Košice — Zatímco někteří odborníci i představitelé dominantních dopravců již několik let tvrdí, že význam nočního cestování po železnici spíše upadá, soukromí dopravci v České republice a na Slovensku se nyní budou snažit dokázat opak. Po LEO Expressu, který provozuje noční vlak mezi Košicemi a Prahou od závěru loňského roku, se nyní přidává s vlastními vlaky i žlutý RegioJet. Ten od 14. června zavádí jeden pár nočních vlaků nejen mezi Prahou a Košicemi, ale také na své slovenské lince z Bratislavy do Košic. Vlaky zatím budou pokrývat hlavně silné špičkové dny, vyjedou vždy ve čtvrtek, v pátek a v neděli.
Jízdní řád nových spojů
1) Praha hl.n. (21:56) - Košice (7:00)
2) Košice (21:23) - Praha hl.n. (6:18)
3) Bratislava hl.st. (23:28) - Košice (4:45)
4) Košice (23:23) - Bratislava hl.st. (4:21)
Spoje budou založeny na podobném konceptu jako denní vlaky žlutého dopravce, budou tedy řazeny výhradně vozy k sezení, se kterými se cestující mohou setkat i na běžných vlacích RegioJetu. Uzpůsoben bude především rozsah palubního servisu, aby si na své přišli jak odpočatí cestující, vyžadující plný servis personálu, tak ti, kteří chtějí naopak nerušeně spát. Standardem tak bude obvyklý úvodní servis ve formě lahvičky vody, novin a poté výběru mezi kávou, mátovým čajem nebo jablečným moštem, stejně jako možnost si objednat cokoliv z vlakového menu. Pak už ale zavládne noční klid, s výjimkou jednoho vozu, kde budou stevardi a stevardky k dispozici cestujícím s objednávkou po celou dobu cesty.
Zájemci si budou moci od doprovodu vlaku zapůjčit zdarma deky, v ceně jízdného bude rovněž i malá snídaně ve formě croissantu a teplého nápoje. K dispozici bude i „budící služba“, aby cestující náhodou nezaspal svou cílovou stanici. Velkým strašákem současných nočních vlaků Českých drah jsou obavy o bezpečnost, které chce Radim Jančura zahnat stálou přítomností nejen velkého počtu palubního personálu, ale také bezpečnostní služby ve vlaku. Ceny na noční spoje budou podobné jako na ty denní, začínat tedy budou ve třídě Standard na 9 eurech při nákupu v dostatečném předstihu.
Připomeňme, že České dráhy na trase vypravují přes noc dva páry vlaků. Vlaky EN 444/445 Slovakia vezou především lůžkové a lehátkové vozy, vesměs rekonstruované a klimatizované. Naopak spoje 442/443 Bohemia vezou převážně vozy k sezení, a to starých řad B a BDs. Soukromý dopravce LEO Express pak provozuje jeden vlak ve směru z Košic do Prahy.
Zdroj: RegioJet
Naopak ten spoj v 6:18 v Praze se může mnohým hodit :)
Nechic > moc brzo co? Moc brzo odjezdy, nebo prijezdy? Me tenhle stav (po osme odjezd, pred osmou prijezd) prijdou jako v podstate idealni.
čím to dokazují? důkaz bude teprve až tyto spoje budou naplněné cestujícími nikoliv tisková zpráva, že je zavedou
Zatímco někteří odborníci i představitelé dominantních dopravců již několik let tvrdí, že význam nočního cestování po železnici spíše upadá a že spoje se budou výrazněji omezovat...
michale, to je hodně překroucený začátek, nemyslíš? sice netuším, jaké odborníky myšlenkově cituješ, ale s takto postavenou větou nesouhlasím: lze vypozorovat jistou redukci nočních vlakových spojů napříč evropou, ale jedná se o vlaky řazené z lůžkových a lehátkových vozů.
To, že RegioJet přidá noční spoj do Košic, sestavený ze "sedaček", tvůj úvod článku nijak nepodporuje... no ale aby jsi neupadl do deprese "z rušení postelí", tak si přečti tohle - snad ti to alespoň trochu zvedne náladu ;)
http://dopravni-magazin.cz/caledonian-sleeper-ikonicky-expres-ceka-omlazeni-vozoveho-parku/
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.