místě s časem 1:24,09. Ačkoliv jsme letos dosáhli času ještě kratšího (1:23,22), na prvenství to nestačilo a tak jsme obsadili druhou příčku. První místo totiž obsadil Macanko Michał a Byra Grzegorz s časem 1:22,03.

Kromě ručních drezín byly k vidění i drezíny motorové, jejichž cesty vedly po kolejích, po nichž poslední vlak jel v roce 1989. Od hraničního přechodu Starostín dělí Jugowice celých 40 km. Nemalou zajímavostí, se kterou se lze během cesty setkat, je nejdelší železniční tunel v Polsku. Ten leží na nedaleké trati Walbrzych – Klodzko, měří 1601 metrů a pochází z roku 1912. V nedaleké vesnici Zagórze Slaskie se pak nachází přehrada, která v horkých letních dnech jistě dokonale poslouží k vodním radovánkám; zapůjčit si zde můžete například kajaky či vodní šlapadla. Daleko to není ani na hrad Grodno, který lze zahlédnout na fotografiích z Jugowic.

Bitva o nádraží v Jugowicích, foto: Tomáš SágnerBitva o nádraží v Jugowicích, foto: Tomáš SágnerBitva o nádraží v Jugowicích, foto: Tomáš SágnerDruhé místo!, foto: Tomáš SágnerJá s Martinem na ruční drezíně, foto: Tomáš SágnerJugowice před bouřkou, foto: Tomáš SágnerPo levé straně je vidět hra Gródno, uprostřed je stanoviště kde se obraceli závodní drezíny a vpravo příjíždí motorové drezíny, foto: Tomáš SágnerRuští vojáci, závodící v kategorii VIP, foto: Tomáš Ságner

Zdroj: autor, Drezyny.org


Tomáš Ságner Poslat mail autorovi | 31.8.2010 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu Polsko


31.08.2010 (21:21)  
JK ml.: Buďme rádi, že ten štěrk nevozí po silnici. Aspoň něco po kolejích, i když by toho mohlo být mnohem víc. No a co se týče osobní dopravy, přeshraniční spolupráce většinou i 20 let po otevření hranic pokulhává. Vezměte si, jak dlouho již trvá snaha o obnovu i kratších úseků vedoucích přes hranice, zatímco vedle ji vesele přejíždějí lidé v autech a autobusech - v tomto už jsem skeptik, byť bych si moc přál opačné směřování. Ostatně sám to asi poznáte při pokusech využít vlak během dovolené k běžnému cestování. Možná ale, že budete mít i štěstí :).

Akce je to velmi zajímavá, blahopřeji české výpravě k i tak pěknému umístění. Jezdí se na vlastních strojích, nebo si lze na místě drezínu zapůjčit? Škoda, že pojížděná trať není delší :). Ale je pěkné vidět, jak stanice s tím kusem kolejí aspoň nějak žije.
registrovaný uživatel JK ml. 
31.08.2010 (20:26)  
hmmm takže příští a přes příští pětiletku výlet pouze naštěrku nebo gumokolem okolo této trati :-) Dík za studijní materiál a jen na okraj ... si myslím, že pan soukromník zbytečně riskuje vlastní kvalitní šutr, když nechá polské švarné železničáře tahat ložené sypáky křovím (viz fota z KR), každopádně by bylo fajn zavést něco víkendového smysluplného z broumova, když už chybí takový kousek.....no to je asi na dýl omlouvám se za OT
registrovaný uživatel freudent  mail  
31.08.2010 (20:16)  
registrovaný uživatel JK ml. 
31.08.2010 (19:07)  
znalci budou vědět: Jsem onehdá vykonal jízdu gumokolem ....-Broumov - Otovice - Tlumachów - Scinawka dolnaja, srednaja, hornaja - něco něco - Klodzko-..... V té Scinawce najednou zničehonic trať a pešuňk koridorových parametrů, nové mosty atd....Co je to za trať, kam to vede a jak často tam něco jede, nevíte to někdo, případně odkaz na studijní materiál? Bysme rádi příští rok na dovču do toho koutu světa a nemusíme všude zrovna autem, zvlášť ne v tak hezké přírodě, která navíc jaksi jde napříč hranicí, že???? Dík předem

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko