..: Srážka vlaku s kamionem v Kolíně :..

Srážka vlaku s kamionem v Kolíně, foto: Drážní inspekce Kolín — Dnes ve 4.20 hodin došlo v Kolíně ke srážce motorového vlaku Os 22200 s kamionem převážejícím nové automobily. Nehoda se stala na křížení silnice I. třídy Kolín - Kutná Hora a trati 014 Kolín - Ledečko, přejezd je zde zabezpečen světelnou signalizací bez závor. Při nehodě se lehce zranil pouze dvaašedesátiletý řidič kamionu, který je i pravděpodobným viníkem nehody. Dle informací policie řidič objel sypač údržby silnic a jiný kamion čekající před fungující světelnou signalizací a vjel na přejezd v okamžiku, kdy tudy projížděl první ranní vlak. Po střetu vykolejil motorový vůz 810.616-3, který skončil na chodníku kolmo k trati, a řídicí vůz regionovy 914.080-7. Kamion byl odhozen směrem do trati - viz přiložené fotografie a situační mapka. Způsobená škoda je vysoká, na vlaku byla odhadnuta na 3 miliony korun, na kamionu 500 tisíc a na nákladu, který tvořily nové automobily, další 2 miliony korun. Na celé trati je zavedena náhradní autobusová doprava, která však z důvodu zavátých silnic i tratě jezdí pouze v úseku Kolín - Uhlířské Janovice a zpět.

Zdroj: DIČR

Fotografie z místa nehody

Srážka vlaku s kamionem v Kolíně, foto: Drážní inspekce Srážka vlaku s kamionem v Kolíně, foto: Drážní inspekce Srážka vlaku s kamionem v Kolíně, foto: Drážní inspekce Srážka vlaku s kamionem v Kolíně, foto: Drážní inspekce Srážka vlaku s kamionem v Kolíně, foto: Drážní inspekce Srážka vlaku s kamionem v Kolíně, foto: Drážní inspekce

Situační mapka místa


Zobrazit místo na větší mapě

Nick Poslat mail autorovi | 29.1.2010 (11:57)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel knemo 
30.01.2010 (11:46)  
Z hlediska předpisů je každý přejezd zabezpečený. Nejnižší stupeň zabezpečení jsou výstražné kříže. Závory jsou pouze doplňkové zabezpečení ke světlům. Pokud dojde k nehodě na přejezdu, je vždy vinen účastník silničního provozu. I když je případné zabezpečovací zařízení jakékoli kategorie v poruše. Řidič nesmí vjet na přejezd blíží-li se vlak atd. A pokud nemá náležitý rozhled, je povinen se o volnosti přesvědčit pomocí další osoby. Takže výmluvy neviděl jsem, je tam křoví nebo něco jiného, neobstojí.
Malá příhoda: kdysi jsem jel z Prahy do Olomouce. Sledoval jsem okolní krajinu. Ve Střeni se k přejezdu z pravé strany blížila škodovka. Zabrzdila na poslední chvíli, když mašina a několik vagonů již projelo přejezdem. Čelo škodovky bylo asi půl metru od vlaku. Náraz předního skla vyrazil závoru nahoru.
registrovaný uživatel aron 
30.01.2010 (11:41)  
Vousac: Ano to je to co sem psal nize, zakon si muze rikat co chce, ale pod slovem zabezpeceni si predstavuju minimalne svetla,a tim nechci rikat ze se svetla a zavory maj vsude montovat, ale jak uz tu nekolikrat bylo receno proti blbcum nepomuze ani zed.
30.01.2010 (11:22)  
To aron:z hlediska Zákona o drahách je i výstražný kříž zabezpečením železničního přejezdu. On je totiž ze strany dráhy doplněný návěstidly,nařizujícími strojvedoucímu dávat opakovaně návěst Pozor(houkat),popřípadě snížit rychlost. Výrazy ,,chráněný a nechráněný" přejezd zákon nezná. Každý přejezd je zabezpečený,liší se stpně zabezpečení,ale povinnost dát přednost drážním vozidlům je jednoznačná.
registrovaný uživatel HonzaK 
30.01.2010 (10:54)  
aron - Ale to proběhneš. Ale já když vidím se sunoucí důchodce s holí, tak z toho prostě nemohu... :-D
registrovaný uživatel aron 
30.01.2010 (10:38)  
HonzaK: Presne tak, pro normalniho cloveka je zabezpeceni i to, kdyz mu blika cervena, ale vzdy se najde nekde blbec kterej to prece stihne. ted nevim jestli bych se nemel taky zaradit mezi blbce, kdyz sem se priznal ze obchazim zavory....
registrovaný uživatel HonzaK 
30.01.2010 (10:29)  
aron - No tak jsme se asi špatně pochopili, ale to už je jedno;-) Já jsem pouze chtěl říct, že kříž je na mnoha místech úplně to samé jako závora - lidi před tím žádný respekt nemají... To by musela uzavřít přejezd souvislá dvoumetrová ocelová nebo betonová zeď, aby to mělo efekt toho, že nikdo neprojde. A to ještě by se musela ohraničit trať, aby to nikdo neobešel. Ale to není reálné už vhledem k tomu, že tam musí být únikové zony :-D
registrovaný uživatel aron 
30.01.2010 (10:24)  
HonzaK: Z me strany tady nepadlo ani slovo ze se ma masivne investovat do zavor nebo nadjezdu, ja sem se pouze snazil rict, Ze prejezd s krizema neni zabezpecen, ale pouze oznacen. A priznam se ze i ja u nas obchazim zavory, nez abych 5 minut cekal.
registrovaný uživatel HonzaK 
30.01.2010 (10:16)  
aron - mě přijde přihlouplej komentář tvůj. Asi tak po silnicích třetích tříd z 90% jezdí osobní auta a když dojde ke kolizi s vlakem je to blbost řidiče a tečka a cestující mimo pár oděrku nijak ohroženy zase nejsou... Proč tam platit z daní složité zabezpečovací prvky, když se ty prachy dají využít někde jinde. A v tomto případě plně pochybuji, že krom betonové zdi by ten kamion něco jiného zastavilo... Neřekl bych že jel zrovna dle předpisu, protože by nemohl přehlédnout světla po levici... A jak jsi napsal kříž nám říka jak se máme chovat ,ale to samé říká i závora... To je pouze moje vlastní zkušenost - kolik blbců už jsem viděl i zvedat závory a druhý popojel s autem... Vidím to denně. Bohužel to tak je a ani závory nic neřeší před blbci pro které 5 minut počkat je hodně... U nás byl přejezd kde byly dvě závory - jedna z každé strany - funkci to nemělo žádnou - chodci to přecházeli a auta projižděly(dokonce jsem viděl i popelářský vůz AVE takhle jet!!! Teďka v rámci rekonstrukce železničního mostu v kolíně jsou tam čtyři. Myslíš že se něco změnilo??? Vůbec!!!
registrovaný uživatel aron 
30.01.2010 (10:04)  
HonzaK: Presne takovej prihlouplej komentar sem cekal, ty asi patris do skupiny tech, kterych se zakony a predpisi netykaj ze?
registrovaný uživatel HonzaK 
30.01.2010 (9:40)  
aron - a co zavory? Si myslíš kdyby je ten kamiońák viděl na poslední chvíli, že by je neprojel? :-D Závoru Ti urazím i s osobákem bez problému...
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko