..: ČD představily motorové vozy pro Vysočinu a Liberecký kraj :..

regio_shuttle_rs1, foto: Tomáš PoslušnýPraha — České dráhy avizovaly nákup 33 motorových vozů od Stadleru teprve před třemi týdny; už v těchto dnech má však veřejnost možnost prohlédnout si jeden exemplář vozu Regio-Shuttle RS1 přímo v Česku. Kromě krajských prezentací na Vysočině a v Libereckém kraji navíc předváděcí kus, pronajatý od německého dopravce Erfurter Bahn, zavítal 5. května i na pražské hlavní nádraží, kde byl od 14 do 17 hodin k dispozici zájemcům na nástupišti 1b. Pražské představení následovalo poté, co se v úterý Regioshuttlem mohli poprvé svézt cestující v Jihlavě v rámci několika krátkých předváděcích jízd. Ve čtvrtek 6. května se pak motorový vůz představí veřejnosti v Liberci.

regio_shuttle, foto: Tomáš Poslušný oddil_pro_cestujici, foto: Tomáš Poslušný stanoviste, foto: Tomáš Poslušný

Jak zjistili kolegové z partnerského webu vlaky.net, nové motorové vozy by u ČD měly být označeny řadami 840 a 841, v závislosti od konkrétních úprav pro své cílové regiony. Cestujícím začnou naplno sloužit začátkem na přelomu podzimu a zimy 2011, načež budou dodávky pokračovat v průběhu roku 2012 v počtu 17 kusů pro Vysočinu a 16 pro Liberecký kraj. Na místních tratích nahradí především zastaralé dvounápravové vozy řady 810 z let 1973-1982 a odpovídající vozy přípojné, oproti kterým slibují razantní zvýšení komfortu cestování – a to i přesto, že od uvedení typu RS1 na trh uplynulo už více než 12 let. Obdobné motorové vozy jsou v současnosti využívány v Německu, a to jak u státní Deutsche Bahn, tak u řady lokálních dopravců, kde první vyrobené kusy slouží již od roku 1998.

Provozovatelem zapůjčeného prezentačního vozu VT 009 je místní dopravce Erfurter Bahn s působností na území spolkových zemí Bavorsko a Durýnsko. Společnost vlastní celkem 23 vozů řady 650, které operují na tratích normálního rozchodu 1435 mm. Délka vozu přes spřáhla činí 25,36 metrů, výška 4,1 metru a šířka 2,9 metru. Kapacita je závislá od zvolené konfigurace interiéru, běžně se ale pohybuje kolem 148 cestujících, z toho 71 sedících a 77 stojících. Prázdný vůz váží 42 tun, což je dvakrát více než motorový vůz řady 810 s nominální obsaditelností 95 osob, ovšem při stísněném příčném uspořádání 2+3. Z pohledu provozu naopak Regio-Shuttle oproti malým motoráčkům nabídne vyšší výkon, o 40 km/h vyšší maximální rychlost a lepší dynamické a chodové vlasnosti. V přímém porovnání s tzv. „šukafonem“ je dalším příjemným údajem klimatizace a uzavřený systém toalet. Vozy jsou navíc díky nízkopodlažnímu provedení snáze přístupné pro cestující na invalidním vozíku, kterým nabídnou i bezbariérové WC.

Zdroj: České dráhy, ErfurterBahn (Wikipedia)


Tomáš Poslušný Poslat mail autorovi | 6.5.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Praha


  1 ... 4 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
06.05.2010 (12:44)  
Jak tak koukám na komentáře, jsou RS1 totálně nevhodná vozidla (nejen pokud jde o vybavení interiéru) a ČD udělaly chybu, když poprvé v historii objednaly skutečně moderní motorový vlak se 100 % nízkopodlažními nástupy. Chtěl bych se zeptat, čím jiným by se například dala regionální doprava na zmiňovaných tratích efektivně a kulturně zajistit (ona poloprázdná souprava 242+BDs+Bmto je pěkná díra do rozpočtu). To už mě napadá akorát autobus.

Jinak 843+943 jsou ještě OK, ale na trati Liberec - Tanvald, kde se staví na každém rohu, bude ten nízkopodlažní RS1 lepší. Pro apolla se najde místo v meziregionální dopravě (tam kde jezdí buďto krátká klasika, nebo 814 dlouhé štreky).
registrovaný uživatel Bakiy 
06.05.2010 (12:30)  
Diskuze o blbejch madlech na reginach... Vezte, ze kompetentni si vsimli, ze duchodci do toho lezou po ctyrech a problem se hned zacal resit. Nove reginy uz od "stvoritele" maji madla upravena, na tech starsich se postupne upravuji tez... Jak divne...
Je ale pravda, ze vsechny "zapadni trendy" se zde prosazovat nemusi. Treba dle meho nazoru opravnena kritika umisteni odpadkovych kosu na prestavcich. Takhle dokonale maji umistene kose i jiz mnou zminena "suflata" a kdyz jedou do CB z Rakouska, to je poradek v tom voze. Vsude plechovky od napoju, papirky... A kose poloprazdny... Doufam, ze nekdo od CD bude pri objednavani premyslet a objedna to s kosema u sedacek. Madla, kose... Jsou to sice detaily, ale ty jsou casto to nejdulezitejsi...
registrovaný uživatel Jony 
06.05.2010 (12:29)  
ad Pikehead a ostatní, kterým se nelíbí najbrt na tomto vozidle. Není někde prosím úprava fotky, která by tohle vozidlo dala do předchozího barevného schématu (červeno krémová)? Osobně si vozidlo v tomto nátěru ani neumím představit.
P.S.: Nejsem ten Jony co tady má předchozí komentáře, je to jen shoda nicků.
registrovaný uživatel aron 
06.05.2010 (12:10)  
jen se chci zeptat, neni chyba v sirce? 4,1 m se mi zda moc.
registrovaný uživatel Jony  mail  
06.05.2010 (11:56)  
Pakliže se stím bude jezdit někde na nějakých lokálkách který opravdu nahradí 810 a pojede se s tím pár kilometrů tak to beru jako rozumnou náhradu, ale neexistuje a tak to i dopadne aby se to nasazovalo na nějaký dálkovější vlaky v podobě Sp nebo R.
registrovaný uživatel Jony  mail  
06.05.2010 (11:53)  
Sýkoráček:
Ne já nikam nic posílat nebudu mně je to popravdě řečeno úplně u p....e, co si dráha nakoupí a s čím budou cestují vozit. já jsem rád že mám na dráze práci výplatu a ještě pár výhod co nám zůstalo.
Jen říkám svůj názor jak nakonec dopadnou názory na tyhle motoráky, už jen to že nemají stahovací okna už tohle by mně jako podotýkám cestujícího ne zaměstnance totálně vytáčelo, další věc sedneš si a čumíš do sloupku kvůli debilnímu uspořádaní sedadel viz. vozy 021, stolky a odpadkový koše nikde viz opět 021, místo na nohy nikde opět 021, ale mně to je jedno uvidíte sami až v tom bude dřepět hodinu.
Jasně je to nový na první pohled to bude pro lidi 100% lepší ale z praktickýho hlediska se to nevyrovná obyčejnej bajce.
registrovaný uživatel Sim 
06.05.2010 (11:50)  
Jony > takze tim chcete rict, ze kdyz nekdo da blbe madla na reginu, jsou proto vsechna nizkopodlazni vozidla vsech vyrobcu horsi, nez zebriky na veteranech? ... koukam, ze svymi komickymi vyroky se temer vyrovnate politikum :-))))
registrovaný uživatel davies 
06.05.2010 (11:49)  
Pánové, kdo se v těchto a podobných vozech opravdu vyznáte, mám dotaz: Je jasné, že zadávací podmínky byly ušité na míru právě RS1 (viz 60% nízkopodlažnost a vlastně už o nich i A.Blažek mluvil dávno dopředu). Je to proto, že s nimi mají ČD dobrou zkušenost ze šumavských kopců a potřebují právě tohle do terénu, nebo hrály roli i jiné výhody (např. cena) a nebo zde máme hledat zase staré známé zákulisní machinace?
registrovaný uživatel Sýkoráček  mail  
06.05.2010 (11:44)  
Jony: Zamysli se nad tím, proč to asi uděláno nebylo. Aspoň z mého pohledu ten důvod je naprosto jednoduchý... A to KUPODIVU (kdo by to byl řek) PENÍZE. Snad je každému jasné, že každá sranda něco stojí. Proto i předělání hydromechanického na elektrický přenos výkonu by poměrně zvýšil cenu. A všichni víme, jak na tom jsou ČD s penězi...
Srovnání rekonstrukce starého vozu a novostavby mi taky nepřijde jako zrovna šťastná.
A to že chybí madla je opravdu důvod pro stažení z provozu a následné sešrotování... Kolik času a práce může asi tak stát přidělání 4 madel (počítám 2 madla pro jedny dveře v nízkopodlažní části). Ono by občas stačilo místo věčného remcání poslat dopis (e-mail) s prosbou o zlepšení. Nemělo by to snad větší přínos?
06.05.2010 (11:43)  
:D
Tak já nevím, 810 se vám nelíbí, 814 se vám nelíbí, roky se tady dští zášť na ČD jak jsou neprogresivní a budeme se navždy vozit v prastarých vozidlech či jejich derivátech. A pak když přijde konečně něco ze zbožňovaného západu tak se vám to také nelíbí. To je tak typicky české, že to víc ani nejde. Tak co kdybychom se obrátili na východ?
Tohle je konečně také slušná jednotka...
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/ua032.jpg
  1 ... 4 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko