..: Vykolejený nákladní vlak v Lovosicích přerušil dopravu :..

Vykolejení nákladního vlaku, Lovosice, 9. 3. 2010, foto: Drážní inspekce ČR Lovosice – Doprava na I. národním koridoru je přerušena. Na trati 090 Praha – Děčín došlo v půl deváté ráno u stanice Lovosice k vykolejení uhelného nákladního vlaku Pn 66681 dopravce ČD Cargo jedoucího do mělnické elektrárny. Poslední dva vozy z 30dílné soupravy jsou částečně mimo trať a provoz je přerušen obousměrně. Probíhá vyšetřování a odstraňování následků nehody. Drážní inspekce předpokládá, že příčinou by mohla být technická závada na voze, podrobnosti budou předmětem šetření. Odhadnutá škoda je 300 tis. Kč na vozech a 20 mil. na drážní infrastruktuře v délce tří kilometrů. Regionální i dálková doprava je na této trati přerušena. České dráhy odklání mezinárodní spoje EuroCity přes Lysou nad Labem a Mělník – jejich zpoždění po projetí odklonové trasy činí cca. 60 minut. To samé platí pro rychlíky Praha – Teplice – Cheb. Stanice Praha–Holešovice není vlaky EC a chebskými rychlíky obsluhována. Rychlíky Praha – Děčín, stejně jako osobní vlaky, jsou mezi Lovosicemi a Ústím nad Labem nahrazeny autobusy; dopravu ale komplikovala automobilová nehoda, po které byla silnice také uzavřena.

Aktualizace 12.14: také pro mezinárodní vlaky EC 174 a EC 175 Jan Jesenius je zavedena náhradní autobusová doprava mezi Ústím nad Labem a Lovosicemi. Správa železniční dopravní cesty předpokládá zprůjezdnění trati alespoň v jedné koleji mezi 15:30 a 16:30.

Aktualizace 15.40: Upřesněný odhad škody po nehodě činí celkově 37,5 mil Kč, přičemž na trati 37,2 mil. a na vagonech 300 tis. Kč. Provoz po jedné traťové koleji by měl být obnoven kolem 18.00. Opravy poničené trati budou probíhat po dobu několika týdnů.

Aktualizace 23.59: O půlnoci z 9. na 10. března byl obnoven provoz přes stanici Lovosice po jedné traťové koleji. Zejména regionální vlaky mohou jízdou poškozeným úsekem získat 10 až 15minutové zpoždění. Prvním spojem, který místem nehody projel, byl EN 477 Metropol, který vyčkal zprovoznění.

Zdroj: Drážní inspekce ČR, České dráhy


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 9.3.2010 (11:22)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Nehody a mimořádnosti

Ďalšie z regiónu ČR Ústecký


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ kobros 
09.03.2010 (21:09)  
Muzu mit takovy lehce offtopic dotaz? Jak je o v takovem pripade s nahradou skody? Kdo komu co plati? Pripadne jak do toho vstupuje pojistovna a zda CDC ci SZDC musi mit neco jako uzavrene "povinne ruceni". Diky.
registrovaný užívateľ vjta00  mail  
09.03.2010 (20:22)  
Tak jsem teď dorazil domů z Prahy :-), byl jsem rád že Hungaria již měla z Prahy 60 minut zpoždění (nebyla lokomotiva z Jesenia 371.003-5 Kůča) a v Lovosicích jsme ještě přestupovali do NAD do Ústí n/L.Na štěstí jsem nepokračoval do Děčína :-), prý to bude zprovozněný dnes kolem 21:00 :-).
09.03.2010 (18:50)  
Dotaz do diskuze: nevíte někdo, co všechno bylo na trati poškozeno, výše škody mi připadá docela vysoká. Nebo byly ony vykolejené vozy taženy už delší dobu? Nemáte někdo nějaké fotografie poškození?
Díky M.
Edit: Aha, teď jsem si všiml věty 20 000 000 na drážní infrastruktuře v délce tří kilometrů
registrovaný užívateľ Johnny  mail  
09.03.2010 (18:23)  
Farkač Karel: Neni to hloupa otazka?
registrovaný užívateľ Martin Š.  mail  
09.03.2010 (18:21)  
No tak asi by bylo logické přivést do Ústí Bastardem, co se měl točit v Praze a poslat Ústecký fíry co mají s tratí seznámení z Ústí nad Labem Západ do Kolína třeba na 163ce, že? Protože je jedno, jestli lokomotiva bude objíždět nebo (když teda v tom Ústí bude) tam zařadit novou - oběhově pokud se nemylím by to vyšlo.
09.03.2010 (18:01)  
Malý dotaz:
Ukroucený čep u dvojkolí se patrně před destrukcí zahříval. Tento jev nemohlo zachytit čidlo horkoběžnosti? FRK
09.03.2010 (17:21)  
M Zikmund: To se mi nějak nezdá ta tvoje logika. Tak říkáš, že ne každý umí s bastardem Děčín-Kolín (je mi to teda divné, když je to objízdná trasa), ale tak čím se vozily ty dnešní EC v úseku Děčín-Lysá nad Labem-Praha??
První co se mi nezdá.

Argumentuješ tu obraty, ale ani ty při výlukové činnosti nehrají roli. Pokud se vlaky v úseku Lysá-Praha vedly třeba 163, tak se omlouvám, ale pokud jel na čele z Prahy už bastard do Lysé, tam si objel soupravu, tak to časově i kilometrově vychází úplně stejně jako z Lysé do toho Kolína.
09.03.2010 (16:29)  
Jiří Průša : technicky ano, prakticky nikoli, protože se zase dostane do problému znalost tratí. Kolik strojvedoucích znalých Kolín - Děčín umí Bastarda a kolik lidí znalých Bastarda zase umí Kolín - Děčín ... a navíc ostré bastardí obraty v Praze stejně neumožní dojet ani teoreticky do Kolína ...

Jiří Hovorka : i kdyby tam Taurus mohl, tak to zase strojvedoucí zpravidla nezná - inu požadavky na znalost tratí jsou v Česku poněkud alibističtější a konzervativnější než v Němcích, Rakousích, Švýcarech ...
09.03.2010 (15:41)  
Taurus ř 1216 OBB je jako činný přechodný pouze po I a II koridu + pár dalších tratí v Praze. Po ostatních tratích musí být tažen jen jako nečiný.Takže realné jsou jen přepřahy v Kolíně.Z fotek na K-Reportu bych tipoval jako příčinu problému ukroucení čepu.
09.03.2010 (15:05)  
Z Kolína do Lysé nemůže, zatímco z Prahy do Lysé může? To jsou mi věci.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko