..: Nová gastronomie JLV: vybraná menu a porcelán v SC :..

Převoz prvních dvou bistrovozů ARmpee k ČD, 6.3.2010, Žilina, foto: Juraj Kováč Praha — Společnost JLV, největší provozovatel jídelních a bistrovozů ve vlacích Českých drah, pod jménem Nová gastronomie inovuje od 12. prosince 2010 svá nabídková menu. Aktuální jídelní lístky pro jednotlivé vlaky najdete na nové adrese jidelnivozy.cz. Upravený výběr jídel, stejně jako styl servírování, mají na starosti Jiří Král, kuchař roku České republiky a člen týmu v televizním pořadu Kuchařská pohotovost, Jan Michálek, šéf národního týmu kuchařů a cukrářů, ale i další odborníci z gastronomie. V průběhu roku můžeme čekat také některé sezónní nabídky.

Farfalle od JLV, foto: Josef Petrák Základem je kulturní stolování — a proto se nejvýraznější změna týká spojů SC Pendolino. Všechny pokrmy byly dosud servírovány na plastovém nádobí. Od minulé neděle plast střídá porcelán a nerezové jídelní příbory. Částečné změny se dočkaly i menu v BlueBaru jednotek Pendolino: v nabídce jsou např. farfalle s pečenými kuřecími prsíčky a tomaty nebo špekové knedlíky s kysaným zelím. Naopak tradiční vepřový řízek XXL s bramborovým salátem už v nabídce není. Menu je jednotné pro všechny spoje Pendolino, Pendolino Sprinter i výkon Slovenský strela do Bratislavy. Už v předvečer platnosti jízdního řádu 2010/2011 jsme chutnali některé za nových nabídek – farfalle, byť servírované po vzoru „staré gastronomie“, jsme chuťove zařadili k dřívějšímu pokrmu penne roma a hodnotili celkem kladně.

Podle propagačních materiálů slibuje JLV nevšední zážitky také ve spojích s klasickými jídelními vozy, nebo bistrovozy. Bistrovozy s 1. třídou řady ARmpee v letošním roce operují z Prahy do Norimberka, Mnichova, Bratislavy a přes Budapešť do Košic. Bistrovozy pendolina a vlaků EuroCity jsou jak cenově, tak nabídkově téměř identické. Hlavní jídlo stojí kolem 130 korun.

Podobnou nabídku, byť s jinými cenami, dostanete také ve vlacích s klasickým jídelním vozem. JLV poskytuje služby na spojích do Vídně, Berlína, Štětína, Varšavy, Hamburku a také vnitrostátních InterCity do Brna. 33% sleva Happy Hour v úseku Praha – Brno je poskytována pouze ve vybraných spojích. Do nabídky se dostávají pokrmy jako kuřecí prsíčko plněné špenátem, vepřový filet s křenovou omáčkou či houbovým soté nebo třeba filet z norského lososa. Mezi polévky se dostal mimo jiné brokolicový krém. Odborní garanti projektu připravili pro tyto pokrmy receptury a zaškolili JLV v jejich správné přípravě. Jídla jsou připravována centrálně a následně ve vlacích servírována.

Zdroj: JLV, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 20.12.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 9 10 11 12 13      Zpráv na stránku:   
20.12.2010 (12:19)  
doomlukas: Ale podivej, v podstate si rekl presne to, co jsem napsal ja. Ja neresim cenu, ta je v dane trase relevantni, ja resim kvalitu. A tady se shodnem, ze ta opravdu neodpovida tomu, co by clovek ocekaval. Gulas z konzervy, smazak vyrabeny z umeleho syra a jine podobne pochutiny, to opravdu neni to, co bych na techto relacich ocekaval. Ale znova podtrhuju, to neni o cene, ta odpovida dane relaci ve ktere jedou i dalsi cateringove firmy.
edit: Jenom jeste doplnim, to co me nadzvedlo je, ze v jidelnim listku, ktery ma byt novou gastronomii a marketingove se zastituje profesionalnimi kuchari, si troufnou nabidnout vyse zminene, cili gulas ala plechovka a smazeny syr Javor za 3,50. Pohlreicha na ne, asi by se nestacili divit.
20.12.2010 (12:12)  
michawel: To je pěkné, že ty hospody jsou pro cizince, ale my češi jsme ty hospody zaplatili a ještě přispíváme na jejich provoz, tak bych taky čekal, že budou nabízet služby odpovídající místním zvyklostem, aby byly pro větší část českých cestujících cenově přijatelné. Ten tvůj přístup je poněkud arogantní, vlaky a jejich služby tady nejsou jen pro lidi, kteří jsou ochotní dát za ohřívané jídlo i 1000 Kč...
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
20.12.2010 (12:11)  
Od jisté doby se vozům P.T. firmy JLV cíleně vyhýbám. Ono je trošku rozdíl mezi vysokou cenou a cenovou zhovadilostí v podání JLV. Ohřívaný guláš ve vlaku s cenou o cca 30% vyšší než gulášek v prvotřídní hospodě s vyhlídkou na Orloj? Pokud si i přesto nejde takové jídlo své zákazníky, je to jejich volba. U zahraničních klientů tomu rozumím celkem dobře, u ostatních to může mít několik důvodů, přičemž se domnívám, že hlad je až ten poslední.
registrovaný uživatel Antony 
20.12.2010 (12:02)  
tak ty ceny jsou brutalni!

taky si rad za jidlo priplatim. za podobna jidla date ale v poledne v normalni restauraci okolo 90kč, večer tak 140. adekvatni cena by ve vlaku mela byt tak 160..a i to by bylo dost.

350 ale?? nenapada mne nic jineho nez sprosta slova a ta radeji psat nebudu..

vlaky v cesku jsou proste jeden velky paradox..
20.12.2010 (11:56)  
Tak já jen upřesním jak je to s tím nájmem,jak to tady zaznelo,jo ČD platí za provoz JLV,ale zapomínáte na to kolik platá posádka vozu za pronájem,takže i proto jsou ceny silně rozdílné.A jestě maličkost,když centrálně nekde neco uvařím a pak to už jen ohřeju,nikdy se nedocílí ta kvalita a chuť jako když je to uvařeno na místě a okamžite servírováno.Takže i proto ten rozdíl,stačí se svézt v jídeláku z Bratislavy do Košic,a nemusí tam asistovat ani žádný Král Jiří.
20.12.2010 (11:54)  
Podívejte se na to ještě z jednoho úhlu pohledu a to zejména ti, kteří nadávají na vysoké ceny. S prominutím, ta hospoda tam není pro Vás, jako Čechy, ale pro Němce, Amíky, nebo Japonce. Negrelli, Brahms a Weber jsou vlaky jedoucí dostatečně dlouhou dobu na to, aby se to JLV za tyto ceny vyplatilo. Na Hungarii a Klimta s Vindobonou tu nikdo nenadáváte, čím to asi je.
Cena je adekvátní výkonu a je to jen věc JLV. Dotování od ČD však fér není, to máte pravdu, ale to je zas trochu jiná stránka mince.
To, na co se ale v hospodě na kolejích zaměřuji vždy, je jednoznačně kvalita a tady mám zas já s JLV problém. Nová menu jsem zatím nezkusil (stane se dost brzy), ale nedělám si iluze o nějaké pronikavé změně. Nemám problém zaplatit za oběd v jídelním voze klidně 1000 Kč a rozhodně se nad tím nebudu pohoršovat, ale očekávám adekvátní přístup a ten mě často chybí. Po gastronomické stránce na tom jsou nejlépe asi Švýcaři, Němec s Rakušákem jsou tak na střídačku (ERS obměňuje častěji menu). Do tohoto standardu má JLV hodně daleko. Pokud se Vám vysoké ceny nelíbí, tak tam prostě nechoďte.
registrovaný uživatel Kakov 
20.12.2010 (11:42)  
pro všechny, kteří obhajují ceny JLV, a proč u wagon slovakia to jde a u JLV ne... tj. dobré kvalitní jídlo za přijatelnou cenu...

ano lze ocekavat, ze bude ve vlaku jidlo drazsi, ale až tak (350 za oběd??).....
20.12.2010 (11:30)  
wen: Myslíš, že ve vlacích EC jezdí nějaké větší procento výrazně movitějších lidí? Vlaky EC plní úplně stejnou funkci jako všechny ostatní vlaky, nejsou to už žádné prémiové spoje. Používají je velmi široké vrstvy obyvatel. Tak bohatý cestující, který bez mrknutí oka zaplatí ceny JLV, je i ve vlaku EC tak jeden ze sta... Takoví cestující hospodu neuživí ani za takhle vysoké ceny. Jít cestou cen přijatelných pro větší část cestujících a díky tomu mít hospodu naplněnou je podle mě mnohem lepší.

mikael.5: Žádný nájem restauračního vozu není, ČD naopak platí provozovateli hospody za její provozování. I to je podle mě důvod, proč by ceny měly být přijatelné pro širší vsrtvy cestujících, ne jen pro pár vybraných, kteří klidně dají za nikterak výjimečný oběd ve vlaku třeba 500 Kč.
20.12.2010 (11:18)  
Já se ale relativně považuji za movitějšího cestujícího. A dokonce i rád utrácím za jídlo. Jenže v hezké restauraci a ne ve vlaku... Navíc jaké náklady navíc? Restauratér platí nájem, suroviny, mzdy. Takže nájem restauračního vagonu je větší než nájem resturace?
registrovaný uživatel wen 
20.12.2010 (11:14)  
No ono přece jen provozovat restauraci ve vlaku s sebou přináší náklady navíc. Ve vlacích vyšších kategorií lze taky očekávat movitější cestující. Ono kdyby se to JLV nevyplatilo, tak by to nedělaly...
  1 ... 9 10 11 12 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko