Černošice — Aktualizováno 21.58 Dnes již podruhé je zkomplikován provoz na trati Praha – Beroun. Dopoledne došlo k pádu trolejového vedení v úseku Praha–Smíchov – Praha–Radotín, což mělo za následek nahrazení osobních vlaků autobusy a nasazení přípřeží lokomotivy nezávislé trakce na rychlíky do Plzně. Nyní je doprava zcela zastavena kvůli požáru jednotky řady 451 u Černošic–Mokropsů. Nejezdí se v celém úseku Řevnice – Praha–Smíchov a autobusy pro náhradní dopravu jsou teprve zajišťovány. Ve vlaku cestovala čtyřicítka cestujících; všichni byli bez zranění evakuováni.
Zasaženým vlakem byl spoj Os 8853 jedoucí z Berouna do Prahy. Na místě zasahovaly 4 sbory profesionálních i dobrovolných hasičů. Jeden člen sboru dobrovolných hasičů Mokropsy byl lehce zraněn a ošetřen na místě. Provoz byl zastaven mezi 18.30 a 20.30. Nyní je provoz obnoven v jedné koleji. Na místo nehody míří nehodový vlak; po ohledání technici odtáhnou poškozenou jednotku buď do nejbližší stanice nebo v případě menšího poškození až do domovské provozní jednotky. Předběžná škoda na vlaku je odhadnuta na asi milion korun.
Za tuto dobu bylo ovlivněno 20 spojů, kdy jeden spoj byl odřeknut, jeden osobní vlak a jeden rychlík byly odkloněny přes Rudnou, ostatní získaly až stominutové zpoždění. Nyní přechází zpoždění na obratové vlaky, některé jsou operativně odříkány. Náhradní dopravu komplikoval menší počet autobusů a také špatná dostupnost některých zastávek na trati.
Zdroje: České dráhy, iDnes, SDH Mokropsy, POŽÁRY.cz; námět: Domin
To je jednoduché, hrbatá je ve špičkách také extrémně zatížená taktovým provozem. A pokud občas kvůli výlukám na 171 jede nějaký Budějovický R přes Rudnou, tak se musí odříkat nějaké osobáky na hrbaté z důvodu omezené kapacity trati.
Tady už prostě není kde brát a kde nic není ani smrt nebere :-)
Jediným možným řešením je výstavba koridoru (tunelu), který odvede dálkové vlaky mimo příměstské trati kde jsou jenom na obtíž.
Jako přechodné řešení bych viděl třeba přestup na Budějovické R z Plzeňských rychlíků v dnes již téměř nově dokončených Zdicích a tudíž zrušení jejich zajíždění do Prahy, které se mi už před těmi dvěma roky zdálo jako nesmyslné zatěžovaní trati 171.
A pouze dodatek: trasovat švejky přes Rudnou je nesmysl. Znamenalo by to výrazné prodloužení jízdní doby a jako rychlík by to zcela stratilo smysl. Je tedy pravda, že 171 je na hranici propustnosti a každá mimořádnost hraničí s kolapsem. Však je na této trati pouze elektromechanika a ta má své meze dané oddíly a všeobecně kapacitou, která není nafukovací.
I když "normální" znamená možná v případě 171 komplikovaný.
Třeba včera večer na 451 092 v Karlštejně vl. 8857 odešla převodovka a musela si pro ní přijet porodní bába. Do toho porušení celistvosti Rado - Dobři a dnes následující výše popsané problémy.
Největší problém této trati nadále tkví v tom, že dálková doprava na ní v podstatě nemá co dělat! Je to trať čistě příměstského charakteru. Grafikon je tak natřískaný, že jakákoliv komplikace v podstatě způsobí kolaps.
To ovšem už zde všichni dávno víte že :-) je to obecně známá věc.
Jinak mi to trochu připomíná, že tu nejmenovaný kolega obhajoval jednotky řady 451 proti 471- technický problém se nevyhne žádnému dopravnímu prostředku...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.