Praha — České dráhy avizovaly nákup 33 motorových vozů od Stadleru teprve před třemi týdny; už v těchto dnech má však veřejnost možnost prohlédnout si jeden exemplář vozu Regio-Shuttle RS1 přímo v Česku. Kromě krajských prezentací na Vysočině a v Libereckém kraji navíc předváděcí kus, pronajatý od německého dopravce Erfurter Bahn, zavítal 5. května i na pražské hlavní nádraží, kde byl od 14 do 17 hodin k dispozici zájemcům na nástupišti 1b. Pražské představení následovalo poté, co se v úterý Regioshuttlem mohli poprvé svézt cestující v Jihlavě v rámci několika krátkých předváděcích jízd. Ve čtvrtek 6. května se pak motorový vůz představí veřejnosti v Liberci.
Jak zjistili kolegové z partnerského webu vlaky.net, nové motorové vozy by u ČD měly být označeny řadami 840 a 841, v závislosti od konkrétních úprav pro své cílové regiony. Cestujícím začnou naplno sloužit začátkem na přelomu podzimu a zimy 2011, načež budou dodávky pokračovat v průběhu roku 2012 v počtu 17 kusů pro Vysočinu a 16 pro Liberecký kraj. Na místních tratích nahradí především zastaralé dvounápravové vozy řady 810 z let 1973-1982 a odpovídající vozy přípojné, oproti kterým slibují razantní zvýšení komfortu cestování – a to i přesto, že od uvedení typu RS1 na trh uplynulo už více než 12 let. Obdobné motorové vozy jsou v současnosti využívány v Německu, a to jak u státní Deutsche Bahn, tak u řady lokálních dopravců, kde první vyrobené kusy slouží již od roku 1998.
Provozovatelem zapůjčeného prezentačního vozu VT 009 je místní dopravce Erfurter Bahn s působností na území spolkových zemí Bavorsko a Durýnsko. Společnost vlastní celkem 23 vozů řady 650, které operují na tratích normálního rozchodu 1435 mm. Délka vozu přes spřáhla činí 25,36 metrů, výška 4,1 metru a šířka 2,9 metru. Kapacita je závislá od zvolené konfigurace interiéru, běžně se ale pohybuje kolem 148 cestujících, z toho 71 sedících a 77 stojících. Prázdný vůz váží 42 tun, což je dvakrát více než motorový vůz řady 810 s nominální obsaditelností 95 osob, ovšem při stísněném příčném uspořádání 2+3. Z pohledu provozu naopak Regio-Shuttle oproti malým motoráčkům nabídne vyšší výkon, o 40 km/h vyšší maximální rychlost a lepší dynamické a chodové vlasnosti. V přímém porovnání s tzv. „šukafonem“ je dalším příjemným údajem klimatizace a uzavřený systém toalet. Vozy jsou navíc díky nízkopodlažnímu provedení snáze přístupné pro cestující na invalidním vozíku, kterým nabídnou i bezbariérové WC.
Zdroj: České dráhy, ErfurterBahn (Wikipedia)


Přesně tak další sráč do sbírky.
Místo na nohy žádné, stolky a košíky jako v Bt nikde takže kvůli každému papírku musíš vstávat a jít to vyhazovat někam na chodbu. Sedačky o5 debilně poskládaní, prostě další kýbl.
Vakuový záchody budou věčně ucpaný/rozbitý už vidím jak někde v Jihlavě budou zase pořizovat nějaký zázemí za x milionů na vyprázdnění WC
Pak přijdou starý lidi a budou říkat že ty starý vozy byly lepší. Přesně jak to dopadlo na Šumavě nasadili tam regionohy a nakonec starý lidi říkali zlatý 831.
Ad nátěr: obecně by měl Najbrt něco navrhnout pro nízkopodlažní vozidla. Když si v tomto představím Desiro, nebo Regiosprintera, tak to bude stejná hrůza. Naopak Regiošuk by si se základním Najbrtem vystačil.
Ad Nádražák: Nevím co chceš za pořádný zvuk. Když tohle voroštuješ z nuly na 120, tak je to taky slyšet z pěti kilometrů, ale to bys musel za kopečky (myšleno Český les), nebo ukecat někoho z Vysočiny, aby to nasadili na trať 250 a ještě ze SŽDC, aby vyměnili rychlostníky ze 100 na 110, po obnově na 120. Pokud s tím budeš jezdit 50-70, tak to chce naslouchátka. Například naposled když jsem jel s Regiosprinterem na Karlovarsku, tak ten je slyšet asi 20 sec při rozjezdu na 50.
Jinak na první pohled se mi tyhle motoráky líbí, pravděpodobně se s nimi v horizontu několika let nesvezu, proto bych uvítal objektivní ohodnocení od nezaujatých cestujících, kteří se tím svezou.
Ale tady se opravdu zda, ze se CD boji a snazi se presvedcit, jak jsou super. Uvidime jak dopadnou dalsi vyberova rizeni. Uz i za tohle patri konkurenci dik.
Žlutou na pluhu mají všechna vozidla v Najbrtu už od začátku...
Zajímalo by mě jestli je Najbrt nastříkaný, nebo jsou to jen polepy (vlastně Jančura byl nastříkaný nebo ne?)..každopádně to vypadá divně, myslím že finální verze bude přeci jen vypadat o něco lépe.
Nicméně, co se týče designu, má tohle vozidlo bohužel už to nejlepší za sebou (jeslti vůbec kdy vypadalo dobře)...ale to samozřejmě není zdaleka to podstatné.
Mel by se toho chytit ve vlastnim zajmu Najbrt, protoze schema, ktere docela vyslo na masinach a klasikach, naprosto przni Stadlera a 471. Takovou negativni reklamu by si graficke studio nemelo dovolit.
Tyto jednotky maji navic ozivit regionalni dopravu modernim vozidlem, a v teto souvislosti nelze nezminit docela uspesny "fun concept" navrzeny Kontigem pro Regionovu.
Ale taky koukám, jak se nám najednou ČD rozhýbaly (samozřejmě zcela náhodou a bez jakékoliv souvislosti se žlutým jarem pana Jančury... :o) ).
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
