Ústí nad Labem (aktualizováno 1.30) — Dnes v 16.47 hodin vykolejil ve stanici Ústí nad Labem jih osobní vlak 2316 jedoucí z Prahy Masarykova nádraží do Ústí nad Labem hl.n. Podle již potvrzených informací při nehodě zemřel strojvedoucí vlaku a bylo zraněno 11 cestujících. Čelní řídící vůz 971.005 (jednotka jela v řazení 971.005 + 071.005 + 471.005) je zcela zdemolován, část vlaku se při nehodě převrátila na bok a poškodila čtyři sloupy trolejového vedení. Na místě zasahují záchranáři, kteří dočasně uzavřeli i silnici na Prahu. Podvozek řídícího vozu se zastavil daleko před soupravou. Osobní vlaky jsou nahrazeny autobusy, dálkové vlaky byly vedeny po odklonové trase přes Lysou nad Labem, Mělník a Ústí nad Labem-Střekov. Od 19 hodin se pracuje na odklizení následků nehody tak, aby byla alespoň jedna z traťových kolejí průjezdná v nezávislé trakci. To se krátce po půlnoci podařilo, vlak EN 477 Metropol jel již ve své pravidelné trase, byť s 1,5hodinovým zpožděním. Předběžně také byla vyčíslena škoda na trati ve výši 15 miliónů korun a na vlaku 50 miliónů korun. Dle prvotního prozkoumání záznamových zařízení z vlaku i ze zabezpečovacího zařízení ve stanici, měl vlak povolenu maximální rychlost 50 km/h, v okamžiku nehody se však pohyboval rychlostí 108 km/h.
Okolnosti nehody se vyšetřují, další průběh mimořádné události sledujeme.
Zdroj: Drážní inspekce, iDnes.cz, Novinky.cz; foto: Faigja
Jinak je to asi tak jako když řidič auta jezdí patnáct let okolo svýho baráku jednosměrkou už prakticky popaměti a jednoho krásnýho dne mu tam někdo tu jednosměrku zruší a on bouchne do protijedoucího s kterým nepočítal...
Bude se určitě rozčilovat až dohaleluja kterýho vola to napadlo předělat (a mohl to bejt důvod rozumnej a důležitej nebo to klidně mohla bejt jen taková hrátka s pozorností řidičů), ale nic nenadělá a vina bude plně na jeho straně protože on má sledovat aktuální značení a nespoléhat na zvyk...
Počítám že to u fírů nebude až tak principiálně jiné, akorát že těm se to pravidelně připomíná na školeních a tak a taky jsou poměrně pečlivě vybíraní aby tomuto snadno nepodlehli. Ale po nějaké dlouhé době (a za nepříznivé kombinace okolností) to už asi nestačí a otupí každý.
Nedokázal by někdo tu aktuální postavenou cestu plus co kde svítilo a zjištěné rychlosti načmrknout do schématu kolejiště? Zdá se mi že by to mohlo být v tomhle případě docela názorné... Ono to vypadá že za to fíra v rychlejším kousku ještě naposledy pořádně vzal než bude brzdit do stanice a tu přestavenou výhybku přitom přehlídl (i signalizaci), nesnažil se třeba stáhnout zpoždění nebo tak nějak? Jinak mi příjde v úseku 80-120-80-60(50) trošku přehnané tak prudce zrychlovat a do kraje využívat Vmax...
Domnívám se, že problém je i v rutinnosti práce fíry na osobácích, kde jen za jednu jízdu z Prahy musí sledovat cca 90 návěstidel a 35x přesně zastavit. To je nesnesitelné pro obyčejného cestujícícho, natož pro fíru. Je to mnohem víc práce, než na rychlících či nákladech.
Jako malý jsem chtěl dělat fíru, ale kvůli smyslové skupině to nešlo. Nyní vím, že osobáky bych v 50 letech nemohl jezdit a kdyby mně výpravčí 2x za 100km postavil takto debilně cestu, tak bych byl nepříčetný. Zde evidentně fíra nečekal a asi nikdy nezažil, že by se spojka pro případ "co kdyby" a to ještě pro nákladní vlaky jezdila s Os.
..Jel naplno a přitom mačkal živák. Když mám zaplý návěstní opakovač a mačkám živák, tak jakoby říkám: "Ano, od hlavního návěstidla pojedu předvěstěnou omezenou rychlostí či zastavím."
Ale on nezpomaloval, přitom signalizoval, že o snížené rychlosti ví.. Než vjel na tu výhybku, tak snížil rychlobrzdou rychlost o 9 km/h, to vypadá, že si všimnul až několik málo metrů před místem přestavených jazyků výměny. A to mě právě tolik udivuje.
Zajímavé je to, že lehla i závora od přejezdového zabezpečovacího zařízení, která je 4m od koleje a podvozek jel pouze 75 cm mimo kolej - viz stopa na ochranném klínku Brens. Druhá a třetí část Elefantu zůstala prakticky v ose, což považuji za zázrak. Je tedy zřejmé, že Elefant je parádní vozidlo a skutečně stačilo, kdyby ve výhybkách místo poloměru 300m bylo 500m a fíra mohl v klidu povyprávět, zda udělal botu, nebo za tím bylo něco jiného.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.