..: RegioJet chce na železnice – předvede, že provozovat vlaky dokáže :..

Desiro RegioJet (čelo), foto: Josef Petrák Praha/Kralupy nad Vltavou — Jak Radim Jančura a manažeři firmy RegioJet slíbili, tak se i stalo: S využitím operativního leasingu si na 3 měsíce pronajali dvě dieselové jednotky Desiro od Alpha Trains, převezli je z německého depa Delitzsch nedaleko Lipska do České republiky a ve čtvrtek 22. dubna s nimi přijeli do hlavního města. Dvěma páry rychlíků pro novináře a veřejnost zahájili provozování železničních spojů a zároveň mediální kampaň „Žluté jaro na železnici“ s nákladem 10 milionů korun. Budou jezdit po Kozí dráze, na regionální lince Litvínov – Ústí nad Labem, potkáme je i v dalších krajích České republiky, pro které RegioJet vypracoval a odevzdal závazné nabídky na provozování regionální dopravy. Po parlamentních volbách budou také zabezpečovat dopravu na některé festivaly. Pokud jste nestihli čtvrteční prezentaci, dnes jedou dva páry mezi Děčínem a Ústím nad Labem.

Kampaň má bořit mýty. Že vlak RegioJet nikdy nevyjede, se ukázalo jako lichý předpoklad již ve čtvrtek ráno, kdy vlak, jako násled rychlíku 777 vyrazil z Děčína do Prahy. Firma ale jde mnohem dál. Připraveny má informační materiály pro občany krajů, kde se budou konat tyto prezentační jízdy. Obsahují některé informace o tom, kdo je odpovědný za objednání vlakové dopravy (a tedy i její rušení), co všechno musí a co nemusí zaplatit, jaké principy jednotného tarifu musí dopravci dodržovat ze zákona nebo argumentace proti tradiční „rozinkové“ diskusi. Na místě je také politická rovina kampaně. Z úst Radima Jančury opět zaznělo, že desetileté smlouvy s pětiletou opcí, které České dráhy získaly od krajů a Ministerstva dopravy, byly uzavřeny protizákonně. Svou argumentaci chce opřít nejen o zákon o veřejných zakázkách, ale také o Ústavu České republiky nebo principy evropského práva. Každý občan v takovém kraji dostane leták do poštovní schránky. A na jeho zadní straně seznam politických stran, které ve svém volebním programu podporují veřejnou soutěž o zakázky na železnici. Vítězstvím pro Jančuru tedy bude nejen získání zakázky na regionální nebo dálkové spoje pro jeho firmu, ale i samotné vypsání soutěže, které by se mohli zúčastnit i další soukromí dopravci.

Při pohledu na výrobní štítek pronajatých souprav uvidíte rok 2002. Stáří 8 let na nich ale není poznat. „V zahraničí je to naprosto běžný průměrný vlak,“ vysvětluje Jančura s tím, že chce lidem tato vozidla ukázat jako přirozený kvalitativní standard. Kde vezme RegioJet vlaky pro případné vysoutěžené zakázky? Jen minulý rok bylo pro případ úspěchu rezervováno asi 50 vozidel různých typů, která by se pořídila taktéž na operativní leasing. Postupovat se tak bude i v budoucnu. Zajímavá je otázka personálu. Stevardek a stevardů bylo ve čtvrtek na palubě víc než dost. Získat zkušené strojvedoucí je ale složitější. RegioJet chce některé přetáhnout od Českých drah. V současnosti evidují asi 300 zájemců. Nabízí jim vyšší platové ohodnocení než u ČD, možnost pracovat s moderní železniční technikou a také režijní jízdenku – nejedná se o žádný nový produkt, ale obyčejnou a plně zdaněnou síťovou jízdenku 1. třídy In–gold, prodávanou Českými drahami za 22 000 korun.

R 1. nsl. 777 (RegioJet), Praha hl.n., 22. 4. 2010, foto: Josef Petrák R 1. nsl. 774, Kralupy nad Vltavou, 22. 4. 2010, foto: Josef Petrák Radim Jančura a Desiro RegioJet, foto: Josef Petrák 'Vlakušky' RegioJet, foto: Josef Petrák 'Vlakušky' RegioJet, foto: Josef Petrák

Služby cestujícím bude nový dopravce prezentovat již tuto sobotu mezi Děčínem a Krupkou. Na palubě funguje bezplatná wi–fi pro připojení k internetu. Cestující obdrží drobné občerstvení. Pro pravidelné linky se plánuje odbavení cestujících formou on–line terminálů, společných i pro autobusy. Po Ústeckém kraji se kampaň nezastaví. Vlaky za pětikorunové jízdné se objeví také v Olomouckém kraji na lince Olomouc – Uničov, v Jihomoravském kraji a Plzeňském kraji na trati Plzeň – Domažlice. Během léta bude RegioJet zajišťovat dopravu také na některé festivaly – namátkou Votvírák, Okolo Třeboně, Rock for People, Colours of Ostrava nebo Masters of Rock.

Zdroj: RegioJet, Student Agency; foto: Josef Petrák


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 23.4.2010 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Reportáže

Další z regionu ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 ... 19      Zpráv na stránku:   
25.04.2010 (22:09)  
Abych se trochu přidal k diskusi: Je fajn, že se někdo míchá do zájmu o dopravu. Současná situace je opravdu neutěšující, ale drahám dávám tři roky ještě šanci na RADIKÁLNÍ zlepšení kvality vozového parku. Jestli nastoupí do akce RegioJet (provozování dopravy v určitém rozsahu například v rámci kraje) rád se budu vozit. Co se týká ceníků - je to na začátku, všechno se vychytá. Nápady přicházejí postupně a žádná situace není s prvním zábleskem nápadu okamžitě a kvalitně vyřešena.

Když se zamíchám do souboje vlak x autobus (který považuju za relevantní pouze z časového hlediska), tak s autobusem SA jsem jel celkově třikrát, z toho jednou do zahraničí. První jízda a můj dojem z ní byl opravdu hrozný - přijel pro nás autobus tehdejšího Connexu Morava a.s., hodina zpoždění a z Olomouce jsme jeli takovým hrozným autobusem, že mě z toho bolely nohy ještě o den později. Stalo se, situace byla vyřešená a na místo jsem se "dostal jen o hodinu a půl později". Zpáteční cesta do Ostravy už byla bez problémů. To, že se první den nejezdilo na čas, nic neznamená - první jízda s sebou nese prostě problémy. Věřím, že příště už to bude lepší.

Ale co se mi líbí nejvíce - jak se nám tady všichni hádají - jedni zežloutli, druzí zmodrali, třetí mají žlutomodrou a čtvrtí jsou s barvou třeba na červené. :-D Tohle neberte jako urážku, je to jen nadsázka.
25.04.2010 (21:37)  
Jak může po červenci 2008 ČD pouštět kohokoli na kteroukoli trať??
25.04.2010 (21:03)  
když čd pustí někoho na tuto trat tak jsou zodpovědni že bude vše v pořádku a pochybuji že by někoho pustily aby si trat otestoval.vloni když obce dali dohromady 350000kč tak jim čd udělali dvě jízdy a problémy byly ty samí a jel tam hurvínek s jednim vagonem a moře lídi se do vlaku ani nedostali
25.04.2010 (20:21)  
Jak Kučera: Tak jako jo, vyjíždět na takovou trať bylo riskantní...
25.04.2010 (20:21)  
2messah: Co má společného (ne)existence IDOSu s (ne)existencí konkurenčních dopravců? IDOS u nás už dlouhá léta bezproblémově pokrývá zcela neunitární autobusy, včetně Zlého Černokněžníka Jančury. Zrovna ve vámi zmiňovaném Švédsku centrální jízdní řád existuje - doporučuji se podívat na www.resrobot.se . A to je Švédsko zrovna země, kde po kolejích jezdí soukromníků až hrůza :))

2ladislav koudelka: Na druhou stranu, tohle mohl Jančura předpokládat a udělat předem nějaké testovací jízdy bez kaštanů - stejně sám přiznává, že vybrané jízdné je jen symbolické a náklady mu nepokryje.
registrovaný uživatel Praha hl. n.  mail  
25.04.2010 (19:39)  
Byl jsem v Děčíně na nádraží a je tam o to veliký zájem. Na světelné tabuly je pod vlakem ještě text, že se jedná o zvláštní vlak RegioJet. Vyděl jsem ho od vyhlídky u Děčínského zámku a když stojí dole, jeho barva tak nádherně září. Pěkný vláček.
25.04.2010 (19:06)  
Doomlukas: Je samozřejmé, že "objektivní příčiny" (termín z reálného socialismu) na tom mají svoji vinu. Jenže, když chci provést monstrakci, ve které hodlám ukázat, jakej jsem kadet a frajer, kterej strčí ČD a i jiné do kapsy, nesmím si dovolit nějaké zádrhely. Stav trati je obecně znám a vztah pracovníků ČD k frajerovi typu pan Jančura je snadno zmapovatelný. Když si předem nezjistím zkušební jízdou stav trati a nezajistím si jízdní náležitosti, mám smůlu a případná ironie o velkohubých prohlášeních jde na mně.
25.04.2010 (17:52)  
zadat www.jizdenky nanadrazi.cz / při otevření hledat na levá straně/
registrovaný uživatel DB 
25.04.2010 (17:44)  
Prosím, kde jde sledovat zpoždění jejich vlaků ??
v IDOSu je vyhledám, ale zpoždění nenajdu ...
25.04.2010 (16:46)  
ReActor: Prosím tě, už sem raději nepiš, jsi trapný a akorát ukazuješ svou hloupost. Když se jede po trati, po které už dlouho nic nejelo, je ve špatném stavu a správce infrastruktury to dopravci ještě zkomplikuje, tak jak to asi může dopadnout... Že jinde, kde takové problémy s infrastrukturou nejsou, dokáže i Jančura jezdit včas, tě asi vůbec nezajímá.
  1 2 3 4 5 ... 19      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko