..: ČD: Výběrové řízení na 8 dvoupatrových elektrických jednotek :..

471057, Most, 28.11.2009, foto: Vladimír Praha — České dráhy vyhlásily další z v březnu ohlášených výběrových řízení na letošní rok. V nejnovější soutěži se tak na řadu dostala poptávka po 8 dvoupodlažních elektrických jednotkách pro příměstskou dopravu. České dráhy mají v současnosti již 60 ze 75 objednaných souprav obdobné koncepce v podobě řady 471. Celkově by tedy po ukončení dodávek z nejnovějšího tendru měly disponovat 83 moderními klimatizovanými patrovými jednotkami. Odhadovaná cena této osmikusové série je 1,64 miliardy Kč bez DPH, tedy 205 milionů korun za jednu soupravu. Část těchto peněz by měla být čerpána ze strukturálních fondů Evropské unie.

Nabídky pro tento tendr budou České dráhy přijímat do 23. srpna letošního roku a případný vítěz bude muset dodat soupravy do 27 měsíců ode dne zadání zakázky. Všech 8 souprav by se tedy mělo zřejmě objevit na českých kolejích do konce roku 2012. Státní dopravce hodlá nákup jednotek financovat zčásti z evropských fondů, díky čemuž budou vázány na konkrétní místa určení. Čtyři soupravy by se měly objevit ve Středočeském kraji na trati z Prahy do Benešova, zbylé čtyři pak v kraji Moravskoslezském mezi Ostravou a Mosty u Jablunkova.

Kvůli požadavku na provozní a servisní kompatibilitu lze již teď s velkou dávkou jistoty předpokládat, že dodavatelem čtvrté série patrových jednotek pro ČD se opět stane ostravská Škoda Vagonka s řadou 471. Tento typ vozidla, provozovaný pod komerční značkou CityElefant, upřednostnily České dráhy i při nedávné zakázce z prosince 2009, která byla ostravskému výrobci zadána bez výběrového řízení za cenu 3,3 miliardy korun, tedy přibližně 220 milionů za kus.

Zdroj: IS VZ US


JiříK. | 6.7.2010 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Moravskoslezský ČR Středočeský


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel SYN 
06.07.2010 (17:28)  
Keltman: tak rozhodne vyroby, reko (obzvlaste humanizace B) je jasny faul, to by si tu sazku jeste mohl nekdo pojistit tim ze zasponzoruje prelakovani par desitek vozu a je vymalovano ne? :-)))
Humanizaci bych nazyval tak jak si zaslouzi - bezna udrzba, a jako takova neni od veci, to nic proti, ale nemuze tvorit pater obnovy vozoveho parku ze...
06.07.2010 (17:28)  
SYN: 50% ne, ale bude to asi tak, že RJ bude chtít jezdit na trati 220. Tak POUZE tam narvou něco lepšího. Ale jinam už ne.
registrovaný uživatel pacey  mail  
06.07.2010 (17:24)  
Proč nám na trasu ČT - Brno nešoupnou třeba jen jednu dvě soupravy? Technické veci atd neznám, ale z marketingovýho hlediska... Dyť ty lidi by tady na Blanensku na to zírali jak na ufo...
registrovaný uživatel happy 
06.07.2010 (17:23)  
Ještě je také problém v tom, kolik který kraj bude chtít čerpat z ROP. Třeba Brňáci vše narvou do tramvají. Je tudíž jasné, že ČD nebudou chvátat s obměnou právě tam bez peněz z EU. Záleží taky, co mají v oné desetileté smlouvě. Plzeňáci preferují vyčerpat peníze z ROP pro ně určené na vozidla trakce nezávislé na trať do Domažlic, kde situace je mnohem palčivější. A jinde prostě 671 nemá opodstatnění. Čili tomu moc nevěřím, že se nějaké 671 pořídí. A Škoda má nyní dost zakázek na realizaci, tedy má i dost peněz. Takže asi nebude moc velká snaha jim "něco přihrát". Ntb současná vláda (nová,i když ještě nejmenovaná) prý chce zatočit s firmami, které mají nejasné vlastníky. Takže do budoucna by Škoda nemusela ze státních zakázek nic získat. Proto by bylo racionální, kdyby si ČD našly i jinou cestičku v podobě jiných dodavatelů.
06.07.2010 (17:22)  
SYN: S datem výroby nebo rekonstrukce?:-) Třeba to tu vypadá na spoustu humanizovaných Béček ale díky za ně jel jsem v něm a aspoň se jelo slušněji
registrovaný uživatel SYN 
06.07.2010 (17:21)  
R206: vyborne, tedy mame sazku? Do 15 let ze prevezme nad 50% vykonu na stridavine neco s datem vyroby aspon po revoluci, kdyz uz ne po dnesku (2010)? "Prece jim to nenechame" beru, ale vyresit to zlepsenim KVALITY sluzeb je az to nejkrajnejsi reseni pro CD, napred se vyzkousi vsechny ostatni moznosti...
06.07.2010 (17:17)  
SYN: To máte jako nabídku ledovců místo pendolin (7 vozů 200 km/h) NAkonec se koupí něco jiného.
Do 15-ti let? Nemyslí si, protože RJ se uchází o jih a "Přece jim to nedáme!!" Tak se snad něco koupí.
06.07.2010 (17:16)  
To není žádný nacionalismus, jde jen o to, že někde se něco dělá mění apod. a Jinde, kde je vozový park srovnatelně starý se nějak nic nedělá. Nám nejde o slony ná jde aspoň o něco, co bude jezdit na elektriku, nejde všude naházet regionovy a 854. Zajímavé je, že na Nepomuk by se uživila x71 a kolem Brna vůbec, tady jezdí zřejmě v každém vagoně 4 lidi co?
registrovaný uživatel SYN 
06.07.2010 (17:06)  
happy: souhlasil bych, ale bohuzel je tu casovy problem. Jelikoz doposud to vypada tak ze se CD rozhodly zacit resit problem vozoveho parku na stridavine az teprve pote co vyresi vozovy park na SS (a toto aktualne vypada na dokonceni nekdy okolo pulky stoleti, tedy za predpokladu ze do te doby nebudou uz potrebovat obmenu nebo aspon reko i sloni) tak jediny jakztakz realne vypadajici pokus o reseni je stridavy slon (671), at uz je jaky chce hlavne at je tu vcera. Ani moc nevadi ze nebude vhodny na vsechny trate, to zlomkove mnozstvi ktere se da v pristich letech dosahnout sve pouziti bohate najde a na zbytek bude i nadale k dispozici dostatek klasiky. Zajimave by to mohlo byt v situaci kdyby 671 dosahly radove 50% vsech vykonu, tam uz by problemy nedostatecne modularity mohly zacit vznikat, haha jenze chcete se vsadit kdy k tomuto dojde?? Nabizim velmi dobry kurz ze se tak nestane behem pristich 15 let...
Jo a jen tak mimochodem, prave diky tomu ze 671 muze jezdit u nas VSUDE tak neni problem ji posleze pouzit kdekoliv kde bude jeji nasazeni vhodnejsi (bez ohledu na elektrifikacni soustavu), hned POTE co se uspokojive vyresi otazka jejich nahrady necim lepsim.
Rozdilu dost nebo nedost - ono je dost rozdilu i mezi prvnimi seriemi 471 a soucasnymi (neni se co divit po tolika letech), a prece to neni duvodem je objednavat stale ve stejne podobe "originalu". Zcela evidentne rozdily nebrani v spolecnem nasazeni ale i udrzbe...

Jo a ta poznamka na pokus o zapujceni 671 na postaveni proti Desiru RJ je velice namiste - ano, je to tak, hodlali tu predvest neco o cem vubec nechteli roztrubovat ze je to to co nam koupit v dohledne dobe NEHODLAJI :(((
A push-pull soupravy na bazi 071-971 by jiste tez fungovaly uspokojive, tedy za predpokladu ze by byly...

Railpic: neverim, kdy ze by mel aspon tak zhruba takovyto bajny stav nastat? Staci mi velice hruby odhad?
06.07.2010 (16:56)  
happy: Vidím to stejně, výhledově se počítá s vedením vlaků Velenice - Budějovice - Strakonice. Sem dát slona? Ani omylem, já bych to viděl na talenty.
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko