Praha/Bohumín — Schválení k provozu na českých kolejích se dočkala již druhá modifikace lokomotiv ES64U4 z produkce koncernu Siemens Mobility. Jako první byl schválen typ ES64U4–C určený k provozu v České republice, Slovensku, Německu a Rakousku. Tyto lokomotivy k nám každodenně zajíždí na vlacích EuroCity/InterCity z Rakouska do Prahy a jsou pronajaty Českým drahám od Rakouských spolkových drah (ÖBB). Dne 21. května 2010 byly nově schváleny i lokomotivy verze ES64U4-D polského dopravce PKP Intercity. K tomuto datu mají podle instrukcí Správy železniční dopravní cesty také povolenu rekuperaci brzdné energie zpět do sítě. Ukončen byl také ověřovací provoz zabezpečovacího zařízení MIREL VZ1 na lokomotivách. Dopravce je vzápětí začal nasazovat na vlaky přes pohraniční přechodovou stanici Petrovice u Karviné (EC 110/111 Praha a R 406/407 Chopin) do Bohumína, kde dochází standardně k přepřahu za lokomotivy Českých drah.
K nasazení v České republice došlo jen několik dní po schválení. Důvodem je nedostatek provozních strojů řady EP09 u polského dopravce. Oficiálně vyjednané je nasazení husarů na nočním vlaku Chopin pravidelně od druhé změny jízdního řádu v neděli 13. června. Ve stejném rozsahu má být provoz také v průběhu platnosti jízdního řádu 2010/2011. PKP Intercity si u společnosti Siemens objednaly 10 těchto vícesystémových lokomotiv pro vozbu mezinárodních vlaků. Dodávky započaly koncem roku 2008 a poslední dva kusy husarů budou předány provozovateli v průběhu června 2010. Tyto lokomotivy lze provozovat v Polsku na zabezpečovacím systému SHP, dále v České republice, Slovensku a Maďarsku na systému Mirel, lze je také využít na tratích v Německu a Rakousku se systémem LZB/PZB. U nás je provoz obou variant schválen Drážním úřadem ČR. Podle provozního opatření SŽDC mohou být lokomotivy činné na 1. i 2. národním tranzitním koridoru Děčín – Břeclav, resp. Břeclav – Bohumín, spojovací trati Přerov – Česká Třebová a modernizovaném úseku 4. tranzitního železničního koridoru Horní Dvořiště – České Budějovice.
Zdroj: Siemens, Správa železniční dopravní cesty, ŽelPage
1 2 | Zpráv na stránku: |
Zajímalo by mě proč ES64U4-C ještě před rokem nemohly táhnout vlak jako činné v koridorizovaném úseku Přerov-Břeclav, i když uz byly pro koridory schválené?
Platí toto omezení ještě dnes?
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.