..: Srážka vlaku s kamionem v Kolíně :..

Srážka vlaku s kamionem v Kolíně, foto: Drážní inspekce Kolín — Dnes ve 4.20 hodin došlo v Kolíně ke srážce motorového vlaku Os 22200 s kamionem převážejícím nové automobily. Nehoda se stala na křížení silnice I. třídy Kolín - Kutná Hora a trati 014 Kolín - Ledečko, přejezd je zde zabezpečen světelnou signalizací bez závor. Při nehodě se lehce zranil pouze dvaašedesátiletý řidič kamionu, který je i pravděpodobným viníkem nehody. Dle informací policie řidič objel sypač údržby silnic a jiný kamion čekající před fungující světelnou signalizací a vjel na přejezd v okamžiku, kdy tudy projížděl první ranní vlak. Po střetu vykolejil motorový vůz 810.616-3, který skončil na chodníku kolmo k trati, a řídicí vůz regionovy 914.080-7. Kamion byl odhozen směrem do trati - viz přiložené fotografie a situační mapka. Způsobená škoda je vysoká, na vlaku byla odhadnuta na 3 miliony korun, na kamionu 500 tisíc a na nákladu, který tvořily nové automobily, další 2 miliony korun. Na celé trati je zavedena náhradní autobusová doprava, která však z důvodu zavátých silnic i tratě jezdí pouze v úseku Kolín - Uhlířské Janovice a zpět.

Zdroj: DIČR

Fotografie z místa nehody

Srážka vlaku s kamionem v Kolíně, foto: Drážní inspekce Srážka vlaku s kamionem v Kolíně, foto: Drážní inspekce Srážka vlaku s kamionem v Kolíně, foto: Drážní inspekce Srážka vlaku s kamionem v Kolíně, foto: Drážní inspekce Srážka vlaku s kamionem v Kolíně, foto: Drážní inspekce Srážka vlaku s kamionem v Kolíně, foto: Drážní inspekce

Situační mapka místa


Zobrazit místo na větší mapě

Nick Poslat mail autorovi | 29.1.2010 (11:57)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Natix  mail  
30.01.2010 (14:38)  
aron:
Víš, ono i dnes se stále ještě předpokládá, že člověk, který splnil zkoušky nutné pro získání řidičáku, dokáže při řízení používat svůj mozek a nepotřebuje být tahán za ručičku jako nesvéprávný, jinak řečeno, chápe princip křižovatky a železničního přejezdu i bez světel, závor nebo betonových zdí.
registrovaný uživatel aron 
30.01.2010 (13:40)  
Nick: Ani jednou jsem zde necitoval nebo naprevykladaval zakony, jen sem rikal jak to je v praxi. A prispevky o zab.zar. u nehody nejsou zase tak od veci. To je muj posledni prispevek na toto tema k tomuto clanku.
editor nebo admin ŽP Nick  mail  
30.01.2010 (13:35)  
milos: Tyto návěsy zde jezdí zcela běžně. Možná "sedí" z důvodu, že delší dobu stojí, měchy vychladly a kompresor bez běžícího motoru nedoplnil vzduch.

Na tiráckém fóru mohou být příspěvky opačné, proč vůbec jel přes přejezd vlak pro 3 cestující a zdržoval průjezd po silnici. Příspěvky "stejně tím nikdo nejezdí, je to pořád zpožděné, měli by to zrušit a za ušetřené peníze opravit silnice" jsou na různých fórech celkem běžné. Na železničním serveru lze očekávat kritičtější postoj vůči dopravě silniční. Ač s těmito názory nemusím souhlasit, nijak mě nepřekvapují.

aron: Váš způsob výkladu platných zákonů s aktualitou moc nesouvisí, už to zde, prosím, dál neřešte.
registrovaný uživatel milos  mail  
30.01.2010 (12:54)  
zajimalo by me - byl tam nekdo z vas osobne? jen by me zajimalo, z jakeho duvodu mohl kamion na prilozenem obrazku 5/7 (a stojici asi pred prejezdem z druhe strany) prijit o gumy na navesu? jinak jeste ze ani v koline moc lidi v pul paty po ulicich nechodi, tam by asi pred motorem odbocujicim smer caslav asi moc uskocit nestacili.

ale opet me dojimaji mistni radikalove, kteri maji vzdy a za vsech okolnosti hned jasno - kdo se spatne podival na masinku - zastrelit, povesit, vlacet za naraznikem!
vite prd, jestli ten clovek proste jednou udelal osudnou chybu (nastesti v dusledcich ne tak osudnou), jestli jinak nema miliardu kilometru bez nehody. ono rozhledove a povetrnostni podminky v pul paty rano v chumelenici a zasnezenem prostredi, kdy kazdou chvili nekde nejake zasobovani blokuje prujezdny pruh, muze zpusobit svoje. Ale tady u naproste vetsiny lidi (snad az na pana Nicka) se to nikomu nikdy nemuze stat...
ja to taky nevim, jak se to stalo. treba je ten ridic odjakziva prase a dela to bezne. ale po internetu nekoho ihned veset, to je pro kazdeho hodne jednoduche a hned si pripada in!

jo a pak me tu dostava, jak se tu hodiny dokazete hadat a presvedcovat o blbostech a nechapete, jak se cely svet nemuze tocit jen o terminologii modre kultury :- ))
registrovaný uživatel aron 
30.01.2010 (12:38)  
MZ: Ja zde proboha nezpochybnuji vyklad zakona, ja jen rikam ze znacka prakticky nic nezabezpecuje, ale pravne samozrejme zabezpecuje vsechno, jinak nejsem redaktor novy, beru to jen z praktickeho hlediska.
30.01.2010 (12:32)  
Obecně :
Ze zákona číslo 266/1994 Sb. (v aktuálním znění ...)
§ 6
Křížení dráhy
(1) Pokud se železniční dráha kříží s pozemními komunikacemi v úrovni kolejí, musí být křížení označeno a zabezpečeno. Způsob označení křížení stanoví prováděcí předpis.
(2) O rozsahu a způsobu zabezpečení křížení železniční dráhy s pozemními komunikacemi v úrovni kolejí a jeho změně rozhoduje drážní správní úřad po předchozím vyjádření příslušného orgánu Policie České republiky. Rozhodnutí o rozsahu a způsobu zabezpečení křížení nenahrazuje povolení vydávaná správními úřady podle zvláštních právních předpisů.2b) Technické způsoby zabezpečení křížení stanoví prováděcí předpis.
(3) Při křížení železniční dráhy s pozemními komunikacemi v úrovni kolejí má drážní doprava přednost před provozem na pozemních komunikacích.
******
2b ) Například zákon č. 50/1976 Sb.


Přejezd je křížení dráhy celostátní, dráhy regionální nebo vlečky s pozemní komunikací v úrovni kolejí a je označeno.

Na každý železniční přejezd = místo křížení pozemní komunikace s dráhou (chodník je kategorie pozemní komunikace) je uživatel upozorněn příslušnou dopravní značkou, tzv. „Ondřejským křížem". Dopravní značka „zabezpečuje" železniční přejezd.
To, jak se má uživatel chovat na přejezdu označeném příslušnou dopravní značkou, je popsáno v zákoně 361/2000 Sb.
„Nechráněné" železniční přejezdy na drahách celostátních a regionálních a vlečkách NEEXISTUJÍ, jednak fyzicky, jednak terminologicky. Terminologicky (v platném právníém řádu) ani fyzicky neexistují ani chráněné železniční přejezdy.

Tlachy moderátorů TV N@VA o chráněných nebo nechráněných přejezdech pouze dokládají bulvární úroveň tohoto „podniku".

Přejezdy se nechrání, ale zabezpečují. Základním stupněm zabezpečení přejezdů je příslušná dopravní značka, vyšším stupněm je pak výstraha.
Zabezpečovací zařízení přejezdů mechanicky, světelnou nebo zvukovou výstrahou (případně v kombinaci) upozorňuje uživatele pozemní komunikace na železniční vozidlo blížící se k přejezdu a nutnost chovat se podle příslušných ustanovení zákona číslo 361/2000 Sb.

Z předpisu Z2 :

Mechanická výstraha – sklápění, dolní koncová poloha a zdvihání
břeven závor a je:
a) základní výstrahou pro PZM od okamžiku zahájení sklápění
břeven závor do opětovného úplného zdvižení břeven závor;
b) doplňkovou výstrahou pro PZS.

Světelná výstraha – přerušované svícení dvou červených světel na výstražníku ve směru k uživatelům pozemní komunikace (při nouzovém stavu PZS nebo poruše doplňkové výstrahy PZM přerušované svícení i jednoho červeného světla nebo nepřerušované svícení jednoho nebo obou červených světel) a je:
a) základní výstrahou pro PZS;
b) doplňkovou výstrahou pro některá PZM

Zvuková výstraha – přerušovaný zvuk houkačky (při poruše i stálý), zvonec apod., je:
a) základní výstrahou pro dálkově obsluhované PZM, avšak probíhá jen po stanovenou dobu před začátkem sklápění břeven do jejich úplného sklopení;
b) doplňkovou výstrahou pro PZS (po sklopení břeven závor se v určených případech vypíná).

Vysvětlivky :

PZM Přejezdové zabezpečovací zařízení mechanické
PZS Přejezdové zabezpečovací zařízení světelné
registrovaný uživatel aron 
30.01.2010 (12:24)  
knemo: Ano to uz sem nekde dole psal, ze nam znacka rika co mame delat, ale nezabrani nam udelat neco jinyho, proto to neni zabezpeceni, ale vystraha;zakon nezakon.
registrovaný uživatel knemo 
30.01.2010 (12:05)  
Aron: ano, samotný kříž nic nenaznačuje, ale... Zákon o provozu na pozemních komunikacích jednoznačně stanovuje, jak se chovat, když je přejezd "označen" jen křížem. Takže nejde jen o alibistický výklad zákona, ale o jeho vědomé porušování.
registrovaný uživatel aron 
30.01.2010 (12:00)  
knemo: Ja nerikam ze poruseni dopravnich znacek neni poruseni zakona, ja rikam ze kriz mi nezabrani ani mi nenaznacuje v ktery moment muzu nebo nesmim jet na prejezd. Ja jen rikam ze to neni prekazka ani zadna signalizace, tudiz to neni zabezpeceni, a ani nerikam ze se maj vsude davat zavory a svetla, je to proste jenom alibisticky vyklad zakona.
registrovaný uživatel knemo 
30.01.2010 (11:51)  
Aron: A myslíte si, že případný soud bude zajímat vaše představa anebo zákon?
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko