Lovosice – Doprava na I. národním koridoru je přerušena. Na trati 090 Praha – Děčín došlo v půl deváté ráno u stanice Lovosice k vykolejení uhelného nákladního vlaku Pn 66681 dopravce ČD Cargo jedoucího do mělnické elektrárny. Poslední dva vozy z 30dílné soupravy jsou částečně mimo trať a provoz je přerušen obousměrně. Probíhá vyšetřování a odstraňování následků nehody. Drážní inspekce předpokládá, že příčinou by mohla být technická závada na voze, podrobnosti budou předmětem šetření. Odhadnutá škoda je 300 tis. Kč na vozech a 20 mil. na drážní infrastruktuře v délce tří kilometrů. Regionální i dálková doprava je na této trati přerušena. České dráhy odklání mezinárodní spoje EuroCity přes Lysou nad Labem a Mělník – jejich zpoždění po projetí odklonové trasy činí cca. 60 minut. To samé platí pro rychlíky Praha – Teplice – Cheb. Stanice Praha–Holešovice není vlaky EC a chebskými rychlíky obsluhována. Rychlíky Praha – Děčín, stejně jako osobní vlaky, jsou mezi Lovosicemi a Ústím nad Labem nahrazeny autobusy; dopravu ale komplikovala automobilová nehoda, po které byla silnice také uzavřena.
Aktualizace 12.14: také pro mezinárodní vlaky EC 174 a EC 175 Jan Jesenius je zavedena náhradní autobusová doprava mezi Ústím nad Labem a Lovosicemi. Správa železniční dopravní cesty předpokládá zprůjezdnění trati alespoň v jedné koleji mezi 15:30 a 16:30.
Aktualizace 15.40: Upřesněný odhad škody po nehodě činí celkově 37,5 mil Kč, přičemž na trati 37,2 mil. a na vagonech 300 tis. Kč. Provoz po jedné traťové koleji by měl být obnoven kolem 18.00. Opravy poničené trati budou probíhat po dobu několika týdnů.
Aktualizace 23.59: O půlnoci z 9. na 10. března byl obnoven provoz přes stanici Lovosice po jedné traťové koleji. Zejména regionální vlaky mohou jízdou poškozeným úsekem získat 10 až 15minutové zpoždění. Prvním spojem, který místem nehody projel, byl EN 477 Metropol, který vyčkal zprovoznění.
Zdroj: Drážní inspekce ČR, České dráhy
Díky M.
Edit: Aha, teď jsem si všiml věty 20 000 000 na drážní infrastruktuře v délce tří kilometrů
Ukroucený čep u dvojkolí se patrně před destrukcí zahříval. Tento jev nemohlo zachytit čidlo horkoběžnosti? FRK
První co se mi nezdá.
Argumentuješ tu obraty, ale ani ty při výlukové činnosti nehrají roli. Pokud se vlaky v úseku Lysá-Praha vedly třeba 163, tak se omlouvám, ale pokud jel na čele z Prahy už bastard do Lysé, tam si objel soupravu, tak to časově i kilometrově vychází úplně stejně jako z Lysé do toho Kolína.
Jiří Hovorka : i kdyby tam Taurus mohl, tak to zase strojvedoucí zpravidla nezná - inu požadavky na znalost tratí jsou v Česku poněkud alibističtější a konzervativnější než v Němcích, Rakousích, Švýcarech ...
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.