..: Otrokovice - Vizovice: elektrifikace odložena :..

810.271, Zlín-Střed – Zlín-Prštné, 2. 9. 2008, foto: KuTomZlín/Vizovice — Další stavbou, která bude z nedostatku financí odložena, se pravděpodobně stane plánovaná elektrifikace trati 331, respektive úseku Otrokovice – Zlín. Ministerstvo dopravy se snaží i tuto stavbu odložit na neurčito a tím zabránit prohlubování státního dluhu investicemi. Ovšem toto stanovisko zní pro některé zcela nepochopitelně, pokud realizace stavby (v ceně 3,8 miliard korun) je z 80 % financována z fondů Evropské unie — a tedy jen 20 % ze státní pokladny. Pro stát představuje realizace náklady 760 milionů korun. Není to sice nejméně, ale přesto jen zlomek celkové částky. S odložením projektu by mohlo dojít k tomu, že EU na stavbu již nepřispěje a veškeré náklady tak budou muset být hrazeny pouze z rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI). Aktuálně probíhá finalizace přípravné dokumentace, která bude hotová do konce srpna. Realizace byla prozatím naplánována na roky 2011 až 2013, kdy končí současný schválený rozpočet EU.

Vlak plný úsměvů 2008, 471.039 tažená 754.012, Otrokovice - Zlín, foto: KuTom Původní plány hovořily o elektrifikaci celé trati z Otrokovic do Vizovic navazující na elektrifikovanou trať 330 druhého tranzitního koridoru, avšak později byl tento záměr redukován a dnes bychom byli rádi, pokud by se zrealizovala alespoň elektrifikace do Zlína. Ke zdvoukolejnění tratě také nedojde, jelikož tento plán místní obyvatelé odmítli v referendu pro vysoký hluk provozu, což zní absolutně nesmyslně a může je omluvit jen, že hlasující Zlíňané neznají podrobněji železniční provoz. Zdvoukolejněním trati by se nejen snížili náklady přepravy a cestovní časy, ale také pro místní obyvatele možná paradoxně i snížil hluk, jelikož by nemusely vlaky zastavovat kvůli křižování skoro v každé dopravně. V dřívějších plánech je také navrhováno prodloužení trati až do Horního Lidče a propojení s tratí 280, čímž by význam této dosud lokální trati ještě výrazněji vzrostl.

Nejen obyvatelé obce Želechovice nad Dřevnicí nebudou ještě dlouho spát klidněji. Díky četné zástavbě podél trati jsou lidé, žijící v přilehlých domech, obtěžováni hlukem, duněním, ba dokonce jim na domech praskají zdi, i když zde došlo ke snížení rychlosti projíždějících vlaků. Rekonstrukce trati by tento problém částečně odstranila, pomineme–li sporné použití protihlukových stěn, třeba instalací zvukotěsných oken nebo jen novým svrškem trati, který sám o sobě poskytuje tižší provoz. Můžeme jen konstatovat, že je třeba konat, trať je dnes ve velmi špatném stavu. Zásadní rekonstrukci prodělala naposledy v letech 1962 a 1963.

Zdroj: ČTK/Finanční noviny, Zlínský Deník


Matouš Danielka Poslat mail autorovi | 5.8.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Zlínský


  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   
05.08.2010 (9:26)  
Nedávno jsem se tam pár dní pohyboval. Jakákoliv možnost ulehčit přetížené silnici by měla být obcemi na trase vítaná. Ale když nechtěli 2-kolejku, možná se tím priorita stavby odsunula doslova na druhou kolej, protože se tak její smysl dosti snižuje. No a nakonec nebudou míti nic. Na pendl mezi Otrokovicemi a Vizovicemi tam Regionova stačí, i když jízdní doba je 42 nebo 49 minut na 25 km:-( Ale spojení s dalšími městy se tak neúměrně prodlužuje a přímé rychlíky by tomu hodně pomohly (teď tam tuším jezdí jeden brzo ráno)a náklady tam jezdí fakt dlouhé. Že by se stavba měla udělat citlivě k přilehlým obcím, s tím snad souhlasí každý. Ty prasklé domy nedokážu posoudit, jestli jsou opravdu od projiždějicích vlaků, nám taky praská nově postavená firma a nic nám tady nejezdí.
registrovaný uživatel aron 
05.08.2010 (9:19)  
3,8 mld. za necelych 20 km jednokolejne trati, neni to nejak mnoho? Lichkov stal neco pres 2 mld. a vede v nepomerne tezsich terennich podminkach. Nekde jsem si zprumeroval, ze elektrifikace jednoho kilometru koleje by mela stat zhruba 120 mega, vcetene opravy svrsku atd.
05.08.2010 (9:16)  
Jugy) IMHO evidentně neměli dostatek informací k tomu, aby se dokázali kvalifikovaně rozhodnout. Kdyby jim někdo vysvětlil, co jsou skuteční původci hluku, nezvolili by sobě horší variantu a místo toho požadovali skutečná opatření – zvuk tlumící rohože na trati, protihluková okna a nebo třeba v budoucnu i to, aby kraj po dopravci požadoval nová vozidla splňující TSI normy na hluk. Jsem zvědavý, jestli každý takto hlasující občas uzná, že až se to bude za 50. let předělávat na dvoukolejku, že se to předtím nepostavilo blbě a zbytečně "protože politici", ale "protože jsme si to tak odhlasovali". Hádám, že ne.
registrovaný uživatel Jugy  mail  
05.08.2010 (9:10)  
Já si naopak myslím, že je dobře, když se veřejnost může k takovým stavbám vyjádřit a její názor je respektován. Že si osobně myslím něco jiného, než většina v tomto referendu, je věc druhá. Až bude mít u nás železnice jiné renomé než má dneska, pak bude i veřejnost k železničním stavbám vstřícnější. Koneckonců za 20, 30, nebo 50 let může to referendum dopadnout přesně obráceně. Že je to dlouhá doba? Ano, je. S tím se ale musíme smířit. Na železnici je všechno na dlouhé lokte (viz info o poslední rekonstrukci trati v roce 1963).
05.08.2010 (8:12)  
V tomhle státě je to prostě kocourkov... Jak někdo vůbec může uspořádatv referendum o tom jestli tam má nebo nemá být dvoukolená trať..??? To samé jako, když žabičkáři blokují stavby dálnic. Prostě jsou to stavby ve veřejném zájmu, tím neříkám, že se třeba nemůže dojít k nějakému kompromisu.
  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko