..: Peážní trať do Žitavy potřebuje opravu :..

612.613 DB, nová zastávka Smržovka–Luční, foto: Jindřich Berounský Zittau — (Aktualizováno 5. 2. 2010 – doplněny fotografie) Jednotlivými státy v oblasti tzv. česko-polsko-německého trojmezí prochází i trať 089 (Liberec — Rybniště). Dlouhodobým zanedbávám údržby je však 2,7 km dlouhý traťový úsek na polské straně ve špatném stavu a Polsko nemá ani zájem o jeho rekonstrukci. Vlaky tak tento úsek musí projíždět sníženou rychlostí 30 km/h, což je velice zpomaluje, neboť jinak na této trati mohou jezdit rychlostí až 100 km/h. Tento stav ale brání dalšímu rozvoji, který plánuje KORID LK a ZVON v rámci projektu LUISE. Ten by měl zatraktivnit železniční dopravu právě v česko–německém pohraničí.

Některá média informovala, že špatný stav traťového úseku na polském území může vést až k zastavení železniční dopravy mezi Libercem a Žitavou. Nicméně jak uvedl Petr Prokeš, ředitel společnosti KORID LK, uzavření trati kvůli technickému stavu nehrozí, pouze brzdí rozvoj. Regionální centrum ve Wroclavi se současným stavem nehodlá nic dělat a na výzvy českých partnerů nijak nereaguje. Liberecký kraj a ZVON proto plánují vyjednat opravu na ředitelství PKP PLK ve Varšavě. Všechna jednání jsou nyní na začátku a nelze tedy říci, kdy budou moci vlaky projet po polské straně maximální rychlostí. Přitom úsek z Liberce do Hrádku nad Nisou je, až na nechráněný přejezd v Dolní Suché, připraven na rychlost 100 km/h.

Stav na hranici, pohled od Hrádku směr Polsko, foto: Zel.am Stav na hranici, pohled z polské strany do ČR, foto: Zel.amPohled na trať v Polsku před Porajowem, foto: Zel.amPohled na trať v Polsku před Porajowem, foto: Zel.amOblouk před nisským viaduktem v Polské Porajowě, foto: Zel.amSituace z viaduktu na hranici, vlevo od Nisy je polský neupravený břeh, napravo pak Německo, foto: Zel.am

Od nového jízdního řádu 2010/11 se také chystá výměna dopravců, provozujících vlaky na trati 089. České dráhy a RailTrans nahradí společnost Vogtlandbahn ze skupiny Arriva, která vyhrála vypsané výběrové řízení na provoz vlaků. Na jednotlivé spoje by tak měly být od prosince nasazeny nové nízkopodlažní jednotky Siemens Desiro Classic. Společnost Vogtlandbahn by také chtěla zavést hodinový interval vlaků mezi Libercem a Žitavou, čemuž ale brání právě nevhodný polský úsek tratě.

Změna dopravců však nebude do budoucna jedinou novinkou na této trati. V rámci projektu LUISE je nachystán celý komplex služeb zatraktivňujících železniční dopravu v česko–německé pohraničí. Vzniknou místa, kde vlaky budou navazovat na autobusy nebo v nichž bude možné odstavit auto či kolo a pokračovat z nich vlakem. Plánovány jsou dále rekonstrukce železničních zastávek Liberec–Růžodol, Porajów, Hainewalde Talstraße, Großschönau–West, Varnsdorf–Polní a Varnsdorf staré nádraží, ve kterých by měly být zvýšeny nástupiště tak, aby umožňovaly bezbariérový přístup do nízkopodlažních jednotek. A na závěr stojí za zmínku i vznik jednotného integrovaného tarifu a vícejazyčného informačního systému. Cestujícím nyní nezbývá než doufat, že dojde k dohodě s polskou stranou tak, aby jim trať 089 sloužila v budoucnu co nejlépe.

Zdroj: KORID LK, iDnes, foto: Zel.am


Walker Poslat mail autorovi | 3.2.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty Jízdní řád

Další z regionu ČR Liberecký Německo Polsko


  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
03.02.2010 (8:35)  
Arriva vyhlásila soutěž na jméno pro "nově" zavedenou linku Liberec - Rybniště / Seifhennersdorf. Zaslané návrhy musí být názvy srozumitelné ve všech třech jazycích :-)
http://www.vogtlandbahn.de/SITEFORUM?&t=/Default/gateway&i=1234363502582&application=story&l=1&active=no&ParentID=1260280662240&StoryID=1260279101960&xref=http%3A//www.arriva.de/SITEFORUM%3Fi%3D1203323742869%26t%3D/Default/gateway%26l%3D1
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
03.02.2010 (8:26)  
V podobně katastrofálním stavu je i peážka Jindřichov ve Slezsku-Glucholazy-Mikulovice. Polskou stranu poznáte podle toho, že vlak razantně zpomalí, aby na tankodromu nevykolejil. Můžete se pak kochat jednotvárným pohledem na lesy mírného pásu...
registrovaný uživatel Gaul 
03.02.2010 (8:16)  
Kéž by to vyšlo a úsek, který vede polskou stranou bude opraven. Ikdyž budu obdivovat pracovníky, kteří by tam měli pracovat, vzhledem k vandalismu Poláků, jenž tam neustále něco rozkrádali a dokonce i kameny házeli na projíždějící vlaky.
03.02.2010 (8:15)  
Místo planého letitého vyjednávání s PKP by se na ně měla podat žaloba u mezinárodního soudu. Když berou peníze za průjezd vlaků, tak musí tu trať opravit, resp. žádat soud aby nařídil provedení opravy tratě do určitého termínu, pokud by termín nebyl dodržen, platilo by Polsko pokutu třebas 10 000 EURO denně ..., tučné odškodné dopravcům jako náhradu škody za autobusovou dopravu a oni by se Poláci probudili...
Tohle je chození kolem horké kaše ... a každý se bojí do problému říznout, protože by skončily úsměvy při podepsání "protokolu v mezistání přepravě" a společenské rauty.
Stejné je to i na "peáži v Gluchlazech". Polák bere desítky let balíky paněz a trat je "unter Hund" ...
  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko