Praha — České dráhy pokračují v trendu modernizací starších vozidel, které jsou rychlou a levnou cestou k radikálnímu zvýšení kultury cestování. Nejnověji vyhlásily výběrové řízení na modernizaci celkem 66 kusů vozů řady 053/21-29 (Btn755) na řadu 054/21-29 (Bdtn756). Tyto přípojné vozy jsou obvykle řazeny za motorové vozy řady 854, resp. po modernizaci mohou sloužit pro tvorbu ucelených souprav spolu s řídicími vozy řady 954 a 954.2/86-29. Celý kontrakt v odhadované ceně 750 milionů korun (cca 11,4 milionů Kč za kus) by měl trvat celkem 33 měsíců od podepsání smlouvy a České dráhy stanovily termín pro odevzdávání nabídek na 8. února 2010. V současnosti vozy řady 053 pro České dráhy modernizuje KOS Krnov a lze proto předpokládat, že se tohoto výběrového řízení zúčastní také.
Zdroj: Informační systém o veřejných zakázkách, Železniční zajímavosti – Vozy přípojné, vložené a řídicí
Mimochodem řídicích vozů ř. 854 (A/Bfbrdtn) bylo již vyrobeno celkem 31 ks, takže vzhledem k 50 ks zmodernizovaných motorových vozů ř. 854 existuje možnost, že by již nyní mohly jezdit "kulturní" soupravy na rychlících Praha-Turnov, Liberec-Ústí n. L., přesto realita je jiná...
Výběrová řízení (Veřejné obchodní souteže podle Zákona o veřejných zakázkách - poslední je tuším verze 137/2006) se zveřejňují v systému ISVZ - odkaz na něj je pod článkem. Někteří zadavatelé ještě uveřejňují veřejné zakázky na svých web stránkách, nicméně ze zákona je povinost tyto zveřejnit na ISVZ (provozuje Česká pošta).
Dříve se ještě veřejné soutěže zveřejňovali v tištěném Obchodním věstníku, nevím ale, jestli ještě existuje. Mělo to formát tlustších novin.
Edit: Lucián byl o 2 minuty rychlejší :-))))
Každý zadavatel musí ze zákona výběrové řízení povinně oznámit na Internetu v Informačním systému o veřejných zakázkách - www.isvzus.cz - viz i odkaz pod článkem. To ČD splnily.
Dobrovolně může zadavatel oznámení o výběrovém řízení navíc vyvěsit i na svých webových stránkách, nicméně není to povinné. Ale je pravda, že když už ČD na svých stránkách takovou rubriku mají, tak by bylo vhodné, aby to tam dali. Asi typický příklad toho, kdy ve velké společnosti pravá ruka neví co dělá levá...
1) S jakou životností se u rekonstruovaných vozů počítá?
2) Jakým způsobem ČD podobná výběrová řízení vyhlašují? Čekal bych, že to najdu na http://www.ceskedrahy.cz/cs/pro-partnery/poptavka/vyberova-rizeni/default.htm - tam ale nic není.
A hned přidám jednu "zprávu nezprávu" k výsledku VŘ na 100 ojetých vozů: Podle mluvčího ČD Petra Šťáhlavského obdržely dráhy dvě nabídky. O tom, kterou zvolí se ale prozatím definitivně nerozhodlo.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.