Praha — České dráhy avizovaly nákup 33 motorových vozů od Stadleru teprve před třemi týdny; už v těchto dnech má však veřejnost možnost prohlédnout si jeden exemplář vozu Regio-Shuttle RS1 přímo v Česku. Kromě krajských prezentací na Vysočině a v Libereckém kraji navíc předváděcí kus, pronajatý od německého dopravce Erfurter Bahn, zavítal 5. května i na pražské hlavní nádraží, kde byl od 14 do 17 hodin k dispozici zájemcům na nástupišti 1b. Pražské představení následovalo poté, co se v úterý Regioshuttlem mohli poprvé svézt cestující v Jihlavě v rámci několika krátkých předváděcích jízd. Ve čtvrtek 6. května se pak motorový vůz představí veřejnosti v Liberci.
Jak zjistili kolegové z partnerského webu vlaky.net, nové motorové vozy by u ČD měly být označeny řadami 840 a 841, v závislosti od konkrétních úprav pro své cílové regiony. Cestujícím začnou naplno sloužit začátkem na přelomu podzimu a zimy 2011, načež budou dodávky pokračovat v průběhu roku 2012 v počtu 17 kusů pro Vysočinu a 16 pro Liberecký kraj. Na místních tratích nahradí především zastaralé dvounápravové vozy řady 810 z let 1973-1982 a odpovídající vozy přípojné, oproti kterým slibují razantní zvýšení komfortu cestování – a to i přesto, že od uvedení typu RS1 na trh uplynulo už více než 12 let. Obdobné motorové vozy jsou v současnosti využívány v Německu, a to jak u státní Deutsche Bahn, tak u řady lokálních dopravců, kde první vyrobené kusy slouží již od roku 1998.
Provozovatelem zapůjčeného prezentačního vozu VT 009 je místní dopravce Erfurter Bahn s působností na území spolkových zemí Bavorsko a Durýnsko. Společnost vlastní celkem 23 vozů řady 650, které operují na tratích normálního rozchodu 1435 mm. Délka vozu přes spřáhla činí 25,36 metrů, výška 4,1 metru a šířka 2,9 metru. Kapacita je závislá od zvolené konfigurace interiéru, běžně se ale pohybuje kolem 148 cestujících, z toho 71 sedících a 77 stojících. Prázdný vůz váží 42 tun, což je dvakrát více než motorový vůz řady 810 s nominální obsaditelností 95 osob, ovšem při stísněném příčném uspořádání 2+3. Z pohledu provozu naopak Regio-Shuttle oproti malým motoráčkům nabídne vyšší výkon, o 40 km/h vyšší maximální rychlost a lepší dynamické a chodové vlasnosti. V přímém porovnání s tzv. „šukafonem“ je dalším příjemným údajem klimatizace a uzavřený systém toalet. Vozy jsou navíc díky nízkopodlažnímu provedení snáze přístupné pro cestující na invalidním vozíku, kterým nabídnou i bezbariérové WC.
Zdroj: České dráhy, ErfurterBahn (Wikipedia)


No a ne jako na Šumavě když tam nasadily slavný 814 lidi starý z hůlkama nemohli nastoupit protože slavná regionova neměla někde madla aby starý lidi se mohly chytnout a nastoupit do vozu.
A ještě si stěžovaly na nadměrný hluk v řídícím voze dole v nízkopodlažní části.
Měli udělat u těch 814 elektrický přenos výkonu jako má třeba 704 nebo 708 a byl by to parádní motorák na regionální tratě s oběma hnacíma nápravama.
Pořád se tu řeší nový vozidla, když mají být, tak se hned kritizují, já nevím, co už chcete. Ti, co tohle srovnávají s 810 a 830/831, tak by se měli zavřít někam do muzea:-)
K vozu, spekulovat o interiéru tady nebudu, když nevím, jak přesně to tam vypadat bude. Myslím si, že to bude velkej přínos pro cestující. Těším se, až ho potkám na cestě. Mě tam nevadí ani ten najbrt a myslím si, že až to bude normálně lak a ne folie, že to bude vypadat ještě líp.
To si jako fakt myslíte, že 830, 850 a spol může jezdit na věky věků, ámen?
"Opiceni" po Jancurovi? Ani bych se nedivil, kdyby Jancura zavedl "zlute jaro" v tuhle dobu jenom proto, ze vedel, co chystaji Drahy. Mohl klidne mesic pockat...
Proc Stadlery nejezdi na Kozine? :-) Nebo alespon Dobronin - Polna, kdyz uz jsme na tej Vysocine. :-)
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
