..: Představenstvo ČD Cargo odvoláno :..

ČD Cargo 750.013, Bakov nad Jizerou, foto: Pavel Vlček Praha(Aktualizováno 17. 6. 2010 17.05) Během dnešního dne bylo odvoláno představenstvo společnosti ČD Cargo, člena skupiny České dráhy. To do dneška vedl Josef Bazala, který do funkce přestoupil při oddělení Carga od mateřské společnosti 1. prosince 2007. O odvolání celého představenstva rozhodla valná hromada společnosti, vykonávaná představenstvem ČD. Novými členy budou generální ředitel ČD Petr Žaluda, náměstek generálního ředitele pro ekonomiku Petr Nebeský a náměstek generálního ředitele pro správu majetku Milan Matzenauer. Předseda představenstva ČD Cargo zatím nebyl zvolen, bude vybrán ve výběrovém řízení.

Valná hromada tak rozhodla z důvodu dlouhodobě nedostatečné spolupráce odvolaného představenstva ČD Cargo s vlastníkem společnosti při řešení neuspokojivého hospodaření,“ vysvětluje okolnosti náhlé personální změny tiskový mluvčí ČD Petr Šťáhlavský. Takové vysvětlení se jen těžko chápe v kontextu s dřívějším sdělením tiskového mluvčího ČD Cargo Zdeňka Větrovce, že se nákladní dopravce vrací k ziskovému hospodaření. ČD dále vysvětlují, že problémem byla komunikace s dceřinou společností ohledně finanční situace společnosti. Její finanční výsledky se pak údajně přenášely jako kritika na celou skupinu ČD. Ministr dopravy Gustav Slamečka požádal vedoucí představitele řídícího výboru a dozorčí rady společnosti ČD, aby zjistili detailní důvody pro uvedenou změnu.

Cargo se touto změnou vedení dostává do problémů. Do 30 dní musí představenstvo společnosti rozšířit o minimálně jednu osobu, která má odbornou způsobilost (vysokoškolské vzdělání a tři roky praxe v řízení drážní dopravy). Tuto povinnost ukládá Drážní zákon. V opačném případě hrozí odebrání licence Drážním úřadem.

Zdroj: České dráhy, Ministerstvo dopravy, MF Dnes/iDnes


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 16.6.2010 (13:14)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
19.06.2010 (11:58)  
Sim- Tak samozřejmě že konkurence vždycky trh vylepší. Pak najednou vedení uvidí věci, čeho by si ani třeba nevšimli. Protože tak velký podnik, jako je ČD, se řídí asi dost složitě. Proto když je konkurence menší firma, tak si všechno líp uhlídá. S tím souvisí i chování průvodčích- někteří jsou neurvalí, ale bohužel na to se třeba nepřijde, leda by si cestující na tu jednu osobu stále stěžovali. Ale určitě si ČD nemyslí, že jsou na tom velmi dobře. Maximálně tak lépe než dřív.
registrovaný uživatel cer.t 
18.06.2010 (18:50)  
Kdo jen trochu vidí do toho za jaké ceny se nakupovaly v ČDC opravy vozidel a modernizovaná, nová vozidla tak ví, že krok s odvoláním byl naprosto správný. Hospodářský výsledek by při správném hospodaření mohl být o mnoho lepší.
18.06.2010 (13:09)  
ReActor:

:"MOŽNÁ/MOŽNÁ NE".

Ano,s tím se dá souhlasit.
Já to tak nějak hodnotím subjektivně dle mého vnitřního pocitu. Zastuji poměrně velkého zákazníka dříve ČD , dnes ČDC. S lidmi u ČD i SŽDC jsem i dnes v kontaktu.A troufnu si říci , že největší změny (v hospodaření , přístup k zákazníkům) za poslední léta proběhly právě na ČDC. Ostatní firmy fungují naprosto stejně , jak fungovaly. Ti komunističní pitomci ,kteří byli před deseti lety smutní , že naše firma něco přepravuje po železnici (protože mají více práce) tam jsou neustále a jsou pořád stejní. Traťmistři též.

Z mého pohledu se tímto krokem Žaluda zbavil schopného protivníka.

Dnes v Dopravních novinách vyšel článek , kde se srovnávají výsledky nákladních železničních dopravců za poslední období. ČDC z tohoto srovnání vyšlo hodně dobře.
registrovaný uživatel ReActor  mail  
18.06.2010 (10:38)  
Dusanh: asi jste mě nepochopil, podnik si vede dobře, jestliže je v ziskách, to ČD jsou. Je však pravdou, že možná za tím ziskem stojí přemrštěné dotace od státu, pak už se bavíme o kvalitním/nekvalitním hospodaření. Dobrý názor.

naroznej: On Bazala, odborně způsobilý člověk, dělal něco jiného než seděl v kanceláři? Ano, odborná způsobilost je o tom, vysedět si do křesla určitou díru, pak je jen na Vás, jestli tam budete něco dělat, nebo nebudete.
I kdyby byl Žaluda dosazen do čela ČD nezákoně, je to velice kvalitní člověk (nemyslim fyzicky). A pokud se mu povedlo získat větší dotace pro dráhu, tak je to nejen jeho úspěch a "chyba" politiky.
Absolutně nesouhlasím s tím, že ČD nefungují lépe než dříve. Souhlasím s názory níže:"MOŽNÁ/MOŽNÁ NE". Sim to dobře vystihl.
18.06.2010 (8:00)  
ReActor:
Žaluda byl na své místo dosazen díky vlivu pražské ODS. Pro nic jiného. Nevzpomínám si , že by proběhlo nějaké výběrové řízení , kde by komise manažerů a specialistů vybírala někoho pro takovou funkci.
To , že ČD jsou v zisku není proto , že by lépe fungovaly. Spíše je to o slabých politicích a mafiánském vlivu , který se postaral o to , že státní správa cáluje více...

To o tom jiném odborně způsobilém jste myslel toho pozounistu , který mu dělá šéfa sekretariátu ??

flatt1: Pravda , do ekonomických čísel moc nevidím. Na druhou stranu , když se zamyslím nad pracností přepravy sólo vagónu a uceleného vlaku -tak mi to vychází , že je to něco absolutně neporovnatelného. Když vídám na jedné trati nepravidelný manipulační vlak se dvěma vozy , díky kterému je blokována mašina a zaměstnanci na dvě hodiny , nejsem si jist , zda se takové zakázky mohou vyplatit
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
18.06.2010 (7:04)  
Sim: Toto je kvalitní názor.
registrovaný uživatel Sim 
18.06.2010 (6:49)  
Dusanh > tak ono je to samosebou mozne, ze to "lepe nejde". Ovsem CD si za svoji reputaci muzou samy - zpusobem jednani s cestujicimi (at uz na urovni nevrleho pruvodciho nebo systematicky nereseni pozadavku cestujicich) a otacenim korouhvicky podle toho, odkud politicky vitr vane. A samosebou take tim, jak se brani jakekoliv konkurenci.

Pokud bych si byl jisty v kramflecich v duchu hesla "lepe nez ja to nikdo delat nebude", tak konkurenci klidne pustim na trh. Protoze pokud mam pravdu, vysachuje se konkurence sama.
registrovaný uživatel Dusanh 
18.06.2010 (5:29)  
kor když si ČD vede dobře

To je právě otázka, na kterou se jednou dozvíme odpověď - až tady bude konkurenční prostředí a osobku budou moci provozovat i jiné firmy. Pak teprve zjistíme, za kolik se reálně jezdit dá.
(schválně jsem to napsal tak, aby tam zůstal prostor i pro situaci, že si dnešní ČD skutečně vedou dobře...)
registrovaný uživatel ReActor  mail  
18.06.2010 (4:49)  
Já Žaludovi přeji jen úspěch. Ten člověk toho dokázal hodně už v jiných firmách (a už i ČD je v ziskách). Prohlídl jsem si seznam vysokých škol, které vystudoval a pohopil jsem, že není možné, aby o železnici něco nevěděl. S takovým kapitálem znalostí pro něj nebude problém získat způsobilost a kdyžtak tam dosadí někoho jiného způsobilého... A je mi jedno jestli je gay, nebo ne. To patří do bulváru a nikoli do hospodaření, kor když si ČD vede dobře.
registrovaný uživatel flatt1 
17.06.2010 (23:31)  
Naroznej: A kdo vám řekl, že jednotlivky jsou propadák????? Opak je pravdou!!!!! Největším nepřítelem přeprav jedn.vozů jsou důsledky obrovských chyb v řízení ČD v 90.letech a generační výměna manažerů ve firmách, kteří si prostě zvykli na auta, ale ne UV!!!! Vzhledem k boji mezi dopravci se ceny za UV stlačily na tak naprostý minimum, že je někdy lepší, aby na tom soukromník krvácel.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko