..: Pro zájemce o práci u ČD startuje druhý ročník programu ČéDés :..

Stipendijní program ČéDés, foto: České dráhyPraha — České dráhy již podruhé lákají nové potenciální zaměstnance do svých řad pomocí Stipendijního programu ČéDés. Prvních 131 studentů, kteří mohou od drah očekávat odbornou i finanční podporu, přitom zasedlo do lavic již letos v září. Svou účastí v programu se zavazují k pětiletému pracovnímu poměru u národního dopravce. České dráhy tímto náborem chtějí získat nové lidi především do profese strojvedoucí a výpravčí, u nichž dnes průměrný věk dosahuje skoro 50 let, a jsou tak na místě obavy z hromadného odchodu zaměstnanců do důchodu, což by pro firmu znamenalo nemalé personální problémy.

Podmínky pro přijetí do programu ČéDés

Mezi podmínky přijetí do stipendijního programu drah patří zejména úspěšné absolvování přijímacího pohovoru a následné uzavření smlouvy, v niž se student zavazuje k pětiletému profesnímu působení u Českých drah. Bezplatné ubytování v domově mládeže, měsíční stipendijní příspěvek, cestování vlakem zdarma nebo příspěvek na školní pomůcky — na to vše se mohou úspěšní uchazeči těšit od budoucího zaměstnavatele po dobu studia na střední škole.

Do Stipendijního programu ČéDés se mohou přihlásit především žáci devátých ročníků základních škol, ale i studenti 1., 2. a 3. ročníku partnerských středních škol, jejichž seznam najdete níže. Podrobné informace o programu najdou zájemci na webových stránkách Českých drah v sekci Kariéra. Tam si lze také stáhnout přihlášku, kterou je třeba poslat na personální odbor Generálního ředitelství ČD do 28. února 2010. Samotné přijímací řízení pro školní rok 2010/2011 proběhne v březnu příštího roku.

Seznam partnerských středních škol

  • Střední odborná škola průmyslová Edvarda Beneše a Střední odborné učiliště, Břeclav
  • Vyšší odborná škola a Střední odborná škola Gustava Habrmana, Česká Třebová
  • Střední škola, České Velenice
  • Střední průmyslová škola strojní a dopravní, Děčín
  • Střední odborná škola, Nové Město na Moravě
  • Střední odborná škola dopravní a Střední odborné učiliště, Ostrava – Vítkovice
  • Střední průmyslová škola dopravní, Plzeň
  • Vyšší odborná škola a Střední průmyslová škola dopravní, Praha 1
  • Střední škola elektrotechniky a strojírenství, Praha 10
Nové partnerské školy od školního roku 2010/2011
  • Střední škola technická a obchodní, Olomouc
  • Střední odborná škola železniční, stavební a památkové péče a Střední odborné učiliště, Šumperk

Zajímá vás možnost pracovat na železnici?

ŽelPage v následujících dnech připravuje speciál věnovaný kariéře v železniční dopravě. Podíváme se na aktuální možnosti i praktické zkušenosti železničářů a nahlédneme do každodenního života "modré armády" z pohledu zaměstnanců.

Zdroj: České dráhy


Aleš Macura | 23.11.2009 (12:17)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
03.01.2010 (18:05)  
Dobrý den, chci se zeptat, kdo dělal přijímací pohovor u ČeDés v roce 2009? Na netu jsem četl, že podstoupím sérii testů a pohovorů. Slyšel jsem, že se vás ptají na motivaci studovat obor, ptají se vás jenom na tohle nebo i na více věcí? Předem děkuji za odpověďi.
29.11.2009 (21:22)  
JK ml. omlouvám se za delší odmlku.
Jinak s Vámi naprosto souhlasím, je určitě lepší, když ty "děcka" ví do čeho jdou, co ta práce obnáší, ale i přináší. Že tahle práce má v sobě neuvěřitelné kouzlo, ale taky ohromný kus zodpovědnosti a fyzické a psychické námahy (nástupy v nočních hodinách, stres). Nicméně každý ví sám nejlíp, jaké má schopnosti a myslím, že díky těmto praxím dokáže zjistit, jestli na to opravdu má nebo ne a usnadní mu to tak rozhodování co dál po škole. Veselých historek bylo vcelku dost, nejvíce mě však asi pobavilo vyprávění jednoho staršího, ale o to veselejšího pana strojvedoucího, který před mnoha a mnoha lety jezdil s párou a při jedné cestě jim na trati došlo uhlí. Vzhledem k tomu, že nedaleko bydlel jeho známý (taky strojvedoucí), tak se po chvíli dohodli a výsledkem bylo to, že mu rozštípali plot, kterej prý chtěl stejně časem zbořit, zatopili s ním pod kotlem a dojeli do nejbližší stanice. Pak mu ve svém volnu šel prý pomoct postavit plot nový. Jestli se to skutečně stalo nebo ne, kdo ví, ale i tak si myslím, že je tahle historka celkem úsměvná.
Na druhou stranu jsme prožili na mašinách i méně veselé zážitky. Možná si ještě někteří vzpomenou, jak před několika lety došlo v Přerově k úmrtí bezdomovce(bezdomovců - ted už si přesně nepamatuju počet), kteří při cestě přes koleje přišli o život. Čekali, až náš vlak projede a jakmile jsme je minuli, vrhli se okamžitě s vozíkem se železným šrotem přes koleje. Bohužel v tu chvíli právě proti nám po vedlejší jel jiný vlak, který tyto lidi usmrtil. Stalo se to přesně v den našeho maturitního plesu.
Bohužel i tyto nepříjemné vzpomínky patří k těžké práci strojvedoucího...Rozhodně jsem ale moc a moc rád, že jsem tyto praxe mohl absolvovat, protože pro mě měly obrovský přínos a doufám, že tento systém bude zachován i pro další generace.
registrovaný uživatel PepaN 
25.11.2009 (20:17)  
No my meli minuly rok jizdy, kdo chtel tak to dostal teda kdyz nemel nejaky prusvih.
Historka no to by byla, jeli jsme rychlikem do Plzne a vyjmecne jsme jeli 240 protoze nejak rychlik ktery jsme meli jet mel 90 minut takze jsme byli nahradni souprava, No jenze pri zpatecni jizde masina prestala jet a skoncili jsme u jedne stanice pred vjezdovym navestidle. Tam jsme cekali asi pul hodiny na nahradni masinu tedy 242, strojvudce povidal ze je to naprd ze je to zrovna masina Carga, ze ztoho bude mit papirovani, no snad mu to dobre dopadlo...
registrovaný uživatel JK ml. 
25.11.2009 (19:21)  
Nádražák: Já měl zase info z Masné v Praze taky tak nějak čtyři roky zpátky. Při praxi v rámci studia někde na hradle nebo stavědle bylo legálně možné tak akorát porýt přilehlý záhon. Povolenky na lokomotivu legální cestou tedy bez známostí údajně velmi velmi ztuha a pouze pro jedince. Je to asi nejpozitivnější zpráva z celké diskuze, dík za ní. Nechť je tedy odborná mládež vožena na lokomotivách a kouká kde co na dráze lítá, ať ví do čeho jde....Ale vážně zajímaly by mě tvoje dojmy co by tehdejšího středoškoláka z těhle praxí...Nějaké veselé historky z natáčení nebyly by ? :-)
registrovaný uživatel Bartisko  mail  
25.11.2009 (19:20)  
cargonaut: že na fíru není potřeba matura? To bych měl větší šanci :)
registrovaný uživatel PES38 
25.11.2009 (19:12)  
I já jsem slyšel, že povolenky na dopravních školách v závěrečných ročnících nejsou problém. Plnoletost a zdravotní prohlídka asi bude nutností, protože jsou tam tuším tito lidé na vlastní nebezpečí.
registrovaný uživatel JK ml. 
25.11.2009 (18:41)  
M: Jo to já přečtu taky, ale ta šestka musí být např žlutými puntíky a pozadí černé puntíky. Pokud je šestka vyvedena ve směsi oranžových a červených puntcíků "málo sytého odstínu" a na pozadí puntíky zelené, okrové, hnědé apod (to je ta druhá půlka knížky) je to pro mě opravdu těžký problém. Přitom jednotlivé barvy rozeznám v pohodě..........
Onehdá běžel dokument kterak moderátor ČT Vladimír Kořen nespal týden a jaké byly výsledky jeho reakcí v čase. Experiment se ukončil, moderátor vydržel nespat stanovenou lhůtu a hned poté ho vzali na trenažér řízení osobního auta. "Ujel" tuším 35 km než "havaroval" vyjetím mimo "silnici"...Co si pamatuju přesně z opakovaných záběrů, že při tom "vybočení" měl otevřené oči....Tzn mikrospánek. A teď si hoši - potencionální uchazeči, pozorně ještě jednou přečtěte co napsal pan Karel Dobrý. Zvlášť ty pasáže o 600km za šichtu s nákladem. Zpátky domů po šichtě se totiž strojvedoucí vrací jako cestující zhusta ve vlacích typu R440,1,2,3 atd. Po tomto jistě vydatném odpočinku si počká např na hlavním v Praze než začne jezdit metro a vyrazí domů přičemž na panelák zedníci přizdívají nad hlavou patro vč. zateplení fasády. Takže se do šesti do večera krásně prospí a hurá s úsměvem na rtech s dalšíma plechovkama na Moravu a nějak zpět.Další noční a potom hned další totéž....Fikce to není táta v podobném tempu načíná po Silvestu 40 sezonu u dráhy v nedožitých 60letech.... Tak ňák se divím že to snáší furt s nadhledem. Já vím, zdá se to že fírové jen sedí, vozí se sem tam a berou za to nadprůměrný peníz. Prostě vím, že to tak není, ale to se můžeme přít donekonečna. Fírům ani ze srandy nezávidím co si "vydělají" stejně tak výpravčím, posunovačům a spol.Ani tommu asfaltérovi za desítku hrubého nezávidím.
25.11.2009 (18:34)  
JK: Není pravda, že studenti průmyslovek se na mašiny nadostanou (mluvím aspoň za průmku ve Třebové). Ve třeťáku i čtvrťáku jsme normálně jezdili - po zdravotní prohlídce. Starší kluci před náma taky. Jen byl někdy problém vyjednat a potvrdit námi navržený trasy - prostě jim to v Praze trošku trvalo než se to všechno domluvilo, ale od konce října nebo začátku listopadu jsme normálně jezdili. (Je to 3, respektive 4 roky zpátky).
25.11.2009 (17:29)  
TWIX: Sorry, nemyslím. Měl jsem na mysli GTO :-)
registrovaný uživatel PepaN 
25.11.2009 (10:56)  
Ještě bych se chtěl zeptat na jednu veě, slyšel jsem že režijka platí i na Slovensku, je to pravda nebo jak to vlastně je?
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko