..: Regiojet poptává 50 osobních vozů pro dálkovou dopravu :..

RegioJet, foto: MGBrno — Společnost RegioJet po nákupu 9 používaných lokomotiv Škoda z Itálie vyhlásila výběrové řízení na dodávku 50 zcela nových osobních železničních vozů. Ty by měly být dodány ve třech etapách a jejich celková cena se má pohybovat kolem 50 milionů eur (1,29 miliardy Kč) bez DPH. Zahájení dodávek je plánováno od 15. prosince tohoto roku, přičemž poslední vůz by měl k dopravci dorazit do konce listopadu roku 2012. V první fázi by se mělo jednat o tři typy vozů; dopravce ale, s ohledem na aktuální vývoj, nevylučuje podstatnější změny v dalších etapách nákupu. Vybavení jako klimatizace či elektrické zásuvky by měly být samozřejmostí. Zajímavější jsou ale základní technické parametry požadovaných vozů.

Poptávány jsou zcela nové vozy standardu RIC o délce nejméně 26,4 m. Minimální požadovaná rychlost vozů je 160 km/h; při plánované životnosti 30 let ale podle provozního ředitele Regiojetu Jana Paroubka bude lepší, bude-li mít společnost k dispozici vagony s maximální rychlostí o čtyřicet km/h vyšší. V první etapě nicméně dopravce usiluje o získání vozů pro konkrétní výkony za co nejvýhodnější cenu, a tak se při této sérii spokojí i se zmiňovanou stošedesátkou. Ze stejného důvodu také nebyl zadán požadavek na tlakotěsnost skříně, která je českými předpisy u vozů s rychlostí 200 km/h nebo vyšší vyžadována.

U poptávaných vozů je požadováno velkoprostorové uspořádání. První dodávané vozy by měly být ve dvou vozových třídách a třech provedeních - 1. třída, 2. třída a 2. třída s víceúčelovým zaměřením, jako je přeprava dětí a osob se sníženou pohyblivostí. RegioJet však nevylučuje ani mírnou korekci požadavků s ohledem na vývoj situace. Do budoucna se výhledově počítá také s vozy řídicími.

Vzhledem k plánům společnosti zahájit provoz svých dálkových spojů již příští rok v březnu jsou požadované termíny dodávek vozů velmi krátké. RegioJet proto také předpokládá, že by v krajním případě mohlo dojít i k dočasnému zapůjčení cizích vozů. Tato vozidla by se poté postupně vracela majiteli s příchodem vlastních vagónů. Stejně tak bude zajímavé sledovat, jakou cenu nakonec soukromý dopravce dostane, zejména v porovnání s cenou tlakotěsných vozů Ampz a Bmz Českých drah nebo nových netlakotěsných vozů pro ZSSK. Vítěz tendru by měl být znám 7. srpna.

Zdroj: RegioJet


JiříK. | 6.7.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
09.07.2010 (0:55)  
Kdo to financuje? Videli jste Pretty Woman? Tam to bylo celkem dobre vysvetlene:-)
08.07.2010 (22:41)  
strejcekms : Ale i tak - to zadlužení MÁV je opravdu hrozivé - horší než ty miliardy ČD. Toto bude jeden velký problém pro Maďary.
08.07.2010 (20:24)  
Jugy > Drážní úřad.
08.07.2010 (19:54)  
pokud se nepletu, tak pan jancura pri uvadeni svych projektu prohlasil, ze je schopny investovat az 5 mld korun...
08.07.2010 (19:30)  
Tak přemýšlím:kdo to celou dobu financuje???
Pokud si dobře vzpomínám, pan Jančura při prvních úmyslech provozovat vlaky tvrdil, že na to má asi dvě miliardy (které mu vyneslo jeho patnáctileté podnikání). To by zhruba odpovídalo.

EDIT: Tak se omlouvám. O dvou miliardách mluvil v roce 2007, ale neměl je: http://www.novinky.cz/ekonomika/131769-student-agency-chce-provozovat-nejluxusnejsi-vlak-v-evrope.html
08.07.2010 (19:02)  
Tak přemýšlím:kdo to celou dobu financuje???Půjčení Desir, Italské lokomotivy a teď vagony za 1,6mld.???Jančura???
Díky všem za odpověď
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
08.07.2010 (16:21)  
Tomáš Palíšek - když už mluvíš o té zadluženosti, tak v médiích proběhlo několik zpráv že ČD si chtějí půjčit miliardy na nové vlaky, ale co se strhlo za diskusi pod těmito články (ve kterých je mj. uvedeno že ČD jsou v porovnání s okolními železnicemi málo zadlužené). Tam lidé nadávali že další zadlužování NE a že zbankrotujeme a že je to zbytečné, ale hubu plnou keců o obnově vozového parku- to mají, že chtějí nové vlaky, ale že to bez dluhů, leasingů, dluhopisů nejde, to už jim nedochází...
registrovaný uživatel Sim 
08.07.2010 (16:15)  
Jugy > tusim ze na vlaky.net to bylo vysvetlovano v clanku souvislosti s prechodem na nove znaceni. A bylo tam popsano, kdo ciselnou radu prideluje a podle jakeho klice. Pokud se pamatuju spravne, ciselnou radu urcuje "nekdo" na narodni urovni, u nas zrejme drazni urad. A to pravdepodobne v souvislosti s vydanim povoleni (homologaci) - prislo by mi logicke, kdyby tyto dva kroky mel na starost jeden a ten samy urad.
registrovaný uživatel Jugy  mail  
08.07.2010 (10:50)  
Tak to určitě může, nicméně to není odpověď na moji otázku. Já se ptal, jestli je to věcí dopravce, jak si vozidla označí, nebo jestli je "přiděluje" nějaký úřad (třeba drážní).
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
08.07.2010 (10:01)  
Jugy : Tak ono to může jezdit pod ledasčím, může tomu klidně zůstat i původní italské označení .. ale také se klidně může stát, že to bude 162 5xx ..
  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko