..: V Kolíně vykolejil nákladní vlak – provoz na koridoru omezen :..

Vykolejené vozy nákladního vlaku 20.1.2010 ve stanici Kolín, foto: Lukáš Kohout (Nick) Kolín(Aktualizováno 14:30 - doplněny fotografie) Stanice Kolín se opět po krátké době stala včera ve 23:11 místem dalšího vykolejení, které v současnosti komplikuje provoz na trati 010. Nákladní vlak dopravce ČD Cargo vezoucí uhlí do chvaletické elektrárny vjel na kusou kolej místní měnírny. Ihned po nehodě byla zastavena doprava na tratích 010 a 230 z Kolína na Kutnou Horu a Záboří nad Labem. Trať 230 na Havlíčkův Brod byla kolem půlnoci znovu otevřena a kolem třetí hodiny ranní byla zprovozněna i jedna traťová kolej z Kolína do Záboří nad Labem. Odklony se tak týkaly pouze nočních vlaků. V současné chvíli jsou nahrazeny vlaky regionální vlaky v úseku Kolín – Záboří nad Labem autobusy. Vybrané rychlíky mezi Pardubicemi a Kolínem zastavují v Záboří nad Labem pro výstup a nástup cestujících. Na místo nehody vyrazil i náš zpravodaj, a proto vám přinášíme další podrobnosti z místa nehody a opatření v osobní dopravě.

Náš zpravodaj se na místo nehody vydal ještě v noci, aby zjistil aktuální stav. Podle jeho slov došlo k nehodě v místě, kde odbočuje vlečka do měnírny a na složiště kolejových polí ze spojky nákladního nádraží s tratí 010. Právě na tuto vlečku nákladní vlak vjel. Lokomotiva sice nevykolejila, ale takové štěstí již nemělo dalších 7 vozů, které poškodily i sloup trolejového vedení. Před 3. hodinou ranní do Kolína dorazil nehodový vlak s jeřábem. V současné chvíli se pracuje na odklízení následků nehody. První přišla ke slovu ženijní technika – vyprošťovací tank VT-55A, který se snaží do sebe zaklíněné vozy od sebe oddělit. Jeřáb nehodového vlaku stále čeká na svou příležitost. Podle Drážní inspekce se škoda odhaduje na 1,2 miliónu korun. Lokomotiva minula pravděpodobně návěst zakazující jízdu, přesné důvody ale zatím DI zkoumá; může se jednat o chybu strojvedoucího, který nebyl při nehodě zraněn, nebo o selhání techniky.

Opatření v dopravě

Většina nočních vlaků jela odklonem – EN 476 a EN 477 přes Havlíčkův Brod, R 441 přes Sadskou, Nymburk, Chlumec nad Cidlinou do Pardubic, R 409 a R 471 z Kolína přes Chlumec nad Cidlinou do Pardubic. Vlaky R 470, R 440 a R 408 měly jet odklonem zcela mimo stanici Kolín, avšak nakonec byl veden odklonovou trasou pouze R 440, zbylé dva vlaky již projely postiženým místem. Situaci neusnadnila ani skutečnost, že rakouské lokomotivy řady 1216.2 nemohou vést vlak po žádné z odklonových tras, a je tak nutná další lokomotiva na přípřeži, jak se tomu stalo u vlaku EN 476, který byl v trase přes Havlíčkův Brod veden přípřežní lokomotivou řady 363.

Osobní vlaky jsou v úseku Kolín – Záboří nad Labem odřeknuty, pro obsluhu mezilehlých zastávek (Kolín dílny, Starý Kolín) jsou osobní vlaky nahrazeny dvěma linkami autobusů náhradní dopravy. Náhradní doprava za osobní vlaky je organizována následovně:

  • Ve stanici Záboří nad Labem zastavují rychlíky ramene Praha - Brno a Praha - Olomouc - Luhačovice/Vsetín - Horní Lideč pro přestup projíždějících cestujících.
  • První linka odjíždí z Kolína/Záboří nad Labem patnáct minut před pravidelným odjezdem osobního vlaku a navazuje v cílové stanici (Záboří nad Labem/Kolín) na osobní vlaky.
  • Druhá linka vyčká v Kolíně/Záboří nad Labem příjezdu osobního vlaku a v cílové stanici (Záboří nad Labem/Kolín) přípoj na osobní vlak již zajištěn není.

Nehoda si vyžádala i omezení na trati 060, kde jsou z důvodu nedostatku elektrických jednotek nasazeny motorové vozy.

Aktualizace 21. 1. 18:00

V 18 hodin byl obnoven provoz v obou traťových kolejích. NAD za osobní vlaky je zrušena. Vlaky by místem měly projíždět již bez zpoždění.

Fotogalerie z místa nehody

"Dráteníci" opravují stržené trolejové vedení nad 2. traťovou kolejí, foto: Lukáš Kohout (Nick) Pohled na vlak od 7. vozu, "dráteníci" opravují pokácený stožár trolejového vedení, foto: Lukáš Kohout (Nick) Detail vykolejených podvozků 6. a 7. vozu společně s inkriminovanou výkolejkou, foto: Lukáš Kohout (Nick) První pokus o oddělení zaklesnutých vozů - neúspěšný pro závadu na tažném laně, foto: Lukáš Kohout (Nick) Vyprošťovací tank VT-55A, příprava silnějšího lana, foto: Lukáš Kohout (Nick) Pod sněhem jsou opravdu koleje, lokomotiva na nich "sedí" všemi nápravami, foto: Lukáš Kohout (Nick) Pohled od lokomotivy na 2 připojené vozy a zbytky z utržených a vykolejených vozů, foto: Lukáš Kohout (Nick) Válečná porada před dalším postupem vyprošťování. Přejezd je přes trať 230., foto: Lukáš Kohout (Nick) Utržené a vybočené vozy. V pozadí se intenzivně pracuje na opravě trolejového vedení., foto: Lukáš Kohout (Nick) Vykolejené vozy 3 a 4. Jeden z vozů vybočil až do průjezdného profilu 2. traťové koleje., foto: Lukáš Kohout (Nick) Detail vybočeného 4. vozu., foto: Lukáš Kohout (Nick) Detail vybočeného 4. vozu s částmi čela z 3. vozu, foto: Lukáš Kohout (Nick) Vykolejené vozy téměř povalily stožár trolejového vedení., foto: Lukáš Kohout (Nick) Vozy 4 a 5. Z kolejového svršku v tomto místě zbyla jen směs štěrku, dřevěných třísek a zohýbaných kolejnic., foto: Lukáš Kohout (Nick) Druhý podvozek 2. vozu zůstal na kolejích, stejně jako celá lokomotiva., foto: Lukáš Kohout (Nick) Přípravy na odtržení zaklesnutého 3. vozu, foto: Lukáš Kohout (Nick) Zaklesnuté vozy 3 a 4., foto: Lukáš Kohout (Nick) Utržené spřáhlo u 2. vozu., foto: Lukáš Kohout (Nick) Zaklesnuté vozy 6 a 7., foto: Lukáš Kohout (Nick) V popředí 6. vůz, v pozadí pátý., foto: Lukáš Kohout (Nick) "Dráteníci" vynakládají maximální možné úsilí pro co nejrychlejší opravu trolejového vedení. V popředí 7. vůz, v pozadí vybočený 4. vůz až do 2. traťové koleje., foto: Lukáš Kohout (Nick) Celková situace pohledem směrem od měnírny., foto: Lukáš Kohout (Nick) Celková situace pohledem z trati 230, foto: Lukáš Kohout (Nick) Celková situace pohledem z trati 230, foto: Lukáš Kohout (Nick) Celková situace pohledem od 7. vozu, foto: Lukáš Kohout (Nick)

Situační mapka místa nehody


Zobrazit místo na větší mapě

Nick Poslat mail autorovi | 20.1.2010 (1:31)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel jeffer 
20.01.2010 (15:35)  
Podľa fotiek 09, 10, 11, 14 zasahujú vykoľajené vozy do prejazdného prierezu traťovej koľaje od Záboří nad Labem, takže práve naopak: zabezpečenie fatálne zlyhalo a je veľkým šťastím, že sa v tej koľaji práve neblížil rýchlik rýchlosťou okolo 140 km/h.
20.01.2010 (14:52)  
PES38 dobře díky za info, každopádně dobře, že ty vagóny dál. Kdyby tam jel vlak, tak nevim, nevim.
registrovaný uživatel PES38 
20.01.2010 (14:35)  
japetka: Stačil. Takhle těžký vlak by tam z ranžíru nejel víc, jak třicet. A myslím, že by na sto metrech "na krev" zastavil.
20.01.2010 (14:09)  
pro: Karle Farkači, budu opakovat otázku, jak by mělo to zabezpečovací zařízení fungovat? Mě by to hodně zajímalo. Právě že zafungovalo výborně, že poslalo vlak do "kytek", než na další, třeba právě pojížděné koleje.
pro: Rodny, myslíš, že by ten Mirel stačil zastavit vlak s 30 loženýmy vygony uhlím na 100 metrech od projetého návěstidla k výkolejce? Třeba máš více informací.
Co já viděl, tak první dva vagony byly mimo kolej, ale jen vyskočený, pak už je to horší, včetně totálně zničeného kolejového svršku.
20.01.2010 (13:01)  
Zlámalík: výtažná kolej z dílen končí (a končila i před koridorizací) šturcem. Je fakt hodně krátká.
20.01.2010 (12:48)  
Dne 19.1.10 ve 23,10 došlo v žst. Kolín za odjezdu vlaku 66373 (CDC) k projetí návěstidla S38a v poloze zakazující jízdu a k vykolejení šesti vozů, z toho jeden převrácen na bok, přes výkolejku EVK1. Provoz do Záboří nad Labem zastaven. Ve 2,50 hod sjízdná I.TK .
dopisovatel nebo člen ŽP Zlámalík  mail  
20.01.2010 (11:42)  
Dotaz lehce mimochodem: dílny jsou v tom místě zapojeny do nějaké tratě také, nebo je tam z dílen jen výtažná kolej a šturc? Na výtažnou se mi ta kolej zdá krátká, ale co já vím? Díky.
20.01.2010 (11:16)  
Zabezpečovač to nemá, aspoň, že odvrat (do vlečky) funguje, jak má. Mohla to být daleko horší hromada.
Na vlečce má být výkolejka, je zajímavé, že se nevysypalo hned čelo vlaku.

Podle mimořádností na webu ČD má oprava (omezení provozu) předběžně trvat až do pondělí do noci. To se mi to bude jezdit krásně do práce. :-(

Musím se zeptat známého, jak se cítí po tom, co mu chtěli do kanclu na měnírně složit pár tun uhlí, když tam stejně topí elektrikou. :-)
20.01.2010 (11:04)  
Pokud vím, tak například v Německu vlak sám zastaví, pokud například strojvedoucí přehlédne výstrahu a nebrzdí ke stůj. A pokud vím, umí to i například Mirel, jenže to by jím musely být osazeny všechny mašinky a hlavně by musely všechny štreky kódovat...
20.01.2010 (10:57)  
Farkač Karel a jak by mělo ono zabezpečení proti projetí "stůj" vypadat? zejména je nutné počítat s velmi pravděpodobnou variantou(x-krat častější než projetí) že dojde k poruše a jízda kolem návěstidla zakazujího jízdu bude povolena jiným způsobem?
Navíc v tomto případě ono zabezpečení existuje a dokonale zafungovalo vlak sice projel návěstidlo zakazující jízdu,ale odvratnou výměnou byl poslán "do kytek"".Překvapivé je že odvrat zabrání katastrofě i v případě že třeba ujede jeden vůz,který dost težko bude reagovat na něco jiného.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko