..: Ústecký kraj plánuje úpravy některých tratí :..

Ústecký kraj, foto: Ústecký kraj Ústí nad Labem — V pondělí proběhlo v kanceláři hejtmanky Ústeckého kraje Jany Vaňhové jednání se zástupci Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) v čele s generálním ředitelem Janem Komárkem o požadavcích kraje na zvýšení rychlosti vlaků na některých tratích a na úpravy vybraných nádraží a zastávek v kraji. Své požadavky kraj adresoval SŽDC již na sklonku loňského roku. Ta ve spolupráci s krajem hodlá ještě letos připravit seznam nejdůležitějších akcí, pro něž by byly dostupné finance. První úpravy by tak mohly začít již v příštím roce a být dokončeny v průběhu let 2013 – 2015, sdělila tisková mluvčí Ústeckého kraje Magdalena Hanáčková.

Jak přislíbil Jan Komárek, SŽDC se zaměří na požadavky kraje v rámci prostředků na provozuschopnost tratí. V průběhu roku 2010 budou zpracovány studie proveditelnosti, projektové dokumentace a zahájí se přípravné práce. Mezi požadovanými úpravami je například zvýšení rychlosti vlaků na tratích Rumburk – Mikulášovice – Dolní Poustevna na Děčínsku a Lovosice – Litoměřice, nebo elektrifikace tratí asi dvoukilometrového úseku z Louky u Litvínova do Litvínova na Mostecku a pětikilometrového úseku z Kadaně–Prunéřova do Kadaně předměstí na Chomutovsku. V současnosti při cestě do Litvínova je nutné přestupovat v Teplicích v Čechách či Mostě, při cestě do Kadaně pak v Kadani–Prunéřově. Elektrifikace těchto koncových tratí by měla umožnit nasazení elektrických jednotek z Ústí nad Labem přímo do stanic Litvínov nebo Kadaň předměstí, které jsou situovány v centrech měst.

Zdroj: Finanční noviny (ČTK), Ústecký kraj


JRtrain Poslat mail autorovi | 25.2.2010 (7:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Stavby a projekty

Ďalšie z regiónu ČR Ústecký


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
25.02.2010 (18:48)  
Sim: To je bohužel smutná pravda. Ale třeba se to někdy změní. Za 10 let...? :-/ Nebo taky nezmění a železnice u nás skončí a bude pokoj.
registrovaný užívateľ Sim 
25.02.2010 (18:43)  
doomlukas > jenze ty Cecenskej Dopravnik nema a nikoho jinyho tam nepusti....
25.02.2010 (18:41)  
mfíra: Jde právě o to, že výrazné zkvalitnění dopravy (rychlejší přímé vlaky z Ústí nad Labem, nová vozidla) by mohlo přilákat více cestujících. A nikdo proboha neříká, že by tam jezdily ešusy. Vhodné by byly třeba dvouvozové jednopodlažní elektrické jednotky.
registrovaný užívateľ mfíra 
25.02.2010 (17:41)  
Myslím si, že elektrifikace trati Louka u Litvínova - Litvínov je momentálně vyhazování peněz.
Frekvenci cestujících pohodlně ve špičce obslouží Regionova (84 míst), nebo 810 a 010 (110 míst), mimo špičku sólo 810 jezdí poloprázdná. Nedokážu si představit, co by tam teď dělal ešus. Vozil vzduch?

K elektrifikaci by se muselo kompletně zrekonstruovat kolejiště v žst. Louka u Litvínova, jejíž dnešní stav je tristní - hlavně výhybky jsou při pojíždění "jedlé". No a v Litvínově si dnes tramvaj snad ani nedokážu představit :-)

Dále by se musela zvednout traťová rychlost - dnešní závratná padesátka je předpotopní. Přitom dle slov traťmistra o 70 km/hod v některých úsecích je už pár let zažádáno, jen ta realizace se tak nějak vleče českým obvyklým tempem :-)

No a instalace světelné zab. zařízení na frekventované silnici mezi Duchcovem a Lomem čeká asi na smrt nějakého nedisciplinovaného řidiče, byť nehod už na něm bylo dost...
registrovaný užívateľ xAnri05  mail  
25.02.2010 (11:36)  
Most-Litvinov,mesto: ja tam byl asi pred rokem, delal jsem tekovou terenni obhlidku a myslim, ze by to mohli jit. Hned kolem silnice c. 271, pres sil. c. 27. Kazdopadne by to melo velky prinos. Zastavka Litvinov je daleko a je prave pres tu zminovanou frekventovanou silnici.
editor alebo admin ŽP JRtrain  mail  
25.02.2010 (11:12)  
Kdysi, když jsem ještě bydlíval v Litvínově, jsem o té propojce přemýšlel, kudy a jak by mohla vést. Tuším, že by se jednalo o přibližně 2km úsek, vedený ze st.Litvínov směrem na Horní Jiřetín, obloukem a dále přes dnes nepoužívaný most MUS, který vede přes hlavní silnici a tramvajovou trať do Litvínova a za ním by se napojil na stávající trať Litvínov město - Most. Zda by to tak vůbec šlo (sklony, oblouky) samozřejmě nevím, je to jen teorie, ale v každém případě by to jistě bylo velmi nákladné a když vezmu v potaz, že je zde fungující tramvajová trať Most - Litvínov, kde jsou nebo byly plány ji používat pro tzv. vlakotramvaje přes Moldavu až do Německa, tak asi i tím nevýhodné - ikdyž samotné ježdění motoráků přímo přes Litvínov by výhodné jistě bylo

Karel Mikuláštík Když vezmu v úvahu, že ve většině měst bývá nádraží na jejich okraji, myslím, že poloha nádraží v Litvínově je v pohodě. Otázka je, kde by ta ideální poloha byla, centrum města není od nádraží daleko a co víc, jak sám píšete, u stanice je funkční autobusové nádraží a dopravní uzel MHD, kde se protínají tramvaje a autobusy

Jen tak pro zajímavost, původně toto nádraží stálo svým způsobem v centru Litvínova, kdy ještě existoval i Dolní Litvínov, který vzal za své při důlní činnosti...
registrovaný užívateľ stoupa  mail  
25.02.2010 (11:11)  
Pro Borovička:

Vztažmo k mému příspěvku níže - a právě ona vzdálenost "jako ze 7. nástupiště na Hlaváku" je pro mnohé občany (i s vyšší kvalifikací) zmíněného mikroregionku problematicky stravitelná. Dlouhou dobu byla tato zásadní otázka řešena "podnikovou" tj. smluvní autobusovou dopravou zaměstnanců. Např. cca 300 metrů od brány v EKY (Komořany) na peron Žst. Třebušice byla vzdálenost nepřekonatelná a vlak striktně (cestou odborové organizace) odmítán....
25.02.2010 (10:45)  
Borovička: Spojení Most - Litvínov - Teplice - Ústí jako alternativa k současnému trasování Most - Duchcov - Teplice - Ústí by určitě bylo určitě zajímavé i vzhledem k faktu, že spojení přes Litvínov je jen o 2 Km delší než přes Duchcov. Problém je, že i poloha nádraží Litvínov není z pohledu dostupnosti z města ideální a poloha zastávky Litvínov-město je pro každodenní využití vysloveně nevýhodná. Stanice Litvínov umožňuje přestup na autobusy MHD, tramvaje i dálkové autobusy. Asi značně složitým, nákladným, ale smysluplným řešením by byla spojka ze stanice Litvínov na trať 135 ve směru na Most. Při řešení tohoto problému by se zřejmě dostalo i na diskusi o souběhu trati 135 s tramvajovou tratí Litvínov - Most.
registrovaný užívateľ stoupa  mail  
25.02.2010 (10:20)  
V letech 1998 - 2005 jsem v tom Mostecko - Litvínovském "Ďolíku" pracoval a i tak nějak žil. Mj. jsem tzv. řešil dle některých spolupracovníků "neúnosnou" situaci v dopravě do zaměstnání - z obou míst i z Chomutova do Komořan. Přitom průměrná dojezdová doba všemožnými prostředky vlak - bus - MHD byla v drtivé většině případů po 40 minut, tj. pod průměrem dojezdu do zaměstnání MHD v Praze ... Nepřišlo mi, že by tam situace byla až tak zlá.
25.02.2010 (10:00)  
Elektrifikace do Litvínova je levné, ale poloviční řešení. Smyslplnější by bylo, kdyby vlaky od Teplic přes Litvínov pokračovaly do Mostu. Akorát dnešní zastávka "město" je od města (tedy autobusáku a tramvaje) poněkud dál (asi jako 7. nástupiště na hlavním nádraží v Praze)
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko