..: Peážní trať do Žitavy potřebuje opravu :..

612.613 DB, nová zastávka Smržovka–Luční, foto: Jindřich Berounský Zittau — (Aktualizováno 5. 2. 2010 – doplněny fotografie) Jednotlivými státy v oblasti tzv. česko-polsko-německého trojmezí prochází i trať 089 (Liberec — Rybniště). Dlouhodobým zanedbávám údržby je však 2,7 km dlouhý traťový úsek na polské straně ve špatném stavu a Polsko nemá ani zájem o jeho rekonstrukci. Vlaky tak tento úsek musí projíždět sníženou rychlostí 30 km/h, což je velice zpomaluje, neboť jinak na této trati mohou jezdit rychlostí až 100 km/h. Tento stav ale brání dalšímu rozvoji, který plánuje KORID LK a ZVON v rámci projektu LUISE. Ten by měl zatraktivnit železniční dopravu právě v česko–německém pohraničí.

Některá média informovala, že špatný stav traťového úseku na polském území může vést až k zastavení železniční dopravy mezi Libercem a Žitavou. Nicméně jak uvedl Petr Prokeš, ředitel společnosti KORID LK, uzavření trati kvůli technickému stavu nehrozí, pouze brzdí rozvoj. Regionální centrum ve Wroclavi se současným stavem nehodlá nic dělat a na výzvy českých partnerů nijak nereaguje. Liberecký kraj a ZVON proto plánují vyjednat opravu na ředitelství PKP PLK ve Varšavě. Všechna jednání jsou nyní na začátku a nelze tedy říci, kdy budou moci vlaky projet po polské straně maximální rychlostí. Přitom úsek z Liberce do Hrádku nad Nisou je, až na nechráněný přejezd v Dolní Suché, připraven na rychlost 100 km/h.

Stav na hranici, pohled od Hrádku směr Polsko, foto: Zel.am Stav na hranici, pohled z polské strany do ČR, foto: Zel.amPohled na trať v Polsku před Porajowem, foto: Zel.amPohled na trať v Polsku před Porajowem, foto: Zel.amOblouk před nisským viaduktem v Polské Porajowě, foto: Zel.amSituace z viaduktu na hranici, vlevo od Nisy je polský neupravený břeh, napravo pak Německo, foto: Zel.am

Od nového jízdního řádu 2010/11 se také chystá výměna dopravců, provozujících vlaky na trati 089. České dráhy a RailTrans nahradí společnost Vogtlandbahn ze skupiny Arriva, která vyhrála vypsané výběrové řízení na provoz vlaků. Na jednotlivé spoje by tak měly být od prosince nasazeny nové nízkopodlažní jednotky Siemens Desiro Classic. Společnost Vogtlandbahn by také chtěla zavést hodinový interval vlaků mezi Libercem a Žitavou, čemuž ale brání právě nevhodný polský úsek tratě.

Změna dopravců však nebude do budoucna jedinou novinkou na této trati. V rámci projektu LUISE je nachystán celý komplex služeb zatraktivňujících železniční dopravu v česko–německé pohraničí. Vzniknou místa, kde vlaky budou navazovat na autobusy nebo v nichž bude možné odstavit auto či kolo a pokračovat z nich vlakem. Plánovány jsou dále rekonstrukce železničních zastávek Liberec–Růžodol, Porajów, Hainewalde Talstraße, Großschönau–West, Varnsdorf–Polní a Varnsdorf staré nádraží, ve kterých by měly být zvýšeny nástupiště tak, aby umožňovaly bezbariérový přístup do nízkopodlažních jednotek. A na závěr stojí za zmínku i vznik jednotného integrovaného tarifu a vícejazyčného informačního systému. Cestujícím nyní nezbývá než doufat, že dojde k dohodě s polskou stranou tak, aby jim trať 089 sloužila v budoucnu co nejlépe.

Zdroj: KORID LK, iDnes, foto: Zel.am


Walker Poslat mail autorovi | 3.2.2010 (7:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Stavby a projekty Jízdní řád

Ďalšie z regiónu ČR Liberecký Německo Polsko


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 9      Zpráv na stránku:   
04.02.2010 (14:43)  
Zdá se, že spolupráce s Poláky je natolik problematická, že by bylo rozumnější, uvažovat o přeložce, která by polské území obešla. V Úseku Hrádek - Žitava by to asi byl problém, jak už zde bylo řečeno, ale pokud jde o úsek Zlaté Hory - Mikulovice, viděl bych to reálně. Pro ČD nemá provoz přes Glucholazy smysl, naopak by se pomohlo k železničnímu spojení dvěma českým obcím a jízdní doba by se podstatně zkrátila. Dokonce je možné, i když nepravděpodobné, že v případě příprav na realizaci by se polská strana chytla za nos a začala projevovat větší snahu.
registrovaný užívateľ SMall42  mail  
04.02.2010 (11:53)  
Karel Kovářík: možná i vypovídá, nic se s tím udělat nedá, každý národ je, jaký je.

Toto prezidentovo nařízení by šlo jednoduše zrušit, jenomže stejně by zůstaval ten problém, který jsem zmínil. Nevím, jestli se o tom mluvilo taky v ČR, ale u nás jo a byl to základní důvod.

V Polsku vždycky někdo vytáhne něco zastaralého z archivů a zveřejní to, aby se o něm mluvilo, a potom se to stejně zruší nebo se ukáže, že to bylo jenom přehánění. Viz UBB v Svinoustí, říkalo se něco o tom, že Polákům Němci chcou zase vzít území, že chcou celý Usedom, je to tam však postavěno a jezdí to, problémy zmizely. Někdo prostě chce být v televizi a tak. V Polsku se to ví, bohužel sousedové myslí, že to tak všichni říkají vážně a je potom jenom ostuda...
registrovaný užívateľ Nechic  mail  
04.02.2010 (9:54)  
Borecek13: Já si nestěžuju, jsem rád, že máme aspoň jednu kvalitní trat. Jen je smutné, že v Drážďanech jsem ted vlakem rychleji než na koridoru
04.02.2010 (9:08)  
No nevím,ale rekonstruovat se snad dá něco stávajícího a to je v tomto případě jen staré nádraží ve Varnsdorfu. Jo a co se zastávky v Porajowě týče tak jsem hodně zvědavý jak to dopadne. "Pšonskove" jsou tak něco vykšeftovat,ale postavit rozhodně ne! Ještě něco pro Nechic: Tak jako všechny cesty vedou do Říma tak vedou i z Říma a v případě této štreky to je stejné. Ne všichni z Německa a severněji přijíždí k nám přes Prahu,ale dost lidí využívá přímé vlaky z Drážďan pro cesty k nám a od nás.
registrovaný užívateľ Kakov 
04.02.2010 (8:12)  
SMall42: podle mych informaci to bylo trochu jinak.... (ale mohu mit spatne info - cetl jsem na aktualne.cz)
polaci udajne vytahly narizeni komunistickeho prezidenta z 50-tych let, ze se ma ta zastavka zrusit a tudiz ze tam byt nemuze, to byl pry jeden z duvodu

sorry ale jestli je to pravda, tak to cosi o Vas polacich vypovida......
registrovaný užívateľ SMall42  mail  
03.02.2010 (23:25)  
bugear: v Głuchołazech se jednalo především o to, že by mohlo ČD vozit lidí mezi dvěma polskými zastávkami a nevztahovaly by se na to předpisy o přeshraničné dopravě. ČD by muselo mít v Polsku status dopravce, mít licenci, nový polský tarif atd. V případě Porajowa nebo zmíněné Krzywiny zahraniční dopravce zastavuje (nebo měl by) jenom na jedné zastávce a ten problém neexistuje.

Ono by to všechno šlo udělat, ale dokud ČD není dopravcem v PL, tak to nestojí za to. Možná jednou...
registrovaný užívateľ bugear 
03.02.2010 (22:50)  
@SMall42: V čem je to jiné? Smlouvy o PPP jsou u obou tratí hodně podobné a případný jiný právní předpis by měl logicky platit rovněž v obou případech. (O který vlastně jde? Tato informace nebyla nikdy zveřejněna.)
registrovaný užívateľ Zel.am  mail  
03.02.2010 (22:48)  
Loni jsem šel Hrádek-Žitava pěšky po štrece, že jsem v Polske jsem poznal opravdu hned...trať zarostlá totálné trávou, upevnění kolejnic žalostné, pokud někdo chcete fotky jak to vypadá, nahraji je někam na web k nahlédnutí!
03.02.2010 (22:40)  
Proti Polákům nemám nic osobního ale s Polákem se domlouvat je za trest vizte Harrachov - Poreba jak dlouho trvalo vyjednávání a tak dále. :o(
registrovaný užívateľ SMall42  mail  
03.02.2010 (22:13)  
Miroslav Zikmund: to ani nedoufej, zaprve stát jako takový nemá s tím nic společného, a pokud se Ti jedná o polské "SŽDC", tak to ještě nestačí. Nejsme až takoví hloupáci, aby to šlo tak banálním způsobem udělat. Dokazat vinu polské železnice by určitě nebylo jednoduché. Ještě jednou - v PL jezdí pravidelné osobní vlaky i s menší rychlostí a nehody nejsou. Pročpak by se najednou měla nějaká vyskytnout zrovna na této trati?

bugear: je to už jiná situace a problemy by nebyly, aspoň z toho důvodu. Viz Krzywina Zgorzelecka.
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko