..: ČD Cargo: personální ředitel rezignoval :..

ČD Cargo 751.219, Kralupy nad Vltavou, foto: Balwan Praha — Personální otřes ve vedení největšího českého nákladního železniční dopravce ČD Cargo pokračuje. Minulý týden bylo rozhodnutím Valné hromady společnosti odvoláno celé představenstvo v čele s Josefem Bazalou. Zároveň s tím bylo ustanoveno nové představenstvo složené z členů představenstva mateřské společnosti České dráhy. Místa obsadili Petr Žaluda, Petr Nebeský a Milan Matzenauer. Dnes médiím svou rezignaci oznámil personální ředitel ČD Cargo Pavel Koucký. Poukazuje na fakt, že osoby disponující Petrem Žaludou podepsanou plnou mocí odnesly ze sídla společnosti osobní spisy o všech vedoucích zaměstnancích společnosti obsahující zejména pracovní smlouvy, manažerské smlouvy či smlouvy o výkonu funkce. Zájem se v dalších dnech měl rozšířit i na další zaměstnance společnosti. Takový postup je velmi diskutabilní zejména v kontextu probíhajícího auditu společnosti KPMG na půdě společnosti, který si vyžádalo Ministerstvo dopravy.

Podle posledních informací byl Petr Žaluda ustanoven předsedou představenstva společnosti ČD Cargo. Pozice generálního ředitele a výkonného ředitele byly zrušeny. Dochází také k dalším změnám, které Pavel Koucký kritizuje a uvádí jako hlavní důvod svého odchodu: „S ohledem na popsanou situaci, kdy společnost není řádně a odpovědně řízena, kdy dochází unáhleně ke zcela nekompetentním a neodborným krokům, kdy není dodržován správný postup při přípravách dalších kroků, a to v příkrém rozporu slov a činů nových členů představenstva, nejsem nadále schopen vykonávat pozici personálního ředitele a umožňovat vznik dalších takových situací.“

Bazala a Andrýsek: „tato náhlá změna poškozuje jméno společnosti ČD Cargo“

Bazala Své stanovisko k vyhrocené situaci rozeslali také odvolaní manažeři ČD Cargo Josef Bazala a Václav Andrýsek. Adresují ho zejména Řídícímu výboru a Dozorčí radě ČD, stejně jako Dozorčí radě a Správní radě ČD Cargo. Podle obou bývalých členů představenstva je důvodová zpráva lživá a i další informace poskytované do médií zkreslené. To koresponduje také s prohlášeními Pavla Kouckého.

Důvodová zpráva, kterou údajně manažeři dostali do rukou až po svém odvolání dne 16. června, kritizuje zejména výsledky hospodaření v roce 2009 i prvním čtvrtletí roku 2010, a to přesto, že ČD Cargo ohlásilo překonání následků krize a návrat k ziskovému hospodaření. Dále je terčem kritiky špatná spolupráce mateřské a dceřiné společnosti v informování o hospodaření a průběhu mimořádného auditu. Oba souhlasně odmítají formu odvolání, která byla provedena nečekaně, utajeně a bez možnosti se bránit. Stejně tak odmítají kritiku o špatném hospodaření a odvolávají se na tiskovou zprávu o posledních výsledcích hospodaření. Ty byly podle vyjádření pravidelně zasílány také všem kompetentním orgánům mateřské organizace. Shrnuty jsou také opatření provedená pro zvrat v původně ztrátovém hospodaření: aktivnější obchodní politika vůči zákazníkům, zlepšení vytíženosti vlaků, útlum neproduktivních výkonů, snížení výdajů na zásoby, hospodárnější řešení ve spotřebě trakčních paliv i využívání dopravní cesty, redukovány byly režijní náklady i výdaje na marketing a propagaci.

Podle Bazaly je vyloučena i kritika o nedostatečném informování mateřské společnosti. Petr Žaluda byl od začátku existence ČD Cargo dne 1. prosince 2007 nepřetržitě členem některého z orgánů společnosti ČD Cargo a měl tedy přístup k veškerým potřebným materiálům. Stejný přístup měl od 1. prosince 2008 také Michal Nebeský.

Toto prohlášení potvrzuje slova Pavla Kouckého o zrušení pozic generálního ředitele a výkonného ředitele. S ohledem na tuto skutečnost byli pánové Bazala a Andrýsek propuštěni pro nadbytečnost. Veškeré tyto změny nebyly projednány příslušnými odborovými organizacemi. Poslední změny mohou teoreticky výrazně ohrozit jak obchodní výsledky společnosti, tak samotnou existenci, pokud se nepodaří splnit podmínku Drážního úřadu. Ten vyžaduje alespoň jednu osobu odborně způsobilou v představenstvu společnosti. V opačném případě odebere firmě licenci pro provozování drážní dopravy.

Zdroj: ČD Cargo – Pavel Koucký, Josef Bazala, Václav Andrýsek


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 21.6.2010 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
22.06.2010 (17:43)  
Farkač Karel: Pokud máte na mysli pány tuneláře jejihž patronkou je svatá Barbora, tak nevím, k čemu by bylo vedení ČD několik tun Perunitu E a stovka krabic rozbušek č. 8. Leda by se snad chtěli navzájem povyhazovat do povětří a ne jenom z práce. :)
22.06.2010 (15:10)  
Tunel pod Lötschbergem už byl dokončen, tak si myslím, zda se tuneláři nepřemístili před brány ČD-C, aby tam zahájili svoji další činnost. V Ćeské republice určitě najdou dost schopných asistentů s bohatou praxí.
FRK
registrovaný uživatel iksan  mail  
22.06.2010 (15:08)  
for Huffnaggel: nijak .... pokud se najde chyba, tak se spacifikují neposlušní v klidu uvnitř a k očernění jiných netřeba racionálních argumentů .....
22.06.2010 (11:03)  
Já myslím, že to je vysoká politika, na kterou jsme asi moc krátcí. Každý názor pode mnou může mít něco do sebe. Konkurence, politické vyřizování účtů, osobní nenávist a kdoví co ještě. Každopádně to jméno firmy rozhodně neposiluje... Jsem zvědav, jak dopadne ten audit.
registrovaný uživatel iksan  mail  
22.06.2010 (8:30)  
for Borovička: ta konkurence čeká, ale takové spekulace není schopna ..... jsem vevnitř a vidím .... je to opravdu útok lidí, kteří mají pocit, že ta firma přežije cokoliv (osobka ještě možná pár let ano .... bo má monopol), ale po loňském roce vím jak moc je to křehké přežití ne pro špatné nákupy, ale z tlaku konkurentů, kteří vyzobávají jednotlivé přepravy (převážně ucelené na dlouhém rameni). Poláci už u nás jezdí (je fakt že mi u nich stínově taky) a ty pokesy objemu si nevymyslel JB&VA. Tohle je výstřel bez jakékoliv koncepce a bez uvědomnění co může tenhle výstřel způsobit.
22.06.2010 (7:21)  
iksan: a dnes na ČD C nečeká konkurence vně, ale zvenčí - no a proč by to nemohlo být z toho "zvenčí" režírováno?
21.06.2010 (23:29)  
Je ještě někdo z představenstva (pokud tam ještě někdo zůstal) "na volné noze" a "klinká se pod ním židle"? Nebo by se to mohlo zase srovnávat!
registrovaný uživatel ReActor  mail  
21.06.2010 (23:25)  
teď se postupem času ukáže, jaký ten pán Žalud je :-). Doteď jsem mu celkem věřil. Teď má příležitost se ukázat. Byl jedním z kritiků rozdělení na ČD a ČDc. Kéž by se mu to podařilo nějakým způsobem zase "spojit"
registrovaný uživatel Sim 
21.06.2010 (21:49)  
Proc mi to cim dal tim napadneji pripomina film Vy nam taky, sefe!?
registrovaný uživatel iksan  mail  
21.06.2010 (21:28)  
pokud si to kluci chtěli mezi sebou rozdat dobrá, ale nesmím při tom zaříznout slepici. A současný předseda představenstva ji rdousí ve své zřejmě bezbřehé ješitnosti celkem dobře. Již jen odvolání těch dvou panáčků firmu značně paralizuje směrem k Evropě a ostatním železnicím (a že pro ČD C je vazba za hranice důležitá ....). Relativizovná příprava některých smluv může a zřejmě bude stát par milio (ne korun, ale EUR). Pokud je pravdivá zpráva o rezignaci p. Kouckého, bude zpřetrhána i zbylá kontinuita provozně obchodní. Pokud si kluci z banky myslí, že dnes již "nemonopolní" nákladní dopravu utáhnou na obecných poučkách tak se mýlí. Doprava je dynamický proces ... dneska je zítra není, pár i českých firem dopravních se už o tom přesvědčilo a dnes na ČD C nečeká konkurence vně, ale zvenčí. A jsem zvědav jak bankovní specialisté budou zápasit s expandujícím DBSR, možná ho zrovna prodají ....
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko