..: Srážka vlaku s kamionem v Kolíně :..

Srážka vlaku s kamionem v Kolíně, foto: Drážní inspekce Kolín — Dnes ve 4.20 hodin došlo v Kolíně ke srážce motorového vlaku Os 22200 s kamionem převážejícím nové automobily. Nehoda se stala na křížení silnice I. třídy Kolín - Kutná Hora a trati 014 Kolín - Ledečko, přejezd je zde zabezpečen světelnou signalizací bez závor. Při nehodě se lehce zranil pouze dvaašedesátiletý řidič kamionu, který je i pravděpodobným viníkem nehody. Dle informací policie řidič objel sypač údržby silnic a jiný kamion čekající před fungující světelnou signalizací a vjel na přejezd v okamžiku, kdy tudy projížděl první ranní vlak. Po střetu vykolejil motorový vůz 810.616-3, který skončil na chodníku kolmo k trati, a řídicí vůz regionovy 914.080-7. Kamion byl odhozen směrem do trati - viz přiložené fotografie a situační mapka. Způsobená škoda je vysoká, na vlaku byla odhadnuta na 3 miliony korun, na kamionu 500 tisíc a na nákladu, který tvořily nové automobily, další 2 miliony korun. Na celé trati je zavedena náhradní autobusová doprava, která však z důvodu zavátých silnic i tratě jezdí pouze v úseku Kolín - Uhlířské Janovice a zpět.

Zdroj: DIČR

Fotografie z místa nehody

Srážka vlaku s kamionem v Kolíně, foto: Drážní inspekce Srážka vlaku s kamionem v Kolíně, foto: Drážní inspekce Srážka vlaku s kamionem v Kolíně, foto: Drážní inspekce Srážka vlaku s kamionem v Kolíně, foto: Drážní inspekce Srážka vlaku s kamionem v Kolíně, foto: Drážní inspekce Srážka vlaku s kamionem v Kolíně, foto: Drážní inspekce

Situační mapka místa


Zobrazit místo na větší mapě

Nick Poslat mail autorovi | 29.1.2010 (11:57)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Středočeský


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Petr budvar  mail  
29.01.2010 (20:02)  
TV NOVA před chvílí:
K nehodě na NECHRÁNĚNÉM železničním přejezdu....
Čili obvyklá kvalita.
29.01.2010 (19:35)  
Vniknutí silničního vozidla na přejezd v době,kdy je v činnosti PZZ nebo když se blíží vlak(pouze výstražné kříže)by mělo být AUTOMATICKY posuzováno jako trestný čin obecného ohrožení se všemi tomu vyplývajícími důsledky.Přejezdy vybavit kamerami.Včera bylo pozdě.To je jediná cesta.
Pokud si nějakej magor vezme do hlavy,že oddělá sám sebe,budiž.Ale nikdo nemá právo ohrožovat životy dalších.
registrovaný uživatel lbc 
29.01.2010 (19:29)  
Už by vážně chtělo podat nějakou úpravu návrhu paragrafu, který by důkladněji trestal řidiče natolik, aby si netroufli vjet na železniční přejezd v době výstražné světelné signalizace. Nedělat žádné rozdíly - nemáš tam co dělat. A to nejen na přejezdy ,ale i další přestupky. Jízda pod vlivem alkoholu, drog, předjíždění v zatáčkách a na nepřehledných místech apd. Protože jinak se nikdy nezlepší chování určitých řidičů.
29.01.2010 (19:24)  
Katastrofa.Pokud se v týhle zemi zásadně nezmění zákony a za podobná zvěrstva,kterých neustále přibývá,(teď nemám na mysli jenom tuto nehodu),nebudou ty nejtvrdší postihy,stejně se nic nezmění.Jenže to není problém jen ČR,ve všech zemích EU si tuhle kamionovou mafii nechali přerůst přes hlavu.Měly by se jim do nákladů započítat kromě ODPOVÍDAJÍCÍCH(nikoliv symbolických)poplatků za dopravní cestu také škody,které způsobí,ty hromady mrtvých a zmrzačených s celoživotními následky...a ne aby se to všechno hradilo z našich daní.
editor nebo admin ŽP Nick  mail  
29.01.2010 (18:59)  
Vousáč: Vzdálenostní upozorňovadla mohl přehlédnout, jsou vzhledem k místu celkem špatně viditelná, zvláště pokud byla zahrnuta sněhem a sněžilo. Co však neměl přehlédnout, bylo světelné zařízení, které měl i vlevo - tedy ničím nezakryté.

MZ: Přepočet na kilometry je nesmyslný. Zatímco fírové po směně spí doma, nebo mají maximálně 2-3denní šichty, kamioňák vyjede, vzhledem k povinným přestávkám jede 4 dny do Řecka, tam jeden den věnuje vykládce/nakládce, 4 dny zpět. Přijede domů, druhý den na firmu a třetí den zase nakládka a odjezd. 6-8 nocí z měsíce spí doma, jinak kabina kamionu a stravování na benzinkách. Kamarád je stále na štrece a je rád, že se občas alespoň přiblíží ke 30.000 Kč. Zatímco fíra vám zamkne vlak v Úvalech, protože je na hodinách, a nikdo na něj nemůže, řidič musí zboží dovézt, zpoždění zaviněné nehodou na cestě majitele firmy nezajímá a tak se čachruje s kolečky. Když se někdo ozve, dost riskuje, protože před branou stojí 20 jiných zájemců o práci. Možná i to je důvod dnešní nehody, řidič se zasekl někde na cestě, nabral velké zpoždění, ale jelikož musel náklad dovézt, jel přes noc a zároveň pospíchal.
registrovaný uživatel Petr budvar  mail  
29.01.2010 (18:55)  
Miroslav Zikmund: No realita to je, ale pochybuji, že onen řidič denně na vnitru "udělá" cca 500 km. Čili, že by to byl pravidelný měsíční příjem (raději nepřepočítávat na hodiny). To sice dostane na ruku, ale platí si z toho vše mimo naftu a větší opravy a (což nechápu) úpravy kamionu (lednice, notebook, GPS), a takové podobné náklady - třeba mu nezaplatí pravidelný servis klimatizace. Takže rozhodně nejde o čistý příjem. Jinak s Vámi souhlasím, mít takové peníze i s třeba nedokončeným základním vzděláním je určitě neobvyklé. Strojvedoucí má na rozdíl od řidiče MKD alespoň garantovaný režim. A třeba čas na normální rodinné záležitosti. Takže něco za něco..... PB
29.01.2010 (18:36)  
Nevím jak k tomu skutečně došlo, jen můžu připojit osobní zkušenost a to hned 2x během dvou měsíců, kdy auta stojící u přejezdu začne předjíždět nějaký dement a frkne to tam ještě před vlak. Docela si říkám, že by v takových případech nebyla škoda ho sestřelit, protože když ne on, tak jeho "řidičským uměním" přijde o život někdo jiný.
29.01.2010 (18:31)  
Ta 814 080 ty problémy snad přitahuje, před měsícem byla v Parsu na opravě po doprAvní nehodě, měla na 814 rozpáraný bok.Takže po dnešku to vypadá, že Pars uvidí již PO TŘETÍ!(výroba,1.nehoda,2.nehoda) :-(
29.01.2010 (18:19)  
Je úplně jedno,kolik aut stálo před přejezdem.Tedy pokud jich nebylo tolik,že by i ta nejvzdálenější(240 m) dopravní značka byla zakrytá. Ale takovou řadu stojících aut může objíždět-předjíždět-jen opravdový sebevrah a potenciální vrah. A jakékoli přezkušování řidičů s ohledem na věk je hloupost:vždyť i tento,,šílenec" určitě věděl,že předjíždět před železničním přejezdem je zakázáno. Ještě by bylo zajímavé vědět,kolikrát a kdy naposledy jel dotyčný přes tento konkrétní přejezd.
29.01.2010 (18:07)  
Petr budvar : pokud ten údaj o kilometrech a penězích odpovídá realitě, pak jsou ti řidiči placeni lépe než strojvedoucí ČD a nechápu majitele dopravních firem, proč si stěžují, že mají velké náklady ...

strejcekms : jakékoli vyšetření, včetně vyšetření podle § 87a, zákona 361/2000 Sb. nezjistí, že dne 29.1. 2010 řidič ve 4.20 udělá nebetyčnou blbost a objede kamion stojící před přejezdem ... a vpálí to pod vlak.

****************
Podle TV Prima stál před přejezdem jednak kamion a sypač, takže ve tmě si patrně myslel, že tam prostě stojí - světelná signalizace byla vlastně stíněna stojícími vozidly, zda jsou na obou stranách vozovky vzdálenostní upozorňovadla to opravdu nevím. Možná tam jsou, ale zašpiněná, tak prostě v tmě, možná sněžení ani nevěděl, že jede k přejezdu.
Podle ČT tam stála ještě osobní auta.
****************
DJTiësto : toho řidiče neobhajuji, nerespektování „zákazu jízdy" a jízdu pod vlivem alkoholu považuji za „zločin proti lidskosti" a trestal bych to nejen zákazem řízení na „desítku" let, ale taky zabavením vozidla použitého ke spáchání přestupku (trestného činu) nebo finanční sankcí, pokud nejde (firemní) vozidlo zabavit v částce minimálně 250 000.
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko