Oberwald — Pátek 18. června 2010 přinesl horské dráze na Furce historický okamžik – po 28 letech byla znovu u Oberwaldu kolejově propojena přerušená trasa přes horské sedlo Furka. Tím se naplnil i jeden z nejdůležitějších předpokladů pro znovuotevření trati Oberwald – Gletsch, a celá, skrze ledovcový Glacier Express známá trať je znovu průjezdná. Zatlučením posledního zlatého hřebu poblíž přejezdu "Bogen" v km. 41.525 to stvrdili v pátek v 16 hodin i čtyři tamní představitelé. Manfred Willi, vedoucí stavby DFB, pak hned vedle připevnil pamětní desku k tomuto památnému dni. Malá oslava byla ještě obohacena o pozitivní zprávu spolkového drážního úřadu, který vydal provozní povolení pro trať Realp – Gletsch na právě začínající sezonu 2010. Zbývající dva měsíce do slavnostního otevření trati 12. srpna 2010 budou využity pro dokončovací práce, testy, školení zaměstnanců – vše s cílem i pro tento poslední úsek včas získat potřebná povolení k provozu.
Trať Furka Bergstrecke je původní trasou Glacier Expressu, údajně nejkrásnějším úsekem kolem ledovce s pramenem řeky Rhony. Jelikož si trasa přes sedlo Furka vyžadovala sezonní provoz, byl v roce 1981 po dlouhých peripetiích zahájen provoz tunelem Realp – Oberwald, který umožnil celoroční provoz Glacier Expressu, a původní trať byla opuštěna. Od roku 1985 probíhaly iniciativy na její obnovu, což se postupně po jednotlivých úsecích dařilo. Od roku 1993 se jezdí z Realpu až na sedlo Furka, od roku 2000 jezdí vlaky až do Gletsch. Od 12. srpna 2010 pak bude znovu pojížděna celá původní trasa až do Oberwaldu. Trať přes Furku je provozována jako výletní parní, „částečně“ ozubnicová železnice o rozchodu 1000 mm se sezonním provozem. Elektrické vedení zde beztak bylo kdysi každoročně instalováno „dočasně“.
Nezbývá než popřát šťastnou cestu!
Související články: Kam už vás Glacier Express nedoveze


Z Gletsche do Oberwaldu silnice kopíruje trať. V oblasti Oberwaldu už nezbylo z původní trasy prakticky nic.
Jelikož si trasa přes sedlo Furka vyžadovala sezonní provoz, byl v roce 1981 po dlouhých peripetiích zahájen provoz tunelem Realp – Oberwald, který umožnil celoroční provoz Glacier Expressu, a původní trať byla opuštěna.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
