..: ČD plánují modernizaci čtyř elektrických jednotek řady 560 :..

Elektrická jednotky řady 560, foto: Chary Brno — České dráhy pokračují v obnově vozového parku, tentokrát dojde na čtyři příměstské elektrické jednotky řady 560, momentálně umístěné v Brně. Předpokládaná hodnota kontraktu je 240 milionů korun bez DPH, což znamená náklady 60 milionů korun na jednotku. Jednotky mají prodělat generální opravu a následnou modernizaci, při níž bude dosazena nová elektrická výzbroj a rozvody vody, osvětlení a vybavení toalety. Změn dozná samozřejmě i interiér – cestující se dočkají například nových sedaček. Stanoviště strojvedoucího bude dovybaveno klimatizací. Jednotky, jejichž sériová výroba proběhla v letech 1970 až 1971 v počtu sedmnácti kusů, jsou určeny pro provoz pod střídavým napětím 25 kV 50 Hz. Po rozdělení ČSFR v roce 1993 bylo přiděleno osm kusů na Slovensko, avšak v roce 2008 České dráhy odkoupily zpět jednotku 560.015/019. V Brně je tak nyní deponováno celkem deset jednotek, které zde tvoří neodmyslitelnou součást příměstské dopravy v systému IDS JMK.

Zdroj: Informační systém o veřejných zakázkách, Atlas lokomotiv, ČT 24


Dominik Jaroš | 10.9.2010 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
11.09.2010 (23:36)  
Rozsah rekonstrukce interieru se dá odhadnout podle 054.
registrovaný uživatel Sim 
11.09.2010 (17:02)  
Mno, tak jakozto cestujiciho by me zajimaly nasledujici zalezitosti (nektere jsou jiz v diskusi zminovany):
- sedacky budou skutecne nove, nebo jen precalounene (za stejnou cenu) jak bylo doposud obvykle?
- bunka toalety bude nova, nebo se tam da novy drzak na rucniky a zdi se vymaluji jako pri dehumusaci becek?
- bude se neco delat s brzdami? Jak uvnitr soupravy, tak okolo je to silene a "odpiskani" by snizilo hlucnost podstatne vice, nez jakekolik PHS kolem trati.
- dvere a nastupni prostory celkove zustanou puvodni, nebo dojde aspon k uprave na "soupacky" jako ma Bdtn?
- dojde k nejake (jakekoliv) zmene z hlediska bezbarieroveho nastupu? Napada me plosina ve stylu 954 nebo (v lepsim pripade) hypoteticka moznost vymeny jednoho vlozaku za patrovy 070 (patro z Krakena) nebo Bmto... samosebou po prislusnych upravach, ktere by ale u 460/560 byly ze vsech pantaku nejmene narocne (protoze vlozaky vychazi primo z vozu rady Y, takze jsou hypoteticky kompatibilni s B nebo Bt).
11.09.2010 (16:50)  
Proč všichni chtějí klimatizaci?? Mohu-li, dám otázku. Co je lepší, jezdit v normálních vlacích bez klimy, nebo navštěvovat pravidelně alergologa? Nechci podpichovat, ale můj názor zní: Klimatizace je civilizační choroba! S.K.
11.09.2010 (8:33)  
Klika dveří vyžaduje při otevírání obrovskou sílu a velmi rychlý pohyb, jinak se dveře pouze pootevřou a opřou se o dolní aretaci obrovskou silou, protože se aktivuje otvírací vzduchový válec. Pak nezbyde než použít nouzové otevření, u stejnosměrných v Ústí ovšem depo schváně zamazalo kryt nouzového otvírání vazelínou, takže člověk se zmazal a ještě dostal od vlakové čety sprostě vynadáno. Pokud se posunul koncový spínač do takové polohy aby k tomu nedocházelo, tak zase nesvítila signalizace strojvedoucímu při nedovřených dveřích.
11.09.2010 (0:33)  
Jo, na ten nápis "Tyristorový shunt" si vzpomínám z návštěvy Slovenska v roce 2008. Ale trafo mi totálně uniklo, holt u nás v Přerově je na 3kV zase tak moc nepotřebujeme xD
Jinak v rekonstrukcích jsou použity IGCT.
registrovaný uživatel vasekpetr1  mail  
10.09.2010 (21:12)  
Pavel Večeřa: silová část regulace je v prostoru mezi služebním oddílem a oddílem pro cestující od stropu do podlahy, pouze regulace shuntu je na boku pod podlahou, přístupná zvenčí vedle baterek. Pod podlahou je hlavně trafo, trakčáky, tlumivka a měnič pom. pohonů (bývalý Arnoměnič). Píšu o nerekonstruovaných jednotkách. Jak je to s IGBT netuším, ale předpokládám, že umístění zůstalo.
10.09.2010 (20:58)  
Bartisko:Teď si nejsem stopro jistý, ale mám dojem, že signalizaci zavírání (akustická) u těch dveří je.

Jenom u některých jednotek je akustická signalizace.
10.09.2010 (19:26)  
Důvodem vysokopodlažnosti jednotek 560 oproti jednotkám 451/2 není nejen přepůlený žabotlam v Čerčanech (a o mnoho let dříve v Běchovicích), ale hlavně požadavek na skupinový pohon hnacích dvojkolí vzhledem ke stavu našich rozoraných tratí té doby. Díky tomu putovaly trakčáky (a snad i regulace) pod podlahu.
10.09.2010 (18:34)  
Bartisko: Závada taky může být mezi sedačkou a kontrolérem:-) Každopádně to ti plyšáci umí, jestli to fíři používají je věc jiná. Výkon EDB až do zmiňované hranice je velice slušný.
registrovaný uživatel Bartisko  mail  
10.09.2010 (18:04)  
bugear: Teď si nejsem stopro jistý, ale mám dojem, že signalizaci zavírání (akustická) u těch dveří je. A co je na nich hrozného? Já myslím, že je to především kvůli malému prostoru-skládací dveře, zavazí tam madla a klika a kdoví co ještě, ale aspoň mají blokování.

Martin Hochman: zatím pokaždé, co jsem tornádem jel, špalíkové brzdy pískaly docela kvalitně a rozhodně ne při malé rychlosti, ale možná to je kus od kusu, takže se můžu samozřejmě mýlit :)
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko