..: Vypsáno výběrové řízení na dopravce tratí ve Vogtlandu :..

Desiro Vogtlandbahn, VT.018, Bad Brambach, 30. 9. 2007, foto: Miloš Plauen — Účelové sdružení veřejné osobní dopravy Vogtland (Zweckverband ÖPNV Vogtland) vypsalo výběrové řízení na provozování kolejové dopravy v síti „Vogtland“, kterou dnes provozuje Vogtlandbahn, dceřiná společnost Arriva Deutschland, na období od konce roku 2012 do konce roku 2027. Konkrétně jde o německé tratě KBS 539 Zwickau Zentrum/Herlasgrün – Falkenstein – Zwotental – Adorf/Kraslice (pokračování do Sokolova po trati 145 provozované společností Viamont) a tratí KBS 541 Gera – Greiz – Weischlitz a KBS 544 Zwickau Hbf – Plauen ob Bf – Hof/Bad Brambach (pokračování do Vojtanova a Chebu po trati 147 provozované Českými drahami).

V dokumentaci je provozní koncept rozdělen do 2 fází. Po dokončení elektrifikace trati sasko-francké magistrály mezi stanicemi Reichenbach (Vogtland) v Sasku a Hof v Bavorsku bude úsek Zwickau – Hof vyňat z vysoutěženého balíku a roční objem vlakokilometrů tak klesne z 3,158 na asi 2,8 miliónů kilometrů. Objednavatel si zároveň vyhrazuje právo rozsah objednávky ve smluvních mezích upravit dodatečným objednáním nebo omezením objednávky výkonů.

Pro trať KBS 539 jsou nezbytná vozidla schválená také k provozu podle BOStrab - konkrétně na městském „tramvajovém“ úseku do stanice Zwickau Zentrum. Schválení nasazených vozidel v České republice je obsaženo pouze jako možnost. Právě tím je ale v České republice současný provozovatel sítě Vogtlandbahn známý — jednak zajíždí ve spolupráci s Českými drahami jeho vlaky po trati 147 od Gery, Plavna a po trati 179 od Marktredwitz do Chebu a Mariánských Lázní, jednak jde o smluvního partnera dopravce Viamont na dalších tratích v Karlovarském kraji, jmenovitě 145 z Kraslic do Sokolova a 149 z Karlových Var do Bečova nad Teplou a Mariánských Lázní. Čeští držitelé zaměstnaneckých jízdních výhod navíc mají u dopravce Vogtlandbahn jízdu zdarma i v zahraničí — konkrétně z Chebu přes Vojtanov do Plauen a přes Marktredwitz do Hofu. Vogtlandbahn se tímto rozsahem provozu moderních vozidel v České republice stal — snad i nechtěným — symbolem moderní regionální dopravy, kterému objektivně nejsou nová ani rekonstruovaná vozidla Českých drah navzdory intenzivní mediální masáži doposud schopny úspěšně čelit.

Zdroj: Eurailpress.de


Zdeněk Michl Poslat mail autorovi | 18.1.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Karlovarský Německo Sasko /Sachsen


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel happy 
19.01.2010 (12:04)  
ad Miro. Zikmund:
Ano černokněžnické mašinky Desiro je třeba se bát...
19.01.2010 (8:43)  
Miroslav Zikmund: Jaká vozidla RJ nabízel, a jestli by byla nebo nebyla pro cestující pohodlná, jsem neřešil. Pořád jsme ale u toho, že to měla být nová vozidla a měla jezdit za cenu, za kterou ČD provozují to co provozují. (Tedy jak kde - např. Jihočeský kraj, kde je úroveň regionálních vlaků nic moc, platí za vlkm téměř o polovinu více než Středočeský kraj, kam pořád přibývají nové Elefanty.)
registrovaný uživatel Raquac 
18.01.2010 (23:20)  
Mirek Hruska: Jste ocividne sqele informovan...na zaklade ceho to tvrdite? Mimochodem, pokud nabidka RJ byla takto ocividne nerealna, proc ji kraje neodmitly z tohoto duvodu, ale honem spatlaly s CD to co spatlaly?

Miroslav Zikmund: I pri Vami vypoctenych delkach oddilu lze docilit slusneho komfortu - jednoduse usporadanim vice rad sedadel jednim smerem, ne do prostorove narocnych "ctyrek" (hezke srovnani je videt tady: http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/D/DB_442.php - treti fotka od konce). Krome toho, jakakoliv nejmenovana firma provozujici dopravu po tratich SZDC ji v platbach za pouziti infrastruktury zaplati mimo jine i to osvetleni zastavek.
registrovaný uživatel DJ 
18.01.2010 (22:06)  
A ze saské vlády nikdo nemyslí na náš Viamont? S čímpak budou chudáci jezdit? :D
Buď bude jezdit případný nový dopravce taky až do Sokolova, nebo by si třeba mohl Viamont pronajmout od Vogtlandbahnu (který už je v tu chvíli nebude potřebovat) další 2 - 3 Regiosprintery, se kterými může ze Sokolova do Kraslic jezdit.
Ale doufám, že i ten případný jiný nový dopravce bude vstřícný v jednání s českými dopravci (Viamont, ČD) a nebude nutné v Kraslicích, resp. Bad Brambachu (nebo Vojtanově) přestupovat.

Jinak ale souhlasím, happyho počty mi připomínají počty právě tohoto žlutého pána .. například jen ten odhad inflace na 15let dopředu je obdivuhodný a tento pán by neměl dělat jen ministra dopravy ale i financí.

Mně zase přijde obdivuhodné, jak ČD vědí na 10 let dopředu, jakou budou požadovat dotaci (která se může zvýšit právě jen o inflaci), přitom cena vstupů, jako je elektrická energie, pohonné hmoty, mzdy pracovníků atd. v posledních letech rostly převážně nadiflačně. :-)
18.01.2010 (19:30)  
DJ & happy & další : Sasko, jako spolková země (analogie českého kraje) - nikoli Spolková republika - se finančně spolupodílelo na pořízení vozidel nejen pro Vogtlandbahn, ale i pro DB - obdobně tak "čunily" i další spolkové země a kromě této "podpory" pak objednávají dopravu a platí dopravcům za "vlakový km", do něhož je rozpuštěna ta část pořizovací ceny, kterou aplatil dopravce ... Ano, v konečném důsledku platí 2 x.

Nepleťte si prosím pojem stát - jako Spolková republiku > analogie České republiky se státem = spolkovou zemí > "českým" krajem.

Happy - při ceně 25 Kč / litr nafty za deset let by stála nafta minimálně 20 milionů (při vámi uváděných kilometrických probězích) nezapomeňte na to, že do ceny vlakového kilometru se taky započítávají náklady na provoz a údržbu budov železničních stanic i dep kolejových vozidel. I když se dospělo do stavu, kdy je stanice / zastávka opuštěná, tak se tam přece jen svítí, platí se z toho vývěsné jízdní řády ve stanicích i zastávkách, někdo ty Regiozázraky také uklízí - soukromá firma to nedělá zadarmo a majitelé musí mít zisk ...
Jistě znáte přísloví, že 100 krát nic umořilo osla. Na té dráze je to taky takové "100 krát nic" ..., které vám připadají v jednotlivostech nicotné.
Máte výdaje spojené se zabezpečením zdravotních prohlídek zaměstnanců, jak podle vyhl. 101/1995 Sb., tak podle § 94 zákoníku práce - zaměstnanci pracující v noci, povinnost poskytovat ochranné nápoje ve smyslu nařízení vlády č. 361/2007 - jistě o těchto povinnostech zaměstnavatele víte. Stejně tak jistě znáte zákon číslo 133/1985 Sb. a příslušné prováděcí vyhlášky a víte, že hasicí přístroje, jimiž musí být prostory i vozidla vybavena podléhají pravidelným revizím, které - to je smůla - se taky musí zaplatit ... Průvodčí používá přenosnou POP, ta stojí desetitisíce - pravda, dirkovací kleště byly asi za stovku, nemusely se moc udržovat, v nejhorším tam prasklo perko. U POPky je to něco jiného, ta se musí dobíjet, aktualizovat data - systém taky není zadarmo ...
A tohle všechno, včetně diet pracovníků, kteří překročí hranice výsostného území státu - na to je zase (zlotřilý, pouštějící žilou daňovým poplatníkům) zákon, když pěkně spočtete, no tak se dostanete na oněch vám uvedených 95 kaček za vlakový kilometr.
Jistě - nejmenovaná firma nenesoucí náklady na osvětlování stanic a zastávek, pravděpodobně se finančně nepodílející na provozu staničních budov s funkčními čekárnami, neplatící diety zaměstnancům jezdícím do zahraničí by s novými vozidly - jezdila asi o 1,80 / km levněji.
Porovnal jste si například vzdálenost mezi sedačkami u "virtuálně" nabízeného vozidla "nejmenovaného dopravce" na jeho webu, ve vztahu k délce vozidla ? Nenapadlo vás, jak asi bude vypadat uspořádání sedaček = cestovní komfort u vozidla dlouhého 70,850 metrů nabízejícího kapacitu 276 míst k sezení, když patrová souprava ČD řady 471 délky 79,2 metru (teoreticky rozbalená 158,4 metru) má kapacitu 310 míst k sezení ?
Napadlo vás, jaké bude uspořádání sedaček, když tři klasické velkoprostory ČD o délce 24,5 metrů (celkem 73,5 m) mají kapacitu "jen" 264 místa k sezení (šířka čtyřkové kóje 170 cm, rozteč mezi sedáky 50 cm). Od uvedené délky "virtuálního" vozidla (70,85 metru) je třeba ještě odečíst minimálně 7,8 metru na dvě řidičská stanoviště, zhruba 9 metrů na šestery nástupní prostory široké cca 1,5 metru, minimálně 4,8 metru na nejméně jeden "multifunkční prostor" pro WC, jízdní kola, rozměrná zavazadla (na rozdíl od zastaralých vozů s jedním WC na vůz, "kvalitnější" vozidlo patrně nabídne jen jedno na tři vozy [minimální rozměrové údaje jsou odhadnuty z typového náčtrku motorového Desira s ohledem na stavebnicovou konstrukci].
Zbude vám teoretický prostor v délce 49,25 metru (prakticky asi jen 47,25 protože musíte odečíst nějaké prostory na konci vozidel v místě přechodů), co něhož musíte umístit 276 sedaček (po čtyřech vedle sebe), tj. celkem 69 řad. To mi vychází na osovou vzdálenost 71 cm, čili na čtyřkovou kóji 142 cm. Abyste to měl jednodušší, tak "nejhorší" vůz ČD Bdtmee (původně Bymee) má čtyřkovou kóji širokou 150 cm a vzdálenost sedáků je 38 cm ... Takže kvalitní moderní kvalitní "virtuální" vozidlo by nabídlo ještě méně prostoru než nejhorší vozidlo ČD ... (pro srovnání, v žabotlamu je čtyřková kóje široká 160 cm a sedáky jsou od sebe vzdáleny 44 - 48 cm).
Na doplnění - šířka čtyřkové kóje u 814 činí 165 cm, u Desira na centimetr stejně ...
18.01.2010 (19:24)  
A jejej: A ze saské vlády nikdo nemyslí na náš Viamont? S čímpak budou chudáci jezdit? :D

Tomáš Kraus: Jenže Jančura nikdy vyjet neplánoval. Jen mu docházejí prostředky, tak se snaží o těžké miliony v arbitráži. Vezměte si .. podal nabídku pro 4 kraje tuším. Dohromady by potřeboval za 2 roky něco kolem 100 vozidel. To mu ale nikdo nevyrobí.

Jinak ale souhlasím, happyho počty mi připomínají počty právě tohoto žlutého pána .. například jen ten odhad inflace na 15let dopředu je obdivuhodný a tento pán by neměl dělat jen ministra dopravy ale i financí.
18.01.2010 (16:17)  
Tomáš Kraus: Regioshuttle je čtyřnápravový. Na tramvajové městské tratě, jako např. Karlsruhe, Heilbronn,... nesmí díky předpisům (blíž jsem to nekoumal)
18.01.2010 (14:19)  
happy: No, kam se ztratí zbylé prostředky... jestliže se Ti "ztrácí" něco přes 100 mega za 10 let, tak když uvážíš na každý vlak jednoho fíru a průvodčího, máš pro každého hrubou měsíční mzdu kolem 40 000, což není úplně mimo. Navíc tihle dva zaměstnanci s tím vlakem nejezdí 365 dní v roce od rána do noci a střídají je jiní. Samozřejmě jsou tu ještě příjmy z jízdného, ale na druhou stranu taky náklady na pohonné hmoty, úklid a údržbu, dopravní cestu... takže bych takhle od stolu netvrdil, nakolik je 95 Kč/vlkm reálná cena (některé kraje platí výrazně méně). Spíš mě zaráží, že za plus mínus stejnou cenu jako ČD nabízel krajům dopravu RegioJet - tj. s novými vozidly za cenu, kterou ČD nabídnou s vozidly starými a rekonstruovanými.

SzKT: Nevím, RegioSprinter je hodně atypické vozidlo už sám o sobě, a i ten "základní" RegioSprinter musel být pro pouliční provoz celkem dost upraven - VBG má obě verze, na první pohled se ta "čistě železniční" verze pozná třeba podle chybějících blinkrů. Má nějaký jiný dopravce "městské" RegioSprintery? RegioShuttle má narozdíl od RegioSprintera třeba dvounápravové podvozky, takže nevím jak to má například s poloměrem oblouků. Každopádně by mě zajímalo co bude až RegioSprintery doslouží, už teď je cestující v Německu nijak moc nemusí (proto je tak levně dostal Viamont).
registrovaný uživatel DJ 
18.01.2010 (12:50)  
Saská vláda významně přispěla soukromé společnosti Vogtlandbahn na nákup moderních kolejovch vozidel provozovaných původně jen na síti "Vogtlandbahn" (dnes i mimo ni, včetně pronájmu vozidel do sousedního státu) a nyní se na dopravu na týchž tratích vypisuje výběrové řízení ...
Není možné, že na to období let 2012 - 2027 budou pořízena opět nová vozidla (ať už tam bude jezdit kterýkoliv dopravce)? Nebo se dá počítat s provozem Regiosprinterů až do roku 2027?

Až se budou kraje podílet - toho se asi nedočkáme - významým finančním podílem [cca 50 %] na nákupu nových kolejových vozidel pro regionální dopravu, pak se může nechtěný symbol moderní dopravy objevit i v Česku.
Kraje se snad podílejí na obnově vozového parku (třeba na CityElefantech) už teď, jen je ta pořizovací cena "rozpuštěna" do částky za vlkm, nebo je to jinak? ;-)
Navíc něco na způsob Desir se snad nakonec bude vyrábět v licenci Škoda Transportation, a rovněž nebude nutné, aby na to kraje přispívaly polovinou pořizovací ceny.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko