..: V uzlu Břeclav rychleji :..

Břeclav, foto: Richard Weber Břeclav — Z dostupných údajů o změnách tabulek poměrů na tratích 250, 330 a 901 (Břeclav – Vídeň) SŽDC vyplývá, že se od 1. dubna 2010 mění traťové rychlosti v modernizované části železničního uzlu Břeclav. Především mizí omezení na 40 km/h (resp. 30 km/h při jízdě do odbočky) v osobním nádraží a na jižním zhlaví stanice. Ve směru do Rakouska a na Slovensko se bude přímým směrem odjíždět od nástupišť a naopak u nich zastavovat rychlostí shodnou jako v navazujících traťových úsecích. Tedy 100 km/h z/do Hohenau, 85 km/h do Lanžhotu. Pouze ve směru od Bratislavy bude rychlost 80 km/h, neboť se jedná o oblouk menšího poloměru než u sousedící první traťové koleje. V přednádraží včetně severního zhlaví stanice se rychlost směrem do Brna i Přerova zvyšuje na 120 km/h. Mizí také omezení rychlosti na 100 km/h do výhybny Hrušky stejně jako nedávno dočasně zavedených 120 km/h směrem k Ladné. V obou navazujících tratích bude již od konce zhlaví povolena traťová rychlost 160 km/h. Ve směru do Znojma bychom se teoreticky mohli svézt osmdesátkou, tabulka ovšem uvádí odjezd rychlostí 50 km/h – patrně v důsledku uspořádání zhlaví.

schema uzlu Břeclav, foto: ZHM O to smutněji se jeví skutečnost, že tyto dobré zprávy hatí 1 km dlouhý úsek, kde zůstává rychlost 40 km/h, resp. 30 km/h při jízdě do odbočky. Modernizace výhybek pod ústředním stavědlem byla ještě loni plánována v rozpočtu SFDI pro letošní rok (za částku 500 mil. Kč). Bohužel v rámci šetření byla tato 2. stavba z plánu vyškrtnuta, praktický přínos celé modernizace tak bude stále velmi omezený. Nezbývá než doufat, že se modernizaci zbývající části uzlu podaří dokončit co nejdříve, pokud možno ještě před osazením ETCS, abychom na brzdění k břeclavským nástupištím ze 120 km/h nemuseli čekat mnoho dalších let.

Zdroj: ŽelPage


Tomáš Záruba | 2.4.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Suchar 
05.04.2010 (19:12)  
sešiťáková 30 je taky v Hodoníně, kde se nic nepřestavuje ...

Však přestavování není podmínkou :-)
05.04.2010 (18:55)  
MZ: Tuším, že je to dáno zpožděním v rozkopanosti Přerova. Dneska sem jel přes, tak dokonce nejen v sobotu, ale i na velikonoční pondělí, se tam něco hýbe.
05.04.2010 (18:24)  
Suchar : sešiťáková 30 je taky v Hodoníně, kde se nic nepřestavuje ...

Nějak mi uniká smysl odkládání zavedení pravostranného provozu BV – PE – BI. Traťové koleje jsou vybaveny obousměrným autoblokem, takže přechod lze uskutečnit kdykoli.
05.04.2010 (7:35)  
Ad Zíreček - nehospodárnost posunu (časového). Velmi zvláštní pojem. Když ste to nakousl, tak bych připomněl, že není posun jako posun.

Jestliže u většiny silničních megastaveb se kalkuluje s potřebou roku 2030-50, tak při posunu o 5 let se vůbec nic neděje, natož aby to bylo nehospodárné. Jiná věc je to, že zdroje - různé daně a mýtné mizí v kapšách nejmenovaných firem, místo aby šly na údržbu, která citelně zaostává.

Jiná věc je u dráhy. Profíci spočetli, že zpoždění za vyspělou Evropou činí k dnešnímu dni 70 let (od roku 1990 narostlo o15 let). Další drobné několikaleté zpoždění nemáme šanci vnímat, protože se pohybujeme v jiné dimenzi.

Pro ty co nechápou (předpokládám že většina) uvedu příklad:
Trasa 3. koridoru byla za bývalého režimu územně připravena na přestavbu na rychlost 160km/h a to směřovala do zakázané imperialistické části Evropy!
Nyní po 30 letech ji nejmenovaní odborníci navrhli a připravili na rychlost 120km/h. Shodou okolností to je přesně to, co naši prapradědové z důvodů úsporných balíčků v letech 1927-8 vyškrtli ze stavby při zdvojkolejňování trati Zdice-Plzeň. Napravujeme po více než 80 letech co se tehdy nepovedlo a přitom Evropa i Čína jsou už někde úplně jinde.

Před 21 lety jsem byl nadšený, když se Břeclav - Vranovice začalo jezdit 140 a těšil se, že někdo z těch chytřejších Moraváků spraví i tu Břeclav a Vranovice, což bylo tehdy limitující. Vranovice se dočkaly, Břeclav je stále hraniční uzel, kde vše bude zastavovat a tedy pro některé je výhledová 80km/h úžasné maximum.

Já jsem už rezignoval, protože cesta mírného pokroku v mezích zatuchlé české kotliny a zatuchlých moravských úvalů neustále zvyšuje zpoždění naší železnice vůči světu.

Jediná možná je skoková terapie, která nás přenese od roku 1930 přímo do roku 1981. Nyní se pokoušíme prosadit, aby byl ten skok ještě o něco delší - do 1995, tím bychom se za 50 let vyrovnali zmíněným chudákům silničářům, kteří dle Zírečka trpí ročním skluzem.
registrovaný uživatel Suchar 
04.04.2010 (19:11)  
Omezení rychlosti na 30 km/h je dáno SJŘ. Co se týká vjezdů, tak na nich návěstěna rychlost 50 km/h není v sudém směru (lichý si teď nevybavuji).
04.04.2010 (18:03)  
Já tedy nevím, ale na kolejovém schématu žst. BV nikde návěstěnou rychlostní třicítku nevidím a nikdy v minulosti jsem ji tam na "traťových" kolejich nezažil. To ovšem neznamená, že není nařízena rychlostníkem nebo jako PJ.
Na vjezdových návěstidlech je návěstěna 50 ... S ohledem na relativně krátkou brzdnou dráhu k nástupištím ani při vjezdu na rovnou tam strojvedoucí pojede přiměřeně rychle.
04.04.2010 (11:05)  
Zavedení pravostranného provozu Bohumín-Břeclav mělo být spuštěno prvotně od začátku roku 2010. Teď se mluví o pozdějším datu. Osobně si myslím, že do 2012 to bude určitě realizováno. Proběhne to, stejně jako proběhne rekonstrukce zbylé části průjezdu uzlem Břeclav. Neodsuzujme typicky černým pohledem onu "celou dráhu", když si neuvědomujeme, co vše taková velká stavba obnáší. A když nejsou peníze a musí se šetřit, tak se holt škrtá, škrtly/posunuly se úseky jak železniční, tak silniční, u kterých je hledisko nehospodárnosti tohoto posunu ještě výraznější.
03.04.2010 (17:03)  
Rakušák to chce přepnout stejně jako Südbahn k roku 2012 kvůli odstranění problémů, které poplynou z interakce směrů východ-západ (vpravo) a sever-jih (vlevo) ve chvíli, kdy se to dostane do jednoho průjezdného nádraží.

Samozřejmě se "naši" můžou šprajcnout a bude se to křítžit v Hohenau a Bohumíně (nebo kde tam na severu aktuálně), a při jízdě Olomouc - Otrokovice i v Přerově. Ale to bych nepreferoval...
registrovaný uživatel Jozka 
03.04.2010 (16:19)  
O pravostranném provozu na Ferdinandce se mluvilo už při přípravách současného GVD, což na dráze může taky znamenat, že za pár let to bude realita :-D
03.04.2010 (15:49)  
Jestli koukáš do "výhledu" v plánku stanice, tak tam mi to připadá že jde o "výhled pro aktuální stavbu" (obecně tyhle plánky nevidí víc jak rok dopředu), tj. je tam nové severní a jižní zhlaví, zatímco střední jen hned u budovy co se týká I. nástupiště. Zbytek středního zhlaví zdá se být i ve "výhledu" stávající, ostatně viz podoba návěstidel (dolní žlutá bez čehokoli), i srovnání se stávajícím stavem v témže souboru.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko