..: ČD představily motorové vozy pro Vysočinu a Liberecký kraj :..

regio_shuttle_rs1, foto: Tomáš PoslušnýPraha — České dráhy avizovaly nákup 33 motorových vozů od Stadleru teprve před třemi týdny; už v těchto dnech má však veřejnost možnost prohlédnout si jeden exemplář vozu Regio-Shuttle RS1 přímo v Česku. Kromě krajských prezentací na Vysočině a v Libereckém kraji navíc předváděcí kus, pronajatý od německého dopravce Erfurter Bahn, zavítal 5. května i na pražské hlavní nádraží, kde byl od 14 do 17 hodin k dispozici zájemcům na nástupišti 1b. Pražské představení následovalo poté, co se v úterý Regioshuttlem mohli poprvé svézt cestující v Jihlavě v rámci několika krátkých předváděcích jízd. Ve čtvrtek 6. května se pak motorový vůz představí veřejnosti v Liberci.

regio_shuttle, foto: Tomáš Poslušný oddil_pro_cestujici, foto: Tomáš Poslušný stanoviste, foto: Tomáš Poslušný

Jak zjistili kolegové z partnerského webu vlaky.net, nové motorové vozy by u ČD měly být označeny řadami 840 a 841, v závislosti od konkrétních úprav pro své cílové regiony. Cestujícím začnou naplno sloužit začátkem na přelomu podzimu a zimy 2011, načež budou dodávky pokračovat v průběhu roku 2012 v počtu 17 kusů pro Vysočinu a 16 pro Liberecký kraj. Na místních tratích nahradí především zastaralé dvounápravové vozy řady 810 z let 1973-1982 a odpovídající vozy přípojné, oproti kterým slibují razantní zvýšení komfortu cestování – a to i přesto, že od uvedení typu RS1 na trh uplynulo už více než 12 let. Obdobné motorové vozy jsou v současnosti využívány v Německu, a to jak u státní Deutsche Bahn, tak u řady lokálních dopravců, kde první vyrobené kusy slouží již od roku 1998.

Provozovatelem zapůjčeného prezentačního vozu VT 009 je místní dopravce Erfurter Bahn s působností na území spolkových zemí Bavorsko a Durýnsko. Společnost vlastní celkem 23 vozů řady 650, které operují na tratích normálního rozchodu 1435 mm. Délka vozu přes spřáhla činí 25,36 metrů, výška 4,1 metru a šířka 2,9 metru. Kapacita je závislá od zvolené konfigurace interiéru, běžně se ale pohybuje kolem 148 cestujících, z toho 71 sedících a 77 stojících. Prázdný vůz váží 42 tun, což je dvakrát více než motorový vůz řady 810 s nominální obsaditelností 95 osob, ovšem při stísněném příčném uspořádání 2+3. Z pohledu provozu naopak Regio-Shuttle oproti malým motoráčkům nabídne vyšší výkon, o 40 km/h vyšší maximální rychlost a lepší dynamické a chodové vlasnosti. V přímém porovnání s tzv. „šukafonem“ je dalším příjemným údajem klimatizace a uzavřený systém toalet. Vozy jsou navíc díky nízkopodlažnímu provedení snáze přístupné pro cestující na invalidním vozíku, kterým nabídnou i bezbariérové WC.

Zdroj: České dráhy, ErfurterBahn (Wikipedia)


Tomáš Poslušný Poslat mail autorovi | 6.5.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Praha


  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Jony  mail  
06.05.2010 (11:33)  
Sim:
No a ne jako na Šumavě když tam nasadily slavný 814 lidi starý z hůlkama nemohli nastoupit protože slavná regionova neměla někde madla aby starý lidi se mohly chytnout a nastoupit do vozu.
A ještě si stěžovaly na nadměrný hluk v řídícím voze dole v nízkopodlažní části.
Měli udělat u těch 814 elektrický přenos výkonu jako má třeba 704 nebo 708 a byl by to parádní motorák na regionální tratě s oběma hnacíma nápravama.
06.05.2010 (11:16)  
Uz jsem to jednou rikal, RS1 je pohodlny, oproti Desiru urcite (z toho me boli zadek) a ja rozhodne tohle podporuju, pravda je, ze pohodli 830(1) je taky super, ale jestli me pamet neklame, tak 830(1) je rychlikovej motorak, kdezto RS1 je vyslovene regionalni skoro-autobus.
registrovaný uživatel Sim 
06.05.2010 (11:05)  
Velmi me pobavil Jony s myslenkou, ze stary lidi budou nadavat na nizkopodlazni vozidlo, ze chteji to stary, kam se musi lezt po zebriku :-)))))
registrovaný uživatel kubam 
06.05.2010 (10:59)  
Lampik: ještě nevíme, jaký bude uspořádání sedadel, ale mě se zamlouvá i toto, jedu sám = jdu na dvojku (místa tam je dost, podle těch, co tím v Jihlavě jeli) a pokud nás pojede víc, sednem si na čtyřku, každej si může vybrat, co chce ;-)
registrovaný uživatel Lampik 
06.05.2010 (10:54)  
No já nevím, já jsem pro nová vozidla! Přece to chce jít kupředu ne? A ne jezdit pořád s vozidly z dob ČSD, ikdyž tato vozidla a vagóny mají něco do sebe, zas bych je nezatracoval. V těchto novýcho vozidlech ale, jak už bylo řečeno, vidím ,,autobus,,! A to proto, že ty sedačky jsou opravdu jak v autobuse. Rád jezdím vlakem i z toho důvodu, že je tam místo na nohy. Vemte si 810ku, kde jsou sedačky ,,po skupinkách,, poěkně naproti sobě....No já nevím, mě se vše nové líbí...obzvláště Českých drah. Jsou to ĆESKÉ dráhy....
06.05.2010 (10:50)  
nevim no, ale rakve/apolla bych asi neměnil :/ i když jsem na tenhle motor zvědavej a na Liberec jezdim..
registrovaný uživatel Petryk 
06.05.2010 (10:48)  
Teď se zeptám otrchu off-topic, ale: Když Škodovka vyrábí tramvaje, co brání tomu vyvinout a udělat z toho vlak? Malá elektrická jednotka lehké konstrukce?
registrovaný uživatel kubam 
06.05.2010 (10:40)  
To jsou zas komentáře...:-/ Hurá na vrakoviště a všechny šroty opravit a jezdit s tím...pánové, pánové:-(
Pořád se tu řeší nový vozidla, když mají být, tak se hned kritizují, já nevím, co už chcete. Ti, co tohle srovnávají s 810 a 830/831, tak by se měli zavřít někam do muzea:-)

K vozu, spekulovat o interiéru tady nebudu, když nevím, jak přesně to tam vypadat bude. Myslím si, že to bude velkej přínos pro cestující. Těším se, až ho potkám na cestě. Mě tam nevadí ani ten najbrt a myslím si, že až to bude normálně lak a ne folie, že to bude vypadat ještě líp.
06.05.2010 (10:40)  
Fakt mne překvapuje, že je se to tu hemží zatrplkými nevrlými dědky, kteří už si zažili neměnný stav natolik, že je každá "novinka" děsí a hnusí se jim. "Nesahejte mi na mýho 'Warburga', až umřu dělajte si co chcete".

To si jako fakt myslíte, že 830, 850 a spol může jezdit na věky věků, ámen?
registrovaný uživatel Bakiy 
06.05.2010 (10:40)  
Jony: Takze nejlepsi by asi bylo nasadit vsude railjety. Uz s tim nekdo z vas vubec jel? Me osobne se z vozu podobneho urceni na pohodli nejvic libi "humanizovana" 810. Ta s tema novejma sedackama. A na pohodli se mi tohle libi vic nez treba Desiro. Uz jsi nekdy jel Desirem vic jak 60 km? Nebo treba rakouskejma "suflatama"? Z Lince do Summerau (dal sjem s tim tu cest v kuse zatim nemel) to je opravdu zazitek. Vsechno je urceny na to, aby v tom clovek byl max pul hodiny a na to, co se pohodli tyka, staci i 810... A i ta mela mit z vyroby klimu... Takze nahrada Favorita Fabii... S cimz nezbyva nez souhlasit.
"Opiceni" po Jancurovi? Ani bych se nedivil, kdyby Jancura zavedl "zlute jaro" v tuhle dobu jenom proto, ze vedel, co chystaji Drahy. Mohl klidne mesic pockat...
Proc Stadlery nejezdi na Kozine? :-) Nebo alespon Dobronin - Polna, kdyz uz jsme na tej Vysocine. :-)
  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko