Šumperk — České dráhy dnes, v pátek 22. 1. 2010, veřejně oznámily zadání zakázky na přestavbu 34 osobních vozů Bdt279 na řídicí vozy řady 961. Jak jsme již dříve informovali, půjde o plně klimatizované řídicí vozy pro dálkové řízení neobsazených elektrických a motorových lokomotiv. Cestujícím budou k dispozici velkoprostorové oddíly 1. a 2. třídy, vozíčkáři využijí plošinu a vyhrazené, speciálně upravené místo. K dispozici bude i úložný prostor pro kočárky a kola. Zakázku, kterou původně České dráhy odhadovaly na 1,172 miliardy, nakonec dle očekávání získal šumperský Pars nova, člen skupiny ŠKODA, který navíc požaduje nižší finální cenu 1 051 110 000 Kč, tj. necelých 31 milionů za kus. Je třeba ale připomenout, že podle prvotních předpokladů se celá zakázka měla vejít do jedné miliardy. Otázkou je, zdali se v budoucnu dočkáme i rekonstrukcí dalších exemplářů Bdt na klimatizované bez stanoviště strojvedoucího tak, aby mohly s řadou 961 tvořit ucelené vratné soupravy (tzv. koncept PUSH-PULL) s vyšším komfortem pro cestující v celé soupravě.
Pozn. redakce: Podle nového označování UIC zřejmě půjde o řadu ABfdtee 29-70 či podobnou variaci na číselnou a písmennou identifikaci, pro zjednodušení ale budeme nadále v článcích používat staré označení, které je uvedeno i v zadání zakázky. Identifikaci podle UIC začneme používat až po zveřejnění její definitivní podoby.
A pokud vím tak v řídícím vozu 954 a v 854 je řídící systém INTELO od firmy Lokel.
A to je dobře nebo špatně?
Zatím jsem tu ale četl jen názory: "Na 160 je to zbytečný, to se nevyužije" a ne něco fundovanějšího ve smyslu "bylo by to ve výsledku třeba x miliónů dražší, nebo by byly potřeba další testy apod., a pravděpodobně by se nevyplatilo (za hodně peněz málo muziky)."
Jen doufám, že to bude fungovat jak má, ale o to už se musí postarat Šumperk. Hlavně aby se to vůbec vyrobilo :-D
odkaz zde: http://www.ceskedrahy.cz/tiskove-centrum/tiskove-zpravy/-5227/
No já nevím, z diskuse tu vyplynulo, že těch vlaků kategorií R a výše, kam by se řídicí vůz hodil, zase tolik nemáme - buď probíhá změna směru jízdy po dlouhé době a je na ni dost času a místa, nebo se úvrať využije ke změně lokomotivy (nové dvousystémové stroje u ČD nejsou ani v dalekém výhledu a příchod řady 380 jich moc neuvolní), nebo postačuje motorová souprava. Snad jen ty závleky souprav do Libně a Vysočan kvůli kapacitě Prahy hl.n., ale ani ty by se stejně úplně neeliminovaly (oběhy, mezistátní vlaky).
Tím ale neříkám že jsem pro vmax 140, tím se vozový park opět o něco zakonzervuje - během životnosti těchto vozů by mohla vmax 160 přijít vhod. V Německu jezdí regionální vlaky dlouhé úseky vmax 160 běžně (ačkoliv takovým vlakům obvykle u nás odpovídá kategorie R). Vozy Bdmtee mají také vmax 160, ačkoliv ji nepoužívají, a nikdo na tom snad nic netratí...
No nalepení označení max. dovolené rychlosti je ten poslední krok. To co následuje předtím je mnohem složitější.. Možná by neškodilo, kdyby sis nastudoval příslušnou odbornou literaturu a příslušnou legislativu. Pak bys nevypouštěl takovýhle bludy..
JE HODNĚ MÁLO ÚSEKŮ ,KDE SE VŮBEC MOHU ROZJET NA 140 km/hod.
Fucida: Ty GP200 se spalkovou brzdou jsou pod vozy Postw (z nekterych se v Prasu tvori 954 a 954.2).
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.