Praha/Budapešť — Podpora low–cost cestování je jedna z možností jak zatraktivnit mezinárodní cestování vlaky, když základní tarif TCV svou cenovou výší naopak cestující odrazuje. Tuto neatraktivitu nezmírnila ani reforma na dohodu SCIC, která začala platit od změny jízdních řádů 13. února 2009. Ačkoliv se vytvářením takových akčních nabídek tarif zesložiťuje, získávají si u cestujících svou oblibu. Dokládá to mimo jiné růst tržeb v e–shopu Českých drah. Ústřední nabídkou jsou jednosměrné či zpáteční doklady ČD Tip, které jsou fixovány na konkrétní den, vlak a cestujícího. V roce 2009 díky nim bylo možné výhodně cestovat do Vídně, Berlína, Salcburku nebo Norimberka. První destinací pro rok 2010 bude maďarská metropole Budapešť.
Připravte si platební karty, prodej ČD Tip–ů začne již v pondělí 22. února 2010 v e–shopu Českých drah. Ukončen bude po vyprodání kontingentu, nejpozději však 1. března. Za cenu 29 eur získáte zpáteční lístek pro cestu z Prahy do Budapešti, kdy pro cestu tam je určen vlak EC 175 Jan Jesenius a pro návrat EC 272 Jaroslav Hašek. Cestovat můžete o víkendech 5. – 7., 12. – 14., 19. – 21. či 26. – 28. března 2010. Jízdenky neobsahují rezervaci, nelze je vrátit ani vyměnit.
Dá se očekávat, že rozvoj těchto nabídek bude nadále pokračovat. Svou podporu jim v pořadu Hydepark na ČT 24 vyjádřil i Antonín Blažek, náměstek generálního ředitele Českých drah. Vyjma jednosměrné nabídky SparNight pro noční vlaky do Košic a také Zvolena není v těchto atraktivních nabídkách pokryto Slovensko, což se však již letos změní. Na konci ledna dráhy avizovaly, že v tomto roce bude rozšířen sortiment nabídek eTiket o slovenské destinace. Pro cesty k našim východním sousedům lze uplatnit mimo jiné i zákaznickou slevu ČD. Výhodný je také tarif CityStar, kdy pro tuto zemi platí výrazně mírnější podmínky prodeje než pro většinu ostatních zemí.
Redaktor ČT vyrazil na výlet a v celém vlaku byla totiž funkční pouze 4 WC ...
Pan Štáhlavský to omluvil tím, že jde o soupravu MÁV, nicméně bylo by konečně na čase udělat co, o čem se zmínil - v Děčíně takovou soupravu odstavit a poslat do Maďarska jako Sv. okud bude v Děčíně k dispozici souprava, tak je dopravit dále náhradní soupravou do Prahy. Věčná škoda, že rychlíky Praha - Děčín nejsou RIC, že by je poslali až do Budapešti ...
MÁV (H-START) údajně z úsporných důvodů nenechává vyprazdňovat fekální nádoby a WC pochopitelně po jejich naplnění nefungují.
PS: Proc by zrovna Brno melo mit vyjimku? No mozna proto, ze je druhe nejvetsi mesto u nas. Otazka tak, jak je polozena, totiz muze svadet i k "proc Praha?" - jiste odpoved je zrejma, ale ve svetle otazky na Brno uz ani ne, protoze Praha je vlastne nevysvetlitelna vyjimka z mezinarodniho tarifu...
Spojení ale za těch pár let o trochu ubylo, ještě 6-7 let zpátky bylo 8 až 9 (těch 9 to bylo jen jednou, svého času v GVD maximum) spojů denně vypravováno do Pešťi.
1.EC Polonia (Warszawa-Ostrava-Přerov-Břeclav/možnost přestupu z Prahy/-Budapest) 2.EC Hungaria (tehdy Berlin ZOO-Praha-Budapest), 3.EC Comenius (Praha-Budapest), 4.EC Csardás (Praha-Budapest), 5.R Pannonia (Praha-Budapest-Bukurešť), 6.R Rastislav (Přerov-Břeclav-/napojení v Přerově na Ostravu/-Budapest), 7.R Slovan (Praha-Budapest), 8.R Bem (Szczecin-Poznań-Wroclaw-Č.Třebová-Pardubice-Brno-Břeclav-Budapest), 9.R Amicus (Brno-Břeclav-/přestup z ostravského Chopina/-Budapest)
to do Vídně nejezdilo skoro nic, 4 max.5 párů vlaků EC (a myslím že tam bylo něco i nepárového)
takže akorát nám to prohodili a udělali zajímavější destinaci Vídeň, a na druhou kolej odsunuli Budapešť, je to asi logické, máme k raichu blíž, jak kilometricky, tak historicky, navíc nám tam sídlí více mocipánů co o nás určují
Ty vikendy, co popisujes organizuji OeBB "ve velkym". Jenze oni to maji v podstate zalozeny spise na movitejsi klientelu (ono teda v Rakousku mi prijde, ze ubytovani je zamereny celkove vyhradne na movitejsi:-). Dovedu si predstavit, ze z Vidne pojedu v ICE do Linze a tam budu ve 4* hotelu. Dovedu si predstavit, ze budu ve 4* hotelu v Krumlove (ostatne treba i v Budejovicich), ale rozhodne si nedovedu predstavit, jak tam jedu vlakem. Resp. predstavit si to dovedu, ale aby to bylo v rovnovaze, tak by to ubytovani musel byt stan:-((
Takze ty nabidky by mohly byt jedne podel I.koridoru (protazene do ciziny) anebo jako "low costy", protoze fakt si nedovedu predstavit, jak nekdo jede Beckem (nebo aji Ackem) na wellness vikend:-(
Pokud se tyto víkendové pobyty pořádají busy , či letadly.... proč je nezorganizovat železnicí ?
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.