..: Na Česko udeří silná sněžení :..

Babitron, zpoždění vlaků 8.1.2010, foto: http://kam.mff.cuni.cz/~babilon/zpmapaČeská republika — Český hydrometeorologický ústav (ČHMÚ) vydal pro dnešní odpoledne a celý víkend varování předpovídající intenzivní sněžení a silný vítr. Již dnes odpoledne mají sněhové přeháňky udeřit na Vysočinu, Pardubicko, Českotřebovsko, východ Čech i Moravy s intenzitou až 3 cm za hodinu. V noci z pátku na sobotu je předpoklad napadnuní 20 – 30 cm nového sněhu. Po těchto varovnáních České dráhy a také další dopravci v České republice varují cestující před možnými komplikacemi provozu. Provozuschopnost dráhy zajišťuje Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), která pak bude řešit veškeré případné problémy na drážní síti. Zpožděné ale mohou přijíždět i spoje ze zahraničí. Pro informace o aktuální jízdě vašeho spoje doporučujeme služby Poloha vlaku ČD, Seznam výluk a mimořádností, přehledovou mapu na serveru babitron či Systém integrované výstražné služby ČHMÚ. V případě komplikací se obraťte na dostupný vlakový či staniční personál, či využijte další doporučení. Jen dodejme, že v současné chvíli je stav na síti možnost označit za relativně stabilizovaný.

Aktualizace 9. ledna 2010, 12:00 h: Asi nejkrizovější situace byla na trati 041 v úseku Hradec Králové - Hněvčeves. Provoz byl zcela zastaven, NAD nebyla zřízena z důvodu uzavření všech komunikací Královehradeckém kraji. Vlak 5501 uvázl v závějích. HZS odmítla pomoc z důvodů uzavřených silnic v celém Královehradeckém kraji na žádost PČR. Ve spolupráci s ČD Cargo byla snaha dostat se k uvázlému vlaku. Vše se ale v dobré obrátilo. Trať je od 13 h průjezdná. Doprava bude obnovena počínaje vlakem 5512 Hradec Králové(14:04) - Turnov (1630:) a vlakem 5511 Turnov (11:33) - Hradec Králové (13:53) bez omezení. Z důvodů velkého množství sněhu může docházet ke zpoždění do 15 minut

Ale ani na koridorech není situace bez problémů:

  • R 830 (Bohumín - Brno hl.n.) bude odřeknut v celém úseku , cestující použijí následující vlak R 732
  • Vlak 625 Hradec Králové - Vsetín je odřeknut v úseku Hradec Králové - Valašské Meziříčí, cestující použijí následné vlaky.V úseku Valašské Meziřičí - Vsetín pojede vlak v náhradní soupravě.
  • Vlak 624 Vsetín - Praha je odřeknut v úseku Hranice na Moravě - Praha hl., ze stanice Vsetín do stanice Hranice na Moravě bude vystavena náhradní souprava, cestující z Hranice na Moravě použíjí následné vlaky.
  • Ex 524 Veselí n/M - Praha jede jen v úseku Veselí n/M - Olomouc, cestující z Olomouce použijí následné vlaky.
  • IC 530 Bohumín - Břeclav je odřeknut v celém úseku, cestující použijí následné vlaky.
  • Ex 525 Praha hl.n.(13:11) - Luhačovice(17:42) je odřeknut v trase Praha hl.n. - Česká Třebová, cestující použijí vlak EC 173 Hamburg - Villach, který mimořádně zastaví ve stanici Praha-Libeň a Česká Třebová.
  • Vlak IC 574 Brno hl.n. - Praha hl.n. ukončil jízdu ve stanici Opatov, cestující použijí vlak 15302 do České Třebové a dále vlakem IC 580 do Prahy hl.n.
  • Vlak EC 77 (10:39 Praha hl.n. - Wien) bude výchozí ze stanice Česká Třebová, cestující použijí vlak EC 121 ze stanic Praha hl.n.a Pardubice do České Třebové, kde bude zajištěn přestup.
  • Vlak IC 570 v úseku Břeclav (12:02) - Praha hl.n.(15:21) je odřeknut, cestující použijí následný vlak EC 170.
  • Vlak IC 573 v úseku Praha hl.n.(16:39) - Brno hl.n.(19:22) je odřeknut, cestující použijí následný vlak EC 177.
  • R 800 (Hodonín - Břeclav - Brno hl.n.) odřeknut v celém úseku.

Problémy jsou i na dalších tratích:

  • Od 12 hodin je zastaven provoz mezi stanicemi Němčine nad Hanou - Přerov na trati 330. Vlak R 734 cestující budou přepraveni NAD v úseku Kojetín - Brno. Vlaky R 736 a R 737 vyčkají ukončení výluky z důvodu nedostatku autobusů.
  • Vlak 851 Praha hl.n. - Trutnov je odřeknut v úseku Praha hl.n. - Hradec Králové, cestující použijí následné vlaky.
  • Z důvodů omezené průjezdnosti uzlu Hradec Králové jsou všechny R Praha - Hradec Králové - Trutnov a zpět ukočeny a výchozí z Hradce Králové, v úseku Hradec Králové - Jaroměř jsou cestujicí přepraveni vlaky R nebo Os a v úseku Jaroměř - Trutnov jsou cestující přepraveni náhradní soupravou.
  • Vlak 793 Praha hl.n.(13:10) - Doudleby n/Orlicí(15:50) je odřeknut bez náhrady, cestující využijí následné spoje.
  • Vlak R 982 je odřeknut v trase Pardubice - Liberec a nahrazen zpožděným vlakem R 980.

Situace se průběžné mění, sledujte průběžně změny. Potěující ale je, že žádná z vlakových souprav nezůstala v tunelu u Lupěného a nenásledovala tak soupravy Eurostar…

Aktualizace k času 17:30 h: Vlaky R 1583 a R 1585: Praha - Olomouc - Havířov - Třinec budou v úseku Studénka - Třinec odřeknuty a ukončeny v Bohumíně. V okolí Přerova na tratích 270, 300 a 330 se očekává zpoždění všech vlaků až 40 minut. Na trati 210 mezi Dobříší a Malými Hrašticemi je zastavena doprava z důvodu srážky vlaku s automobilem. NAD není dle vyjádření drah možno zavést. V případě zhoršení stavu dopravy budeme situaci monitorovat.


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 8.1.2010 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 22      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
13.01.2010 (9:46)  
Martin Stastny - diky, rozumim, takhle nejak jsem to myslel

Sim - Taktak. Kdyz v Seville nasnezi, tak pochybuju, ze kvuli tomu budou kupovat pluhy...
registrovaný uživatel Sim 
13.01.2010 (9:14)  
Martin Šťastný > Svycarskoposuzovat nemuzu, nebyl jsem tam - nicmene spekulaci si dovolim:

Podle me je to vsecko o rovnici nakladu a spolehlivosti. Pokud nekde lezi pul roku snih (a jeho mnozstvi je obvykle na podobne nebo vetsi urovni, nez za posledni tyden u nas), v rozpoctu proste musi figurovat polozka "protisnehova opatreni" (at uz se za tim skryva cokoliv). Proste neni mozne drahu na pul roku zastavit.

Naopak u nas je to ojedinele ... bohuzel si na to lidi navykli a vysledek je videt - 10 cm snehu a uz se pise o kalamite, pritom napadne jeste 3x tolik. Tak jako tak "snehova opatreni" je vhodne do rozpoctu zahrnout, ale zrejme kazdy by prskal, kdyby se u nas instalovalo "protisnehove" zarizeni pro bezproblemovy provoz v pul metru snehu.

Takze si to vysvetluji tak, ze i ohrev vyhybek je mozne resit nekolika zpusoby. Nejen metodou ohrivani (elektrika, plyn), ale i instalovanym vykonem a tim padem i rychlosti ohrevu, resp. rozmrazeni snehu. S tim samosebou souvisi i vhodnost konfigurace kolejiste uz ve stadiu navrhu - ne vzdy je problem primo snezeni, nekdy nadela vic skody vitr, ktery rozfouka uz nasnezene. Takze treba vyhybka na koleji mezi perony ma tu smulu, ze ji vitr zafouka snehem podstatne snadneji (proste se udela zavej), nez na volnem prostranstvi na zhlavi.

No a nedilnou soucasti celeho systemu jsou zkusenosti z provozu, uplatnovane pri navrhu reseni problemu. Pokud u nas je "kalamita" v prumeru jeden vikend v roce, v podstate ani neni mozne z toho ziskat dostatek zkusenosti, ktere by sly zurocit pri dalsich upravach trati a stanic.

Takze - kdyz to shrnu - nemyslim si, ze by ve Svycarech meli snazsi situaci. Naopak. Jen jsou na to navykli a "umi v tom chodit".

Mimochodem, v souvislosti s temi silenymi zpozdenimi me napadla jedna takova - rekneme filosoficka - myslenka. Co je lepsi a co horsi: kdyz vlak odjede po pul hodine, ale lidem to nikdo nerekne, nebo kdyz nabere zpozdeni hodinu, ale lide budou informovani, ze ten vlak jede?

Ptam se na to v souvislosti s tim, ze v takovych situacich je na draze prakticky vzdy neskutecny chaos. Samozrejma snaha vsech osob je "vyjezdit" co se da, ale kolikrat mi prijde, ze efektivnejsi by bylo toho poslat min, ale lepe (a pravdiveji) informovat - jak cestujici, tak i personal - pruvodci totiz kolikrat vi podstatne mene, nez cestujici, ktery se napichne treba na babitron.
12.01.2010 (23:56)  
M: Tak to bude asi tím, že jazyk výhybky nemůže při přestavování dolehnout k té druhé straně, protože je mezi nimi sníh (celkem hodně sněhu, protože shrne všechen sníh "po cestě"). Přimrznutím by to u vyhřívaných výměn být nemělo, s tím by si to snad poradit mělo.

Sim: Jak to řeší třeba v již zmiňovaném Švýcarsku? Mají nějaký "výkonnější" ohřev (třeba na plyn) a nebo na to mají vyčleněné pracovníky či nějakou jinou fintu?

Díky
registrovaný uživatel M 
12.01.2010 (23:32)  
V cem je vlastne problem u tech vyhybek? Ze snih brani tomu, aby se pohly (je to moc "tezky")?
registrovaný uživatel Sim 
12.01.2010 (15:22)  
Martin Šťastný > pomerne dost se tohle resilo na kacku, takze sem napisu jen jakesi shrnuti probiraneho.

Instalace ohrevu neni vsude. I tam kde je ale nemusi stacit - je to primarne urcene na prubezne roztavani cerstve nasnezeneho snehu, jakmile je ho (treba mezi kolejema) vsak tolik, ze ho pluhy masiny hrnou pred sebou, prestava stihat. Po rychlejsim projeti kazdeho vlaku se pritom diky vireni vzduchu snih zase hezky usadi, takze s kazdym dalsim vlakem to je nanovo - bohuzel i v situaci, kdy uz prestane snezit.

Dalsi problem je s vodou z roztateho snehu - ta musi nekam odtect. Na draze zpravidla ma kam, u tramvaji to ale muze byt fatalni problem.

Jinak koukam, ze s "bezkovou" sjizdnosti zapadu se k nam presunuly i zpozdeni - 359, 355 a 964 maji v Plzni na hlavnim "esteticka" zpozdeni 44, 55 a 66 minut. Nebude to ale zrejme jen "snehovy" problem - v radiu hlasili nejaky problem mezi Berounem a Prahou na prejezdu; napred byla avizovana nefunkcni signalizace, potom lidi upresnili, ze "neco delaji s kolejema" ... vi nekdo vic?
12.01.2010 (12:46)  
Jako železniční laik bych se chtěl zeptat na dvě věci. Jak je to s instalováním ohřevu výhybek? Montuje se to už na všechny rekonstrukce (takže třeba i Šumperk nebo Znojmo) a nebo je to prostě podle něčího "uvážení"? Tím pádem, problém koridoru byly pouze nerekonstruované železniční uzly?

Druhý dotázek je spíš takový "co by kdyby". Četl jsem tu o zafoukané trati 300, která se údajně musela prohrnovat, nebylo by v tomto případě lepší řešení tu vrstvu sněhu prostě prorazit přímo jedoucím vlakem, který by měl třeba nějakou "uhelnou" lokomotivu na postrku? Zakazuje to nějaký předpis? Něco jiného jsou šukafonové lokálky, o těch se nebavím...
12.01.2010 (10:07)  
Jako mírně poučený laik si myslím, že rozhodující je systém padajícího hovna. Pokud by se SC seklo o víc než hodinu, tak si to někdo odskáče. Tím pádem má přednost. Zpoždění EC vzniklo v zahraničí - klasická výmluva pánů mluvků i když to není podstata problému. Viník žádný. Hezky si počká.

Pamatuji před pár lety, že jsem jel nějakým R (Praha-Mnichov) a z Dobřichovic jsme se courali za žabotlamem do Berouna i když byly volné koleje na předjetí. Prý to bylo z důvodu, že vlaky ROPIDu mají přednost před nějakým R do kapitalistické ciziny (a to bylo 10 let po plyšáku!!!).
12.01.2010 (1:50)  
Oberleutnant: Přednost vlaků je určena předpisem (někdo může doplnit číslo), a pokud se nic nezměnilo, tak EC má přednost před SC (což je ve skutečnosti IC, SC je jenom obchodní název). Je ovšem otázkou, do jaké míry se tento předpis dodržuje.
12.01.2010 (0:50)  
vojtik: Nevím to jistě, ale lze to předpokládat na základě tohoto, že vlaky SuperCity jsou provozovány především právě kvůli rychlosti.
Jízdní řád by tedy měl být navržen tak, aby tyto vlaky mohly jet po celou dobu cesty maximální možnou rychlostí. A to je prakticky možné dodržet jedině tehdy, když bude mít před sebou volnou trať a nedožene před ním jedoucí pomalejší vlak.
A tím je třeba se řídit v určování přednosti vlaků. Alespoň si to myslím.
11.01.2010 (21:48)  
Ač vlaky na rameni Praha - Hradec - (Trutnov) jezdí s hodinovým zpožděním, tak díky hodinovému taktu se vlastně vůbec neděje :) Pravda, jen ta cesta trvala o dvacet minut déle ...
  1 2 3 4 5 ... 22      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko