..: Osud "Ždáňky" v úseku Uhřice u Kyjova-Ždánice zpečetěn :..

Uhřice u Kyjova, foto: Zelpage.cz Čejč — Výstavba jednokolejné tratě 256, spojující obce Čejč a Žďánice s maximálním sklonem 26 promile, byla zahájena v roce 1906. O dva roky poté již sloužila nákladní dopravě a na jaře roku 1909 i dopravě osobní. Hlavním důvodem pro stavbu byla přeprava řepy cukrovky. V sedmdesátých letech minulého století trať postihly sesuvy půdy, trať ale byla opravena. Osobní doprava byla postupně omezována až do 23. 5. 1998, kdy byla oficiálně zastavena a ukončením výroby zdejší šroubárny na trati zanikla v roce 2003 i doprava nákladní. Devítikilometrový úsek Uhřice u Kyjova – Ždánice byl úředně zrušen, trať tak v současné době končí v kilometru 16,46. O fyzické likvidaci bylo rozhodnuto již v červenci 2008, kdy Drážní úřad vyhověl žádosti SŽDC.

Dle rozhodnutí Drážního úřadu by měl být úsek trati zlikvidován do 30. 6. 2010, práce již v současné době probíhají. Stržena bude zchátralá výpravní budova ve Žďánici včetně bytové jednotky, WC a skladiště zboží a budova zastávky v Dražůvkách. Správa železniční dopravní cesty má v plánu zbytek trati, jejíž údržba vyjde na zhruba 2 mil. Kč ročně, převést na 16 km dlouhou vlečku.

zdanka, foto: Máraaazdanka, foto: maraaažďánka, foto: Máraaačekárna, foto: MáraaaGDV 1994/1995pokladna ve zdankach, foto: Máraaazepředu, foto: Máraaamemorandum, foto: Máraaastříškazezaduu, foto: Máraaa

Zdroj: Drážní úřad ČR, Správa železniční dopravní cesty


Máraaa | 21.4.2010 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
22.04.2010 (12:07)  
No tak tady všichni vidíme kam česká železnice spěje...

Dodnes nechápu proč proč byty ve ždánické vypravní budově nebyly po vysídlení víme koho, znovu pronajmuty nebo celá budova prodána do os. vlastnictví. Teda před tím než se stala eldorádem domorodé pubertální menšiny. Na zrušené dráze to snad nemusel být takový problém, to samé Morkovice, Koválavice-Osíčany; někdejší budova odb.Čejč k rekreaci atd atd. . Asi by se muselo někomu z papalášů chtít že?
registrovaný uživatel kubam 
22.04.2010 (11:35)  
výziskem z demontáže se většinou peníze vrátí

Kyjov - Mutěnice čeká pravděpodobně to stejný...
registrovaný uživatel Petas Z.  mail  
22.04.2010 (11:04)  
Ach jo,další trat na odpis.Aspon,že nechají usek čejč-Uhřice.Je to jedna z nejhezčích jihomoravských tratí.Ale ted poslední dobou nějak moc vytrhávají koleje.Byl jsem se podívat i na Morkovičce,až jsem měl husý kůži jak to tam ted vypadá.Vím,že ta trat byla v katastrofálním stavu,ted tam bude cyklostezka.Mám takový pocit jestli to vytrhávání kolejí nečeká i trat Mutěnice-Kyjov.
22.04.2010 (10:22)  
Nevíte někdo, co se chystá s touto tratí?
Vytrhá sa...
22.04.2010 (8:57)  
Na trati z Kyjova do Mutěnic je za Kyjovem u šroubárny přes kolej pražec a nad tím modrý čverec "posun zakázán". Nevíte někdo, co se chystá s touto tratí?
registrovaný uživatel ric  mail  
22.04.2010 (0:02)  
V 97 to vypadalo na jaře poněkud jinak - viz foto zaslane do galerie. Je to moje nejhezčí vzpomínka na lokalku z jížní moravy. Osobak po poledni zastavil v Uhřicích na cca 50min a všichni (cestujicí i personál) šli do hospody u přejezdu... Pak se dojelo do Ždánic.
registrovaný uživatel Dusanh 
21.04.2010 (23:48)  
Honzatvs: cyklostezka bude, je to projekt za údajně 12MKč. Teda celá cyklostezka, nevím, kolik z toho připadá na úsek vedoucí po tělese trati.
21.04.2010 (23:05)  
To bych se taky rád zeptal - proč se staré zrušené tratě snáší? Vyplatí se vůbec cena demontáže versus zisk za kovošrot? Chápu, když se má místo toho něco stavět (třeba cyklostezka), ale o tom se zde nepíše... Je to škoda, zarostlá trať je dobrá atrakce :-)
21.04.2010 (23:02)  
Tomáš Hejda - Je vidět, že jsi tam nikdy nebyl. Měl jsem tu čest zavítat do Ždánic minulej rok. Nádražní budova byla ruina, nikde ani živáčka, zarostlé až hrůza. Takže jejímu definitivnímu konci se ani nedivím. A když není žádná viditelná snaha o využití tratě, není důvod ji zachovávat a je lepší ušetřené peníze investovat do údržby smysluplnějších tratí
21.04.2010 (22:21)  
Lampik : Ano ano a to vám dříve pokračoval vlak až do Horního Benešova ...
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko