..: Požár v příměstské jednotce zastavil dopravu na Beroun :..

nehody_a_mimoradnosti_uni, foto: MG ČernošiceAktualizováno 21.58 Dnes již podruhé je zkomplikován provoz na trati Praha – Beroun. Dopoledne došlo k pádu trolejového vedení v úseku Praha–Smíchov – Praha–Radotín, což mělo za následek nahrazení osobních vlaků autobusy a nasazení přípřeží lokomotivy nezávislé trakce na rychlíky do Plzně. Nyní je doprava zcela zastavena kvůli požáru jednotky řady 451 u Černošic–Mokropsů. Nejezdí se v celém úseku Řevnice – Praha–Smíchov a autobusy pro náhradní dopravu jsou teprve zajišťovány. Ve vlaku cestovala čtyřicítka cestujících; všichni byli bez zranění evakuováni.

Zasaženým vlakem byl spoj Os 8853 jedoucí z Berouna do Prahy. Na místě zasahovaly 4 sbory profesionálních i dobrovolných hasičů. Jeden člen sboru dobrovolných hasičů Mokropsy byl lehce zraněn a ošetřen na místě. Provoz byl zastaven mezi 18.30 a 20.30. Nyní je provoz obnoven v jedné koleji. Na místo nehody míří nehodový vlak; po ohledání technici odtáhnou poškozenou jednotku buď do nejbližší stanice nebo v případě menšího poškození až do domovské provozní jednotky. Předběžná škoda na vlaku je odhadnuta na asi milion korun.

Za tuto dobu bylo ovlivněno 20 spojů, kdy jeden spoj byl odřeknut, jeden osobní vlak a jeden rychlík byly odkloněny přes Rudnou, ostatní získaly až stominutové zpoždění. Nyní přechází zpoždění na obratové vlaky, některé jsou operativně odříkány. Náhradní dopravu komplikoval menší počet autobusů a také špatná dostupnost některých zastávek na trati.

Zdroje: České dráhy, iDnes, SDH Mokropsy, POŽÁRY.cz; námět: Domin


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 10.3.2010 (21:24)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel eMKo 
11.03.2010 (1:15)  
Dnešní cestu jsem si skutečně užil (Praha->Beroun, chtěl jsem odjet rychlíkem v 21:04). Hlavák.. na informacích jsem se dozvěděl, že to sice stojí, ale za půl hodiny něco pojede. Tak jsem se přesunul na Smíchov, že kdyby ne, pojedu na Butovice na autobus. Tam už hlásili, že vlak na Beroun už pojede, tak jsem blbec zůstal a jel. Odvezli nás do Radotína, tam jsme nějakou půlhodinu čekali na autobus do Dobřichovic, který tam dorazil těsně poté, co z nich vlak na Beroun odjel.. a další tam přistavili až kolem půlnoci.. takže teď už jsem teda doma. Takže cesta čtyři hodiny. Nevadí, stane se, ale nádraží se člověk dozví prd, od průvodčí ve vlaku taky nic, na stanicích taky nic. Kdy co pojede, nikdo nic neví. Počkejte, něco pojede.. tady jsem potřeboval se už v Praze dozvědět, že všechno stojí a stát bude, ať se zařídím jinak. To fakt nejde?
10.03.2010 (23:47)  
M 474 003:
To je jednoduché, hrbatá je ve špičkách také extrémně zatížená taktovým provozem. A pokud občas kvůli výlukám na 171 jede nějaký Budějovický R přes Rudnou, tak se musí odříkat nějaké osobáky na hrbaté z důvodu omezené kapacity trati.
Tady už prostě není kde brát a kde nic není ani smrt nebere :-)
Jediným možným řešením je výstavba koridoru (tunelu), který odvede dálkové vlaky mimo příměstské trati kde jsou jenom na obtíž.
Jako přechodné řešení bych viděl třeba přestup na Budějovické R z Plzeňských rychlíků v dnes již téměř nově dokončených Zdicích a tudíž zrušení jejich zajíždění do Prahy, které se mi už před těmi dvěma roky zdálo jako nesmyslné zatěžovaní trati 171.
registrovaný uživatel bazala68  mail  
10.03.2010 (23:44)  
Jo,jo, na serveru tn.cz opravdu hlásají požár jednotky city elefant. To je samozřejmě blbost. Na 8853 ve všední den jezdí šestivozový žabák. Ke komentu M 474 003 a s ohledem na fotografie, které jsem prohlížel na iDnesu, došlo k požáru ve zvýšenách prostorech dvou sousedních vložených vozů 051. Možná jsem v úsudku příčiny požáru troufalý, ale podle rozsahu poškození požárem, bych si tipnul na zahoření mezivozových kabelových propojek, které se v této výšce na čelech vozů nacházejí. Při požáru od topení by ohnisko bylo níže a osvětlení těžko, je na 48V a ve střeše. A nic jiného ve vložákách zde není. Cestující to tedy těžko podpálil. Technická závada se nevyhne žádnému vozidlu. To se prostě může stát. A navíc vezměme si v úvahu, ze žabotlamy jsou 30 let za plánovanou životností. V době výroby se plánovalo 15 let a jsou tu již 45. Při tom provozním nároku, který se na ně stále klade je potom závada tohoto typu zcela pochopitelná a bohužel možná. Navíc je to tam všude dobře hořlavý umakart.
A pouze dodatek: trasovat švejky přes Rudnou je nesmysl. Znamenalo by to výrazné prodloužení jízdní doby a jako rychlík by to zcela stratilo smysl. Je tedy pravda, že 171 je na hranici propustnosti a každá mimořádnost hraničí s kolapsem. Však je na této trati pouze elektromechanika a ta má své meze dané oddíly a všeobecně kapacitou, která není nafukovací.
10.03.2010 (23:23)  
Nova hlásila že hoří Cyty Elefant. Asi je taky nemají rádi. 451 má na poruchy věk, ovšem nikde nebylo řečeno zda došlo k technické závadě nebo zapálení cestujícím. ČD si o problémy koledují. Když je ta trať tak přetížená proč vršovická Desira do ČB nejezdí přes Rudnou?
10.03.2010 (23:10)  
Posledních pár dnů 171 v podstatě nezná "normální" provoz :-)
I když "normální" znamená možná v případě 171 komplikovaný.
Třeba včera večer na 451 092 v Karlštejně vl. 8857 odešla převodovka a musela si pro ní přijet porodní bába. Do toho porušení celistvosti Rado - Dobři a dnes následující výše popsané problémy.
Největší problém této trati nadále tkví v tom, že dálková doprava na ní v podstatě nemá co dělat! Je to trať čistě příměstského charakteru. Grafikon je tak natřískaný, že jakákoliv komplikace v podstatě způsobí kolaps.
To ovšem už zde všichni dávno víte že :-) je to obecně známá věc.
10.03.2010 (22:49)  
Dokonce potřetí ráno kolem šesté hodiny se Dobřichovice - Radotín jezdilo jen po jedné koleji (porušení celistvosti koleje).
10.03.2010 (22:40)  
U nás na Moravě se tomu říká: Na pos....ho i haj.l spadne. Nechtěl bych osobně být na místě lidí, kteří se teď musí snažit o vyřešení tohoto kumulujícího problému. No, doufejme, že to zvládnou.
Jinak mi to trochu připomíná, že tu nejmenovaný kolega obhajoval jednotky řady 451 proti 471- technický problém se nevyhne žádnému dopravnímu prostředku...
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2019 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko