..: Polský taurus schválen a nasazen na českých tratích :..

Siemens ES64U4-D PKP Intercity, foto: Tomáš Duhaň Praha/Bohumín — Schválení k provozu na českých kolejích se dočkala již druhá modifikace lokomotiv ES64U4 z produkce koncernu Siemens Mobility. Jako první byl schválen typ ES64U4–C určený k provozu v České republice, Slovensku, Německu a Rakousku. Tyto lokomotivy k nám každodenně zajíždí na vlacích EuroCity/InterCity z Rakouska do Prahy a jsou pronajaty Českým drahám od Rakouských spolkových drah (ÖBB). Dne 21. května 2010 byly nově schváleny i lokomotivy verze ES64U4-D polského dopravce PKP Intercity. K tomuto datu mají podle instrukcí Správy železniční dopravní cesty také povolenu rekuperaci brzdné energie zpět do sítě. Ukončen byl také ověřovací provoz zabezpečovacího zařízení MIREL VZ1 na lokomotivách. Dopravce je vzápětí začal nasazovat na vlaky přes pohraniční přechodovou stanici Petrovice u Karviné (EC 110/111 Praha a R 406/407 Chopin) do Bohumína, kde dochází standardně k přepřahu za lokomotivy Českých drah.

K nasazení v České republice došlo jen několik dní po schválení. Důvodem je nedostatek provozních strojů řady EP09 u polského dopravce. Oficiálně vyjednané je nasazení husarů na nočním vlaku Chopin pravidelně od druhé změny jízdního řádu v neděli 13. června. Ve stejném rozsahu má být provoz také v průběhu platnosti jízdního řádu 2010/2011. PKP Intercity si u společnosti Siemens objednaly 10 těchto vícesystémových lokomotiv pro vozbu mezinárodních vlaků. Dodávky započaly koncem roku 2008 a poslední dva kusy husarů budou předány provozovateli v průběhu června 2010. Tyto lokomotivy lze provozovat v Polsku na zabezpečovacím systému SHP, dále v České republice, Slovensku a Maďarsku na systému Mirel, lze je také využít na tratích v Německu a Rakousku se systémem LZB/PZB. U nás je provoz obou variant schválen Drážním úřadem ČR. Podle provozního opatření SŽDC mohou být lokomotivy činné na 1. i 2. národním tranzitním koridoru Děčín – Břeclav, resp. Břeclav – Bohumín, spojovací trati Přerov – Česká Třebová a modernizovaném úseku 4. tranzitního železničního koridoru Horní Dvořiště – České Budějovice.

Zdroj: Siemens, Správa železniční dopravní cesty, ŽelPage


Matouš Danielka Poslat mail autorovi | 7.6.2010 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Polsko Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
09.06.2010 (22:21)  
Jurik) 160 km/h, na 200 km/h se čeká, až bude instalováno ETCS.
registrovaný uživatel Jurik 
09.06.2010 (21:02)  
Nevíte jakou mají EU44 maximální povolenou rychlost na polských tratích ? Z Horního Slezska a Krakowa do Warszawy by to mělo být více než 160 km/hod.
09.06.2010 (12:57)  
C.M.Burns) Minulý rok jel 1216.226 z Břeclavi do Ostravy činný, ale na výjimku. Jak je uvedeno v aktualitě, teď už na tu trať podle DÚ i SŽDC vlastní silou můžou. Tam byl (myslím) problém pouze s radiostanicí.
09.06.2010 (12:54)  
doomuklas: Můžou na koridory - ty jsou po rekonstrukci a už se na nich nevyskytují problematické kolejové obvody s nízkým pracovním kmitočtem...

Zajímalo by mě proč ES64U4-C ještě před rokem nemohly táhnout vlak jako činné v koridorizovaném úseku Přerov-Břeclav, i když uz byly pro koridory schválené?

Platí toto omezení ještě dnes?
09.06.2010 (10:56)  
M: Můžou na koridory - ty jsou po rekonstrukci a už se na nich nevyskytují problematické kolejové obvody s nízkým pracovním kmitočtem, které jsou nejvíce náchylné na rušení. Dále by bez problémů mohly jezdit i po rekonstruovaných tratích, na kterých jsou místo kolejových obvodů použity počítače náprav, jako třeba Letohrad - Lichkov.
registrovaný uživatel M 
09.06.2010 (9:15)  
Neo takoveho jsem tusil, nicmene - tam, kde tyto vlaky muzou, tak tam byla infrastruktura nejak upravovana nebo jaky je mezi shvalenou a neschvalenou trati rozdil?
09.06.2010 (8:56)  
Ad M: Z důvodu rušivých zpětných proudů(podobně je na tom i 680 ČD,které může bez omezení jen na koridorech,jinde s omezením).
registrovaný uživatel M 
08.06.2010 (23:01)  
To vime:-) To, co nevim je PROC...
08.06.2010 (21:54)  
kuchi : i rakouské Taury mohou jako tažné vozidlo pouze někam ... jinak musí jet jako tažené...
08.06.2010 (20:55)  
Alespoň tímto způsobem si na nás Poláci ,,vzpomněli", za což jsem rád. Ale mrzí mě, že na českých kolejích asi neuvidím jednoho z nových 17 osobních vozů. Opravdu tomu přestávám věřit...
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko