..: Odra vykolejila v Praze - Vršovicích :..

Vykolejení Ex 143 Odra, Praha–Vršovice, 12. 11. 2009, foto: Drážní inspekce ČR Praha–Vršovice — (Aktualizováno 12:15) Podle informací Drážní inspekce je aktuálně provoz na spojce Praha–Vršovice — Praha–Malešice jednokolejně obnoven. Dle původního informací našeho zpravodaje došlo v Praze - Vršovicích kolem 8:20 poblíž lokomotivního depa k vykolejení vlaku Ex 143 Odra. Vlak vykolejil minimálně 6 podvozky posledních 4 vozů. V čele vlaku byla lokomotiva 151.023. Vlak byl v úseku Praha–Vršovice — Bohumín odřeknut, cestující použijí z Prahy hl.n. vlak Ex 529 nebo vlak IC 503. Vlaky dálkové dopravy jedoucí přes stanici Praha-Vršovice budou vedeny odklonem přes Prahu-Libeň mimo stanici Praha–Vršovice. Cestující z této stanice použijí do Prahy hl.n. vlaky regionální dopravy.

Je potvrzeno, že nehoda se obešla bez zranění. Škoda na kolejích je (velmi zhruba) odhadnuta na 50 tisíc korun, na vagónech 400 tisíc korun. Při nehodě vykolejilo 7 vozů expresu, ale než vlak zastavil, 3 vagony najely zpět na koleje; v tento okamžik je tedy nutné nakolejit 4 vozy. Doprava kolem místa nehody již byla obnovena, vlaky jezdí pouze po jedné koleji, i nadále je nutné počítat s dílčími omezeními, např. EC 128 je veden do Prahy-Holešovic, z nichž bude cestujícím umožněno pokračovat za použití MHD.

Mimořádnostem se dnes nevyhla ani trať 170, kdy u Hořovic došlo ke srážce pracovního vlaku SŽDC (vozidlo MUV) a lokomotivního vlaku ČD Cargo. Provoz byl v úseku Zbiroh – Hořovice omezen na jednu traťovou kolej. Ve 12:34 byl provoz plně obnoven.

Zdroj: ČD – Omezení provozu, Drážní inspekce ČR; foto: DIČR


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 12.11.2009 (8:42)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
01.12.2009 (15:09)  
On to tady asi nekdo cte... Brizy ve Vrsovicich jsou pryc, neuveritelne. :-)
13.11.2009 (18:42)  
Jiří Vosecek (12.11.) : co tam dělají 5 let ? Jednak tam v zimě, kdy zpravidla napadá sníh tak 3 měsíce nikdo nepracuje. Zda skutečně napadne sníh nikdo neví, ale nutné s tím při sestavování technologických a časových postupů práce počítat. I když nenapadne sníh, tak jsou zpravidla teploty pod bod mrazu, takže se taky moc dělat nedá. Čili zhruba rok se objektivně nic dělat nemůže (na rozdíl od doby před 20 a více lety, kdy se poručilo větru i dešti a uzavřel socialistický závazek při příležitosti nějakého „významného výročí", např. VŘSR, Vítězný Únor apod. Termín se sice splnil, ale kvalita práce byla poněkud pochybná.
Dnešní stavaři se doslova piplají s umístěním základového panelu s milimetrovou přesností, takže holt nedosahují rychlosti a (ne)kvality práce průkopníků socialistické práce ...
Z hlediska zabezpečovacího zařízení se musí zřizovat různá provizorka, koleje a výhybky se taky musí často několikrát překládat, protože se zkrátka musí alespoň nějak omezeně jezdit, což taky drobet stavaře omezuje. Navíc pracují v blízkosti trolejového vedení pod napětím.
Holt Pernerůc Honzík to měl jednodušší, ten se musel vypořádat akorát s tvrdohlavými sedláky ...

Venca M : já bych doplnil, že část kolejiště (vpravo od 1. koleje trati 221 směr Benešov u Prahy) je fakticky vytrhána a zlikvidována.
Vršovický ranžír už nikdy nikdo neobnoví, i kdyby se mělo na české železnici vozit 300 milionů tun ročně.

Fpul / Jiří Voseček (13.11.) : ukončení vlaků od Krče ve Vršovicích nemělo s NS vcelku nic společného. Důvodem byla postupná modernizace kolejiště hlavního nádraží, v jejímž důsledku byla část kolejiště mimo provoz, takže pro vlaky od/do Krče prostě nebyla kapacita. Teoreticky se samozřejmě daly vlaky prodloužit po skončení prací, ale tohle nemá smysl řešit.
Od prosince budou jezdit vlaky až na HLN.
http://www.szdc.cz/provozovani-drahy/knizni-jizdni-rady-09-10.html


K tomu březovému a podobnému háji na bývalém ranžíru. Zajeďte si do „starých spolkových zemí" Spolkové republiky a uvidíte, kolik kolejišť je prorostlých vzrostlými stromy a to i na elektrizovaných kolejích, kde navíc svítí odjezdová návěstidla.
13.11.2009 (14:53)  
Nick: Tož dobře dobře dobře, tak kolegyň noooo. Přiznávám se, z češtiny jsem míval za čtyři většinou:-D A proč hned tak z ostra? Protože jsou tam oprýskané trolejové sloupy, výhybky na ruční "pohon", koleje evidentně vytrhané.... Proto. Tohle přece není o vědění, tohle je o zdravém selském rozumu. A jsem zvědav, kolik minusek dostanu k tomuto příspěvku:-)
dopisovatel nebo člen ŽP Zlámalík  mail  
13.11.2009 (13:28)  
Staňa Kulatý: No, chudák pisatel si možná spletl, co je starý k použití a co starý ke zrušení - ono je v Praze podobných "pomníků" víc - třeba zakončení silnice z Libně dole pod Zenklovou (50°6'39.417"N, 14°28'37.928"E) taky optimismem nehýří :-)
13.11.2009 (11:59)  
Zdarec. Zdravím fšechny diskutující. Jak si tak pročítám příspěvky, tak jsem se musel aj s plna hrdla zasmát(jako téměř vždy), když jsem si přečetl příspěvek o těch břízách mezi Vrškama a Malešicema. Že to vypadá, jako něco nedostavěného? Heh:-) Já teda nevím, ale já když jsem před několika lety jel do Prahy (z Moravy) poprvé přes Vršky, tak jsem si říkal, co že to tu BYLO? Ne co to tu je/má být/bude? Dyť ten pohled přímo ukazuje, že je to něco zrušeného! Při čtení toho jistého příspěvku mě napadaly slova jako debil, dement, idiot, či hňup, ale nebudu psát konkrétně raději..... Jsem rád, že mu to vysvětlili lidi co o vršovickém ranžíru vědí ještě víc, než já. Já jsem tady chvíli, dělám na Železném Mostě, což je vlastně u odjezdoveho nádraží. Dvě ze čtyř mých kolegiň na ranžíru dříve pracovali, tak už mě zasvětili do toho, co se tu dříve dělo. A jen pro doplnění: Do Krče se vskutku stále jezdí, přes odbočku Záběhlice a na strašnické nákladové nádraží se stále jezdí též. Zrovna dneska na denní směně, co su tady od šesti, jel posun dvakrát tam, dvakrát zpět. Tu kolej mám přímo za prdelí, tak vím:-) A ještě poznámka(možná otázka), nenahrazuje náhodou ten vršovický ranžír tak trochu to nové kontejnerové překladiště v Uhříněvsi? Odtamtud jezdí spousta bednovlaků, aj přes Vršovice.
13.11.2009 (11:42)  
fpul: Ale to se tu přeci řeší níže, že oboje dohromady stavět dost dobře nešlo a tak se to dělá postupně.

Ukončování vlaků od Vraného nad Vltavou ve Vršovicích taky moc nechápu. Na hlavák by se to při troše snahy snad vešlo a teď to není linka napojená na metro. Z Vršovic je to na IPP/Karlák docela daleko.
registrovaný uživatel hanaak 
13.11.2009 (11:25)  
dnes seřaďovací nádraží v praze? jako by ta praha nebyla už tak dost přetížená. z dnešního pohledu šotoušovina
registrovaný uživatel fpul 
13.11.2009 (9:32)  
K ježdění přes Vršovice. Postavilo se Nové spojení a jiné stavby, ale nejezdí se přes ně. Neumím si představit, že by nějaká soukromá firma udělala investice za miliardy a pak je nevyužívala.

Osobně se mne dotýká ukončení osobních vlaků z trati 210 ve Vršovicích. Z tohoto "provizorního" opatření po dobu výstavby Nového spojení se stala smutná skutečnost. Navíc rok od roku se násladné návaznosti na hlavní nádraží v jízním řádu stávají spíše dílem náhody, kdy tvůrce jizního řádu snad spoléhá na to, že tam toho jezdí hodně.

Jízdní doby se prodlužují, atraktivita klesá, hlavně že se tomu začalo říkal "linka S".
registrovaný uživatel VencaM 
13.11.2009 (8:42)  
->Frantisek
Znovu zprovoznění vršovického ranžíru je problém z několika hledisek.
Z dopravního to musíte něčím uživit, takže je potřeba vytvořit relace po kterých se budou pohybovat vlaky. A to v takovém množství, aby to bylo ekonomicky rentabilní. Takže by bylo potřeba za den roztřídit a sestavit tolik vlaků, aby se to vyplatilo (bylo to levnější než to strkat mašinou po stanici). Ty vlaky tam taky musí dojet, což nevím jak jsou na tom tratě v okolí Prahy s kapacitou. Zatím provozně postačují jiné seřaďovací stanice. Například Nymburk má ještě dostatečnou kapacitu.
Že se někomu povede v dohledné době (aby se vyplatilo to nádraží do té doby udržovat) dostat náklad ze silnic na koleje, tomu snad nikdo nevěří, jedině že by se moci chopili šotouši a gumokolky prohlásili za kacířství.
Navíc tato stanice by byla potřeba vybavit moderním zab. zař. A to nejen spádovištním, vždyť na Vjezdu se ještě točí klikou.
Co se týče obyvatel v okolí, tak jsem koukal na mapy a v bezprostřední blízkosti sice nikdo nebydlí, ale uvědomte si, jak daleko se nese skřípění pneumatických brzd a nárazy na zarážky. Hlavně ve 3 ráno.
Také je zde hledisko urbanistické. Toto území a jeho okolí mají jistě schválený územní plán a pozemky v centru Prahy mají svoji hodnotu, což v dnešní době znamená mnoho.

Argumentů je ještě mnoho, nejen proti, ale i pro. Mě samotného mrzí zánik takovéto stanice, hlavně když vím, jaký měla význam. Bohužel.
registrovaný uživatel Sim 
13.11.2009 (7:56)  
Uznavam, nejak me netrklo, ze jednim z motoru autoru "betonovych omalovanek" je i adrenalin, takze mnozstvi projizdejicich vlaku muze u teto cilove skupiny zajem jeste zvysit.

To, co by mohlo poklesnout s narustajicim provozem, jsou ruzne kradeze kabelu a podobne... ale netusim, zda je prave tohle problem NS.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko