..: Další bistra nebudou, dráhy se vrací k jídelním vozům :..

Bistrovůz ARmpee832.001 ČD, Praha Masarykovo n., 16. 3. 2010, foto: Josef Petrák Praha — České dráhy vyhlásily další 3 výběrová řízení na modernizace, či revitalizace osobních vozů klasické stavby. Tak jak ČD v březnu prezentovaly své plány na výběrová řízení pro tento rok, dochází k jejich postupnému vyhlašování. Po nedávném vypsání soutěže na rekonstrukci 58 vozů pro vlaky vyšší kvality dochází na řadu kromě dalších rekonstrukcí také kontrakt na revitalizaci starých rychlíkových vozů z německého Bautzenu. Kromě upřesnění počtu takto revitalizovaných vozů v první vlně (původní zprávy pouze hovořily o počtu v rozmezí 70 — 120 vozů) dochází také k velké změně u rekonstrukcí starých jídelních vozů oproti dříve prezentovaným záměrům.

Další bistra nebudou

Prvním výběrovým řízením je zakázka na komplexní modernizaci 21 jídelních vozů řady WRm. U nich dojde k opravě skříně, včetně dosazení nových oken a za jízdy blokovaných dveří ovládaných tlačítky. Krom klimatizace a informačního systému bude dosazeno také přemostění záchranné brzdy, na podvozky budou dosazeny kotoučové brzdy. Předpokládaná cena za modernizaci všech 21 vozů je 735 milionů Kč (35 milionů za vůz). Dodány by měly být do 3 let od podpisu smlouvy. Poněkud překvapivý je odklon od původního záměru změny uspořádání na bistrovozy a upřednostnění klasických jídelních vozů. Od klasických jídelních vozů se v současné době obecně upouští kvůli obecně nižšímu zájmu o kompletní gastronomické služby spolu s vzrůstající preferencí roznášky jídel na místo. Důvod tohoto rozhodnutí se tak snad v nejbližší době dozvíme přímo z úst zástupců Českých drah.

Revitalizace Bautzenů: 110 kusů

Interiér vozu B v designu Najbrt, foto: České dráhy Další dvě výběrová řízení jsou poptávkou po revitalizaci celkem 110 vozů vyrobených v původně východoněmecké vagonce v Bautzenu. Největší skupinou bude 58 kusů oddílových vozů 2. třídy řady B, u kterých se předpokládá cena 90,4 milionů Kč (1,56 mil. za vůz). Dalších 52 kusů za předpokládanou cenu 76,8 milionů Kč (1,48 mil. za vůz) budou vozy s oddíly 1. třídy řad A, AB a konečně služebních vozů řady BDs. Všechny by měly být dodány do 8 měsíců, což znamená tempo jednoho vozu za dva dny.

Vagony budou podobné těm, které v březnu dráhy představily na pražském Masarykově nádraží. Revitalizace tedy bude obsahovat částečnou výměnu vnitřních obložení, kompletní výměnu podlah a opravy sedaček včetně výměny koženkového potahu za textilní. Nicméně i nadále budou oddíly osmimístné navzdory tvrzení zástupců firem, které prototypové přestavby provedly, že oprava a přečalounění původních sedáků stojí téměř stejně jako dosazení 6 zcela nových sedaček do oddílu. Další změnou bude výměna podokenních stolků za pevné. Opravy se dočkají i zavazadlové police a okna, která dostanou nová těsnění. Vedle opravy vstupních a přechodových dveří se dočkají kompletní opravy buňky WC a umýváren. Otázkou nakonec zůstává, zda-li budou dosazeny také zásuvky na 230 V, které byly v jednom z prototypových vozů a dokazovaly, že je lze instalovat i do vozů nevybavených CZE. Jestli jsou do vozů požadovány zásuvky a osvětlení na bázi LED nám dráhy nepotvrdily. "Jsou instalovány a testovány v jednom voze, to platí také pro el. zásuvky s 230 V 50 Hz," odpověděl na přímý dotaz tiskový mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Zdroj: České dráhy, Informační systém o veřejných zakázkách – [1], [2], [3]


JiříK. | 14.5.2010 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
17.05.2010 (21:49)  
Lahev - viz Sim - rantl to nezadrzi...
PS: Plasty maji noziek spis pet...
17.05.2010 (20:58)  
Sim:
Záleží na druhu lahve (a na obsahu - u půllitrových překocení moc nehrozí). Pivo má výhodu v kruhové podstavě, většina PETek má čtyři nožičky, které různě moc pruží.
registrovaný uživatel Sim 
17.05.2010 (18:17)  
Martin Jarath > vyzkouseno nekolikrat v jinych vozech - petka se o hranu zarazi spodkem a prekuli se. Jak plna (vysoke teziste), tak poloprazdna (pomuze tomu "vlna" na hladine). Zajimave bylo, ze pivo ve skle se neprekulilo ani pri plne, ani pri poloprazdne lahvi. Jak petka, tak pivni sklo byly vedle sebe a zatimco petku jsem - nastesti zavrenou - nekolikrat sbiral ze zeme, pivo drzelo. Jedine vysvetleni me napada v podobe vetsi podstavy pivni lahve, vsechny petky se smerem k "nozickam" zuzuji.
17.05.2010 (17:11)  
Např. PET lahev, která jinak "odpochoduje" dolů. Doporučuji vyzkoušet. :)
registrovaný uživatel M 
17.05.2010 (16:41)  
Stolecky nemaji zvyseny okraj, takze v zatacce vsechno spadne...
Ja se ptam - co ten zvseny (pokud tedy neni pozadavek na mantinel 15 cm) okraj dokaze zachytit vyjma "kutalejici se" tuzky?
17.05.2010 (16:07)  
JP:
A proč bych měl chtít řadit B244 na EC? Celokuřácký může být víceméně jakýkoliv vůz. Že papírově se to týkalo jen Bček (zatímco jinde bylo nakouřeno jen v reálu, zatímco papírově byla půlka Bpee nekuřácká), za to fakt nemůžu.

Se stolečky máš asi smůlu, osobně má radši kombinaci - tedy ty sklápěcí u míst směrem do uličky (=když je tam nechci, tak nezavazí). A když stoleček chci, můžu ho sklopit nebo si sednout k oknu.
Dávat si ale jídlo nebo pití vedle NTB, to by mě nenapadlo ani kdyby ten stůl měl metr a půl, tím spíš ne ve voze, kde se prochází, takže mi to může smíst někdo batohem, až se bude vyhýbat.
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
17.05.2010 (15:49)  
Josef Petrák- no že "vám" to nevadí, že se tam promenádují lidé, ale někomu to vadit prostě může, od toho je to jednička, nebo se pletu? Fiktivní oddíly by (jako u Apeer61) by jistým řešením byli. Člověk kupující si lístek do 1. třídy očekává jakési soukromí, klid, že vůz bude čistý a lépe vybavený. To že to nemá koberec, ani oddíly, tomu moc nepřidává.
Na jednu stranu souhlasím s M. Zikmundem s tím že na ONJ se asi moc zabývat tím jak je vůz otočen nebudou, mají na starosti i jiné věci, tak že se na to mělo myslet už při zadávání VŘ.
A nebyl ten vůz náhodou na Velimi na okruhu? A na MSV v Brně, řekl bych že při těchto dvou akcích se ten vůz,/ vozy dali hravě otočit- tak co řešíte... Nedělejme z vlaku autobus.


Už to tu možná někdo napsal,ale nepřijde mi moc vhodné nechat vozům původní podvozky Gorlitz VK ( byť s kotoučovými brzdami), protože jsou hlučné a né příliš pohodlné+ na ně nejde asi nainstalovat magnetická kolejnicová brzda. No jo, zase to bude brzddit, jako by to pomalu nebrzdilo, to z nás budou mít v zahraničí radost. Navrhoval bych výměnu těch pár podvozků s řadou Bdmtee, které mají GP 200 (na 160, i s tlumiči). No a Bdmtee by dostali Gorlitzi, stejně tu 160 moc nevyužijí a jedná se asi jen o 21 vozů.
Jinak je to překvapení, já totiž myslel že se všechny WRm budou přestavovat na bistra a nakonec jen ten zbytek.
17.05.2010 (13:13)  
No já jsem na EC v době "nedostatek vozů pro jakékoliv vlaky" zažil aji BDmtee ... tuším, že to tenkrát odnesl dokonce Perner.

GVD 07/08 možná dřív.
17.05.2010 (11:33)  
MJ) Ty bys řadil B244 na EuroCity? A to jako myslíš vážně?

K těm stolečkům – myslíš ty kiklající se čtverečky o rozměru méně jak 10x10 cm? Ty, na kterých se nedá dělat lautr nic? Jo, ty jsem objevil a po prvním džusu nalitém do klávesnice přestal používat.
17.05.2010 (10:58)  
Proč z klína? Výsuvné stolečky jsi ještě neobjevil? :-) A kupé to může být klidně po vzoru Beer (to prostřední). I když by stačilo klidně jen to fiktivní (na jedné straně), jako má Apeer (narozdíl od toho piváckého by to neznamenalo ani úbytek míst). Co by tomu bránilo?

Co se týče kouření, tak jsem psal o vozech, ne oddílech. Nenechat na dlouhých dálkových soupravách ani vůz znamená především to, že se v mnohem větší míře stejně kouří někde potají (v lepším případě aspoň na WC u pootevřenýho okna), protože někteří si to prostě odpustit neumí. Dělené vozy byly řešení nevhodné, zejména u velkoprostorů dělených nezavíracím sklem. Čemu ale vadilo jedno B244 na sedmivozové soupravě, to mi zatím nikdo nevysvětlil. Kdo nechtěl, chodit tam nemusel (krom čety).

Souvislost je snad jednoznačná. Někdo si nechtěl přidělávat potíže, tak zvolil jednodušší řešení. Proč nabízet víc, když nakonec stačí, aby měl vůz nějaký sedačky a okna. Zajímavý je, že na blbinky jako nový IS se místo našlo.
Ale je pravda, že aspoň ARmpee má tu šroubovku na druhý straně, takže nedopadne jako ABfdrdtn (954.2), kde ty bouchající dveře jsou opravdu něco úžasnýho, prostě vyšší kvalita... :-)
  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko