..: Do Děčína CityElefantem, již od března :..

Nové barevné schéma jednotek 471 CityElefant ČD, foto: České dráhyÚstecko/Děčínsko/Mostecko — Při podpisu smlouvy s Ústeckým krajem na 10 let se České dráhy zavázaly k dodání nových vlaků pro regionální spoje. Prvním krokem bude nasazení nových klimatizovaných dvoupatrových jednotek CityElefant na trase z Děčína přes Ústí nad Labem do Mostu. Budou zde nasazeny dvě soupravy, které budou vyjíždět o víkendech, kdy zajistí vozbu zhruba poloviny víkendových spojů. Cestující se tak mohou těšit na zlepšení kultury cestování v Ústeckém kraji; nové jednotky jsou vybaveny nejen klimatizací, ale též oddílem první třídy, háky na kola, moderními toaletami a nástupními plošinami pro cestující na vozíku. V pracovní dny zůstane klasická souprava v podobě elektrické lokomotivy řady 163 a vozů Bdt279 nebo Bt283.

Jednotky CityElefant vyjedou z Děčína do Mostu a zpět o všech sobotách a nedělích. Proč byla vybrána zrovna tato trasa? Jedná se o páteřní trať Ústeckého kraje, kde jezdí nejvíce cestujících. Poprvé se s nimi mohou cestující svézt 7. března 2010, kdy vejde v platnost první změna jízdního řádu. V Ústeckém kraji ale není CityElefant žádnou novinkou. Zajišťuje zde vozbu osobních vlaků do Roudnice nad Labem a dále do Kralup nad Vltavou a Prahy. „Důležité je, že jsou CityElefanty nízkopodlažní. To pomáhá nejen cestujícím na invalidním vozíku, ale i starším lidem, kteří nemusí zdolávat schody do vlaku, a také maminkám s kočárky i cyklistům,“ komentuje náměstek generálního ředitele ČD Antonín Blažek. Víkendové nasazení CityElefantů mezi Děčínem a Mostem se vyzkoušelo už v sobotu 28. listopadu 2009, velmi se osvědčilo, a tak tu budou jezdit od první změny jízdního řádu pravidelně.

Na provoz v Ústeckém kraji požádaly dráhy o peníze z Evropského fondu; jedná se o částku zhruba 450 mil. Kč. O tom, zda České dráhy peníze získají, se rozhodne v prvním pololetí tohoto roku. Pokud bude žádost schválena, první nové vlaky by měly vyjet v roce 2012. Dopravě v Ústeckém kraji dráhy věnují celkem 2,1 mld. Kč; nakoupeno bude 7 elektrických jednotek, které budou nasazovány na trase Děčín – Ústí nad Labem – Teplice – Chomutov – Kadaň – Kadaň předměstí a Ústí nad Labem – Teplice – Litvínov, přičemž by v úseku Ústí nad Labem - Teplice v Čechách měl vzniknout interval 30 minut. Zakoupena bude také jedna dieselová jednotka, druhou zakoupí kraj. Společně bude nasazována na trase Jirkov – Chomutov – Karlovy Vary.

Elektrická jednotka musí být nízkopodlažní, musí mít kapacitu nejméně 180 míst, max. rychlost 160 km/h, bezbariérové WC a prostory pro přepravu kočárků, jízdních kol a objemných zavazadel. Motorová jednotka musí být také nízkopodlažní, schopna jet až 120 km/h, musí mít bezbariérové WC a prostory pro přepravu kočárků, jízdních kol a objemných zavazadel. Zda ve výběrovém řízení obstojí v současnosti produkované CityElefanty a Regionovy, zahraniční vozidla nebo se objeví nová vozidla domácího průmyslu, se ukáže již tento rok. Podmínkou pro nákup nových regionálních vozidel je však získání zdrojů z EU.

Zdroj: České dráhy [1] [2], [3]


Dominik Jaroš | 5.1.2010 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Ústecký


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
06.01.2010 (11:55)  
A nechtěl by jste laskavě komentovat dané téma!! Na článek o romech ve vlaku si musíte nějakej čas počkat.
registrovaný uživatel MuDr.  mail  
06.01.2010 (11:52)  
ad Fučida
víme o čem je řeč ;)... Já v této tebou jmenované lokalitě bydlím, konkrétně Most. Sice jsem poslední dobou už přesedlal na gumokol, ale vlakem jezdím poměrně dost... A "tamti", o kterých se bavíme moc vlakem nejezdí. Maximálně pár kousků nebo větší skupina nárazově. Ale nejsou to ty jejich gangy a bordel většinou nedělají.
Co si pamatuji ze svých studentských let, daleko větší brajgl a demolice vozů dělají místní skupiny studentíků, jež semtam vytřískají okno, rozbijou flašku pepřáku ve voze a v neposlední řadě také hází šutry z vlaku...
registrovaný uživatel stoupa  mail  
06.01.2010 (11:25)  
2 Fučida:

Užití uhláků k přepravě závadových a/nebo méně přizpůsobivých osob i skupin - NESOUHLAS. Ve Wapkách to nejde a kdo by se pak s těmi uhláky měl čistit. I uhlí ku spalování nesmí být kontaminováno...
06.01.2010 (11:16)  
No myslel jsem přesně tu skupinu, na kterou se nesmí křivě podívat a kterou pořád ukazují jako strašně diskriminovanou.
Nedělám si iluze, že v novém vlaku se budou chovat nějak extra slušně. Ale třeba tam ani vlakem nejezdí a problém nebude.
Pozn.: Výše zmíněná skupina není jednoznačně určena barvou, aby mě někdo nenapadal z rasismu.

Sparťani, Banikovci a podobně, to je kapitola sama pro sebe, ty měli vozit uhlákama.
registrovaný uživatel MuDr.  mail  
06.01.2010 (10:35)  
ad Fučida
Smím vědět, co bylo myšleno touto větou: "Při složení obyvatelstva daných měst (Chomutov, Jirkov, Most ...) "...? Nechci se nikoho dotknout, ale mnohem více zničené vagony/soupravy se vyskytují zcela jinde, než na severozápadě... Pominu-li složení obyvatelstva, tak těch pár nenechavců místo demolování souprav raději rozkrádá majetek SŽDC, jež se volně povaluje...Jenže to je všude. Za to mnohem větší substrát jsou "pseudofans" Baníku, Sparty, Brna... :)
registrovaný uživatel stoupa  mail  
06.01.2010 (10:33)  
ad "ceskolipak":

Pane, to máte fuk. V Chemnitz se taky dělaly u Hartmannů príma mašinky a anžto nebyla dlouhou dobu vlečka, tak se tahaly ku dráze skrz město koňským potahem ...

Podstatné je že v České Lípě se mašinky dělají. Míst, kde tako aktivita ustala, je přemnoho. "Zadrátování" není podstatné, toť technicko-ekonomická dopravní otázka.
06.01.2010 (9:49)  
Našel bych opravdu jiné trasy než trať Děčín - Most. To co tam jezdí za lidi (pokuď se to dá tak nazvat) si snad ani chudák MěstskejSlon nezaslouží. Chce urychleně začít vyrábět ve střídavé trakci a lifrovat na brněnsko.
06.01.2010 (9:29)  
Zippich: samozřejmě, že problém je Appian group.

Při složení obyvatelstva daných měst (Chomutov, Jirkov, Most ...) by mě zajímalo, jak dlouho ty jednotky vydrží v provozuschopném stavu. Nebo budou lidi z depa obcházet tamní sběrny a vykupovat zpět součásti vozů?
registrovaný uživatel SYN 
06.01.2010 (9:21)  
Nojono, tento konkrétní příklad (Piňďa) je ukázka toho jak vypadá podpora domácího průmyslu za každou cenu když se nepodaří... utopené peníze za nic a pak dodávka poměrně drahých (ne až tak extra ale přecejen) nedoladěných jednotek které stejně nakonec s domácí produkcí nemají moc společného... aneb jak se hezký plán škaredě zvrhnul.
registrovaný uživatel SzKT  mail  
06.01.2010 (8:23)  
DJ Tiesto: Ono je ještě navíc zajímavé, že DB považují cenu za ICE3 za nemravnou a v uvažovaném výběrovém řízení na další jednotky (mající nahradit klasické IC a nereko ICE1) mají snahu cenu stáhnout dolů. Dlužno říci, že zatím bez velkého úspěchu, o třetinu nižší cenu za jednotku nabízí akorát Japonci, tuším Hitachi. Ale my jsme přece mnohem bohatší, než nějací Němci a naše dráhy dozajista nemají s financováním kontinuální obnovy vozového parku nejmenší problém.
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko