..: Výběrové řízení na modernizaci přípojných vozů řady Btn :..

053 Praha — České dráhy pokračují v trendu modernizací starších vozidel, které jsou rychlou a levnou cestou k radikálnímu zvýšení kultury cestování. Nejnověji vyhlásily výběrové řízení na modernizaci celkem 66 kusů vozů řady 053/21-29 (Btn755) na řadu 054/21-29 (Bdtn756). Tyto přípojné vozy jsou obvykle řazeny za motorové vozy řady 854, resp. po modernizaci mohou sloužit pro tvorbu ucelených souprav spolu s řídicími vozy řady 954 a 954.2/86-29. Celý kontrakt v odhadované ceně 750 milionů korun (cca 11,4 milionů Kč za kus) by měl trvat celkem 33 měsíců od podepsání smlouvy a České dráhy stanovily termín pro odevzdávání nabídek na 8. února 2010. V současnosti vozy řady 053 pro České dráhy modernizuje KOS Krnov a lze proto předpokládat, že se tohoto výběrového řízení zúčastní také.

Zdroj: Informační systém o veřejných zakázkách, Železniční zajímavosti – Vozy přípojné, vložené a řídicí


JiříK. | 30.12.2009 (9:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel martinrozsy  mail  
30.12.2009 (14:00)  
Modernizace vozů Btn je sice pěkné,ale místo toho by měly zmodernizovat ještě přípojné vozy Btax,v těch se jede příšerně.Dál bych byl rád kdyby dráhy konečně začaly modernizovat vozy na dálkové spoje vozy řad: A,AB,B,BDs,Bc je to sice lůžkový vůz,ale když už ho nasadí na R nebo Ex,tak ať jsou zmodernizované a ne ve stavu v jakém vyjely z výroby před 25-30lety dále Bp a Bt.Ať je zmodernizují tak krásně,jak mají slováci na vlacích ZSSK modernizované vozy.Zkráceně skoro celý starý vozový park vagonů nechat zmodernizovat a to,aby v nich byla standartem už klimatizace a zásuvky 230V.
30.12.2009 (13:55)  
Rekonstruovat 053 je blbost největší!
30.12.2009 (13:32)  
Podle katalogu osobních vozů bylo vyrobeno celkem 120 ks vozů řady Btn. KOS na svých stránkách uvádí, že do roku 2009 zmodernizoval 40 ks. Vzhledem k rokům výroby 1969-70 předpokládám, že některé vozy byly již zrušeny, takže 40+66=106 ks bude asi konečný stav, zmodernizují se tak všechny existující.

Mimochodem řídicích vozů ř. 854 (A/Bfbrdtn) bylo již vyrobeno celkem 31 ks, takže vzhledem k 50 ks zmodernizovaných motorových vozů ř. 854 existuje možnost, že by již nyní mohly jezdit "kulturní" soupravy na rychlících Praha-Turnov, Liberec-Ústí n. L., přesto realita je jiná...
30.12.2009 (13:02)  
Kdo že ty vozy modernizuje? Boha jeho to snad není pravda co se tady nedozvím ...
registrovaný uživatel matseb 
30.12.2009 (12:53)  
Ale tyto vozy modernizuje KOS Krnov a ne Olpas
30.12.2009 (10:57)  
Joska Holibajda

Výběrová řízení (Veřejné obchodní souteže podle Zákona o veřejných zakázkách - poslední je tuším verze 137/2006) se zveřejňují v systému ISVZ - odkaz na něj je pod článkem. Někteří zadavatelé ještě uveřejňují veřejné zakázky na svých web stránkách, nicméně ze zákona je povinost tyto zveřejnit na ISVZ (provozuje Česká pošta).

Dříve se ještě veřejné soutěže zveřejňovali v tištěném Obchodním věstníku, nevím ale, jestli ještě existuje. Mělo to formát tlustších novin.

Edit: Lucián byl o 2 minuty rychlejší :-))))
30.12.2009 (10:55)  
Joska Holibajda:

Každý zadavatel musí ze zákona výběrové řízení povinně oznámit na Internetu v Informačním systému o veřejných zakázkách - www.isvzus.cz - viz i odkaz pod článkem. To ČD splnily.

Dobrovolně může zadavatel oznámení o výběrovém řízení navíc vyvěsit i na svých webových stránkách, nicméně není to povinné. Ale je pravda, že když už ČD na svých stránkách takovou rubriku mají, tak by bylo vhodné, aby to tam dali. Asi typický příklad toho, kdy ve velké společnosti pravá ruka neví co dělá levá...
30.12.2009 (9:57)  
Mám na zasvěcené dva dotazy:
1) S jakou životností se u rekonstruovaných vozů počítá?
2) Jakým způsobem ČD podobná výběrová řízení vyhlašují? Čekal bych, že to najdu na http://www.ceskedrahy.cz/cs/pro-partnery/poptavka/vyberova-rizeni/default.htm - tam ale nic není.
30.12.2009 (9:20)  
Podle odkazu z článku je vozů 053 momentálně právě 66 ks. ;-)

A hned přidám jednu "zprávu nezprávu" k výsledku VŘ na 100 ojetých vozů: Podle mluvčího ČD Petra Šťáhlavského obdržely dráhy dvě nabídky. O tom, kterou zvolí se ale prozatím definitivně nerozhodlo.
30.12.2009 (9:16)  
Nevite nekdo, kolik by po modernizaci zbylo 053? Asi moc ne, ze?
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko