..: V Ústí nad Labem vykolejil CityElefant 471.005 :..

Nehoda 471.005, Ústí nad Labem , 28. 6. 2010, foto: Faigja Ústí nad Labem (aktualizováno 1.30) — Dnes v 16.47 hodin vykolejil ve stanici Ústí nad Labem jih osobní vlak 2316 jedoucí z Prahy Masarykova nádraží do Ústí nad Labem hl.n. Podle již potvrzených informací při nehodě zemřel strojvedoucí vlaku a bylo zraněno 11 cestujících. Čelní řídící vůz 971.005 (jednotka jela v řazení 971.005 + 071.005 + 471.005) je zcela zdemolován, část vlaku se při nehodě převrátila na bok a poškodila čtyři sloupy trolejového vedení. Na místě zasahují záchranáři, kteří dočasně uzavřeli i silnici na Prahu. Podvozek řídícího vozu se zastavil daleko před soupravou. Osobní vlaky jsou nahrazeny autobusy, dálkové vlaky byly vedeny po odklonové trase přes Lysou nad Labem, Mělník a Ústí nad Labem-Střekov. Od 19 hodin se pracuje na odklizení následků nehody tak, aby byla alespoň jedna z traťových kolejí průjezdná v nezávislé trakci. To se krátce po půlnoci podařilo, vlak EN 477 Metropol jel již ve své pravidelné trase, byť s 1,5hodinovým zpožděním. Předběžně také byla vyčíslena škoda na trati ve výši 15 miliónů korun a na vlaku 50 miliónů korun. Dle prvotního prozkoumání záznamových zařízení z vlaku i ze zabezpečovacího zařízení ve stanici, měl vlak povolenu maximální rychlost 50 km/h, v okamžiku nehody se však pohyboval rychlostí 108 km/h.

Nehoda 471.005, Ústí nad Labem , 28. 6. 2010, foto: Faigja Nehoda 471.005, Ústí nad Labem , 28. 6. 2010, foto: Faigja Nehoda 471.005, Ústí nad Labem , 28. 6. 2010, foto: Faigja Nehoda 471.005, Ústí nad Labem , 28. 6. 2010, foto: Faigja Nehoda 471.005, Ústí nad Labem , 28. 6. 2010, foto: Faigja

Okolnosti nehody se vyšetřují, další průběh mimořádné události sledujeme.

Zdroj: Drážní inspekce, iDnes.cz, Novinky.cz; foto: Faigja


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 28.6.2010 (18:23)
Related newsopen/close

More on Nehody a mimořádnosti

More from ČR Ústecký


  1 2 3 4 5 ... 20      Zpráv na stránku:   
Registered user SYN 
01.07.2010 (9:37)  
Já vím že to není pro danou situaci rozhodující, ale dá se dneska nějak zjistit co vlastně vedlo k tomu že byla cesta postavená nezvyklým způsobem? Jenom tak pro představu...

Jinak je to asi tak jako když řidič auta jezdí patnáct let okolo svýho baráku jednosměrkou už prakticky popaměti a jednoho krásnýho dne mu tam někdo tu jednosměrku zruší a on bouchne do protijedoucího s kterým nepočítal...
Bude se určitě rozčilovat až dohaleluja kterýho vola to napadlo předělat (a mohl to bejt důvod rozumnej a důležitej nebo to klidně mohla bejt jen taková hrátka s pozorností řidičů), ale nic nenadělá a vina bude plně na jeho straně protože on má sledovat aktuální značení a nespoléhat na zvyk...
Počítám že to u fírů nebude až tak principiálně jiné, akorát že těm se to pravidelně připomíná na školeních a tak a taky jsou poměrně pečlivě vybíraní aby tomuto snadno nepodlehli. Ale po nějaké dlouhé době (a za nepříznivé kombinace okolností) to už asi nestačí a otupí každý.

Nedokázal by někdo tu aktuální postavenou cestu plus co kde svítilo a zjištěné rychlosti načmrknout do schématu kolejiště? Zdá se mi že by to mohlo být v tomhle případě docela názorné... Ono to vypadá že za to fíra v rychlejším kousku ještě naposledy pořádně vzal než bude brzdit do stanice a tu přestavenou výhybku přitom přehlídl (i signalizaci), nesnažil se třeba stáhnout zpoždění nebo tak nějak? Jinak mi příjde v úseku 80-120-80-60(50) trošku přehnané tak prudce zrychlovat a do kraje využívat Vmax...
Registered user Jugy  mail  
01.07.2010 (9:06)  
Co je nelogického na tom, aby se ústecké hlavní nádraží jmenovalo Ústí nad Labem hl.n.?
01.07.2010 (7:02)  
Doplnění Jorya: Následující zhlaví je výhradně pro nákladní vlaky odbočující na Ústí západ. Za ním je již traťová 80 a po půlkilometru následuje vjezd do osobního (nelogicky nazývané hlavní) na 60 na 2. i 1. kolej a 50 do odbočky. Pravidelná jízda znamená ještě kilometr 120, pak půlkilometru 80 a pro EC a R do Děčína 60, pro končící, či úvraťující 50.
Domnívám se, že problém je i v rutinnosti práce fíry na osobácích, kde jen za jednu jízdu z Prahy musí sledovat cca 90 návěstidel a 35x přesně zastavit. To je nesnesitelné pro obyčejného cestujícícho, natož pro fíru. Je to mnohem víc práce, než na rychlících či nákladech.

Jako malý jsem chtěl dělat fíru, ale kvůli smyslové skupině to nešlo. Nyní vím, že osobáky bych v 50 letech nemohl jezdit a kdyby mně výpravčí 2x za 100km postavil takto debilně cestu, tak bych byl nepříčetný. Zde evidentně fíra nečekal a asi nikdy nezažil, že by se spojka pro případ "co kdyby" a to ještě pro nákladní vlaky jezdila s Os.
Registered user Arctia 
01.07.2010 (1:36)  
Bobik: Bez dolni zlute je tam jen "na paradu". A dolni zluta je 40...
Registered user bobík 
30.06.2010 (22:51)  
No-bohužel,žádná velká ,5´tam z dálky nezáří-je tam pouze malá neviditelná tabulka...
Registered user Jorya 
30.06.2010 (22:19)  
Takže pokuď si to seřadíme za sebou. Minul předvěst (poslední návěstidlo autobloku) kde by mělo být "očekávej 40km/h" a to v rychlosti 85 (90) km/h, poté minul rychlostník 120 km/h a začal zrychlovat a následovalo vjezdové návěstidlo a po něm vyhýbky a zatáhnutí za rychlobrzdu (rychlost 117km/h) a náraz (zpomaleno na 108km/h). Já být tím strojvůdce, tak než bych začal zrychlovat a to při vjíždění do stanice, tak bych se ještě pořádně kouknul na vlakový opakovač. Takže pokuď ještě k tomu mačkal tlačítko bdělosti, tak tím akorát potvrzuje, že si byl na 100% jist jízdou do rovna.
30.06.2010 (22:17)  
Strojvůdce: neznám přesně místní poměry, ale bylo v diskuzích zmíněno, že jsou tam tyhle výhybky a o několik set metrů dál další výhybky a obvykle ten přijíždějící vlak přejíždí křížem přes zhlaví až na těch druhých. Tentokrát ale mimořádně přejížděl už na těch prvních výhybkách. Takže spekulace je, že zapracovala rutina a i když třeba vnímal návěsti, tak je automaticky vztáhl až k těm druhým výhybkám a přes ty první jel naplno. Nedíval jsem se na vzdálenosti a další rychlostníky, takže nevím, jak rychle by normálně v místě nehody měl jet, kdyby odbočoval až na těch druhých vexlích.
30.06.2010 (20:38)  
Takže jel téměř naplno, traťová je tam prý 120 km/h.
..Jel naplno a přitom mačkal živák. Když mám zaplý návěstní opakovač a mačkám živák, tak jakoby říkám: "Ano, od hlavního návěstidla pojedu předvěstěnou omezenou rychlostí či zastavím."
Ale on nezpomaloval, přitom signalizoval, že o snížené rychlosti ví.. Než vjel na tu výhybku, tak snížil rychlobrzdou rychlost o 9 km/h, to vypadá, že si všimnul až několik málo metrů před místem přestavených jazyků výměny. A to mě právě tolik udivuje.
30.06.2010 (20:37)  
To je zajímavý údaj. Jestliže tam už měl 117, tak to bylo cca 650m od místa, kde ještě měl 85 (90) - jezdí Elefanti na horní, nebo dolní rychlostníky? Vjezdové návěstidlo tak mohl minout v rychlosti cca 110km/h. Jesliže do výhybek vjel na rychlobrzdu, tak to by byl velmi zajímavý dynamický výpočet a jsem zvědav, zda se o to výrobce pokusí. Jisté je, že to kolejová spojka ustála až na výměnovou část výhybky č. 105, která vybočila. Zde se bohužel síly od vysoké teploty a vlaku sečetly.

Zajímavé je to, že lehla i závora od přejezdového zabezpečovacího zařízení, která je 4m od koleje a podvozek jel pouze 75 cm mimo kolej - viz stopa na ochranném klínku Brens. Druhá a třetí část Elefantu zůstala prakticky v ose, což považuji za zázrak. Je tedy zřejmé, že Elefant je parádní vozidlo a skutečně stačilo, kdyby ve výhybkách místo poloměru 300m bylo 500m a fíra mohl v klidu povyprávět, zda udělal botu, nebo za tím bylo něco jiného.
Registered user Jorya 
30.06.2010 (20:11)  
Na selhání brzdy bych to neviděl, jelikož už když by začal dobržďovat tak by si toho musel všimnout. A pokuď jsem dobře četl rychlobrzdu zatáhl až těsně před vyhýbkami. Kdyby nefungovali, tak by ji zatáhl již dříve. Z toho bych usoudil, že vůbec neměl představu, že jede do odbočky a zjistli to až když to vyděl na hlavách vyhýbek.
  1 2 3 4 5 ... 20      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko