Brno — České dráhy pokračují v obnově vozového parku, tentokrát dojde na čtyři příměstské elektrické jednotky řady 560, momentálně umístěné v Brně. Předpokládaná hodnota kontraktu je 240 milionů korun bez DPH, což znamená náklady 60 milionů korun na jednotku. Jednotky mají prodělat generální opravu a následnou modernizaci, při níž bude dosazena nová elektrická výzbroj a rozvody vody, osvětlení a vybavení toalety. Změn dozná samozřejmě i interiér – cestující se dočkají například nových sedaček. Stanoviště strojvedoucího bude dovybaveno klimatizací. Jednotky, jejichž sériová výroba proběhla v letech 1970 až 1971 v počtu sedmnácti kusů, jsou určeny pro provoz pod střídavým napětím 25 kV 50 Hz. Po rozdělení ČSFR v roce 1993 bylo přiděleno osm kusů na Slovensko, avšak v roce 2008 České dráhy odkoupily zpět jednotku 560.015/019. V Brně je tak nyní deponováno celkem deset jednotek, které zde tvoří neodmyslitelnou součást příměstské dopravy v systému IDS JMK.
Zdroj: Informační systém o veřejných zakázkách, Atlas lokomotiv, ČT 24

- sedacky budou skutecne nove, nebo jen precalounene (za stejnou cenu) jak bylo doposud obvykle?
- bunka toalety bude nova, nebo se tam da novy drzak na rucniky a zdi se vymaluji jako pri dehumusaci becek?
- bude se neco delat s brzdami? Jak uvnitr soupravy, tak okolo je to silene a "odpiskani" by snizilo hlucnost podstatne vice, nez jakekolik PHS kolem trati.
- dvere a nastupni prostory celkove zustanou puvodni, nebo dojde aspon k uprave na "soupacky" jako ma Bdtn?
- dojde k nejake (jakekoliv) zmene z hlediska bezbarieroveho nastupu? Napada me plosina ve stylu 954 nebo (v lepsim pripade) hypoteticka moznost vymeny jednoho vlozaku za patrovy 070 (patro z Krakena) nebo Bmto... samosebou po prislusnych upravach, ktere by ale u 460/560 byly ze vsech pantaku nejmene narocne (protoze vlozaky vychazi primo z vozu rady Y, takze jsou hypoteticky kompatibilni s B nebo Bt).
Jinak v rekonstrukcích jsou použity IGCT.
Jenom u některých jednotek je akustická signalizace.
Martin Hochman: zatím pokaždé, co jsem tornádem jel, špalíkové brzdy pískaly docela kvalitně a rozhodně ne při malé rychlosti, ale možná to je kus od kusu, takže se můžu samozřejmě mýlit :)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











