Bussnang — Nové jednotky pro regionální dopravu v italských regionech Veneto a Emilia Romagna dodá švýcarsko–italské konsorcium společností Stadler a AnsaldoBreda. Dopravci Sistemi Territoriali a Ferrovie Emilia Romagna chtějí v nejbližších dnech podepsat smlouvu o dodávce 32 elektrických a 2 dieselových jednotek v celkové hodnotě 200 miliónů € (cca 5,2 miliardy Kč). Jedná se o první podobnou spolupráci těchto dvou výrobců železničních vozidel.
Dopravci se rozhodli objednat 32 moderních elektrických jednotek FLIRT a 2 dieselové jednotky GTW s opcí na dalších 20 / 2 jednotky. Ty budou dodány v 4–, 5– a 6–vozových uspořádáních s kapacitou 450 až 750 cestujících, maximální rychlost by měla dosahovat 160 km/h (140 km/h u jednotek GTW). Objednané jednotky již jsou plně schváleny pro provoz na italské železniční síti.
Výroba řídících a motorových vozů, trakční výzbroje a podvozků bude probíhat u společnosti Stadler. AnsaldoBreda pak vyrobí vložené vozy, zajistí finální kompletaci jednotek a předání zákazníkovi. Obě společnosti doufají, že tato zakázka je začátkem dlouhodobější strategické spolupráce, která by se měla rozšířit i na další projekty.
Zdroj: Stadler
1 2 | Zpráv na stránku: |
Ovšem i když má Twix naprostou pravdu, tak v tomhle případě bych byl mírným optimistou: on už si Stadler pohlídá, aby jim Italové nezkazili renomé! Když naučili vyrábět Flirty i Poláky v Siedlcích, tak s Italy to zvládnou taky. Nota bene: stejně to chtějí italské provincie, takže se případné nedostatky budou brát sportovně- průser nastane, když se italská kvalita skříží se zaalpským smyslem pro pořádek a obdivem k přesným předpisům. Tímhle Italové netrpí, takže jim jezdí lecco, co má jinde problém, např. ETR 600 už dávno zvesela jezdí mezi Milánem a Neapolí, zatímco jeho konstrukční bratříček ETR 610 přivedl společnost Cisalpino k hořkému konci a problémům ještě zdaleka neodzvonilo.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.