..: RegioJet zavádí noční vlaky z Košic do Prahy i Bratislavy :..

Vlak RegioJetu opouští Smíchov, foto: Aleš PetrovskýKošice — Zatímco někteří odborníci i představitelé dominantních dopravců již několik let tvrdí, že význam nočního cestování po železnici spíše upadá, soukromí dopravci v České republice a na Slovensku se nyní budou snažit dokázat opak. Po LEO Expressu, který provozuje noční vlak mezi Košicemi a Prahou od závěru loňského roku, se nyní přidává s vlastními vlaky i žlutý RegioJet. Ten od 14. června zavádí jeden pár nočních vlaků nejen mezi Prahou a Košicemi, ale také na své slovenské lince z Bratislavy do Košic. Vlaky zatím budou pokrývat hlavně silné špičkové dny, vyjedou vždy ve čtvrtek, v pátek a v neděli.

Jízdní řád nových spojů

1) Praha hl.n. (21:56) - Košice (7:00)

2) Košice (21:23) - Praha hl.n. (6:18)

3) Bratislava hl.st. (23:28) - Košice (4:45)

4) Košice (23:23) - Bratislava hl.st. (4:21)

Spoje budou založeny na podobném konceptu jako denní vlaky žlutého dopravce, budou tedy řazeny výhradně vozy k sezení, se kterými se cestující mohou setkat i na běžných vlacích RegioJetu. Uzpůsoben bude především rozsah palubního servisu, aby si na své přišli jak odpočatí cestující, vyžadující plný servis personálu, tak ti, kteří chtějí naopak nerušeně spát. Standardem tak bude obvyklý úvodní servis ve formě lahvičky vody, novin a poté výběru mezi kávou, mátovým čajem nebo jablečným moštem, stejně jako možnost si objednat cokoliv z vlakového menu. Pak už ale zavládne noční klid, s výjimkou jednoho vozu, kde budou stevardi a stevardky k dispozici cestujícím s objednávkou po celou dobu cesty.

162.115 RJ se soupravou IC RegioJet, Starý Kolín (22.10.2011), foto: Louis ArmstrongZájemci si budou moci od doprovodu vlaku zapůjčit zdarma deky, v ceně jízdného bude rovněž i malá snídaně ve formě croissantu a teplého nápoje. K dispozici bude i „budící služba“, aby cestující náhodou nezaspal svou cílovou stanici. Velkým strašákem současných nočních vlaků Českých drah jsou obavy o bezpečnost, které chce Radim Jančura zahnat stálou přítomností nejen velkého počtu palubního personálu, ale také bezpečnostní služby ve vlaku. Ceny na noční spoje budou podobné jako na ty denní, začínat tedy budou ve třídě Standard na 9 eurech při nákupu v dostatečném předstihu.

Připomeňme, že České dráhy na trase vypravují přes noc dva páry vlaků. Vlaky EN 444/445 Slovakia vezou především lůžkové a lehátkové vozy, vesměs rekonstruované a klimatizované. Naopak spoje 442/443 Bohemia vezou převážně vozy k sezení, a to starých řad B a BDs. Soukromý dopravce LEO Express pak provozuje jeden vlak ve směru z Košic do Prahy.

Zdroj: RegioJet


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 14.5.2015 (9:02)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Nechic  mail  
14.05.2015 (10:29)  
Sim: Moc brzo odjezd. Jako cestujícího mě nejvíc zajímá množství spojů v čase a pokud mi jede 22:01 Slovakia a 23:08 Bohemia, tak mi nějaký RJ s 21:56 může být ukradený. Kdyby jel o půlnoci, tak je pro mě zajímavý, protože kulturní akce, koncerty, hospody s kamarády a tak.

Naopak ten spoj v 6:18 v Praze se může mnohým hodit :)
14.05.2015 (10:29)  
OT, ale co generuje tie bezpecnostne problemy na linkach do CR? Nerozumiem totiz preco su Bohemia/Slovakia take problemove, ked napr. Zemplin je v zasade v pohode.
registrovaný uživatel Sim 
14.05.2015 (10:05)  
Martin Chovanec > me to taky napadlo ... ciste teoreticky, byl by nejaky problem si za akcni cenu vykoupit pro 2 az 3 lidi cele sestikupe v emzete a rozlozit si to na postel?

Nechic > moc brzo co? Moc brzo odjezdy, nebo prijezdy? Me tenhle stav (po osme odjezd, pred osmou prijezd) prijdou jako v podstate idealni.
registrovaný uživatel Kakov 
14.05.2015 (9:46)  
soukromí dopravci v České republice a na Slovensku nyní dokazují opak

čím to dokazují? důkaz bude teprve až tyto spoje budou naplněné cestujícími nikoliv tisková zpráva, že je zavedou
14.05.2015 (9:40)  
S lehkou nadsázkou lze vozy Bmz díky ultrapolohovatelným sedačkám považovat i za vozy k ležení :-)
registrovaný uživatel rpet  mail  
14.05.2015 (9:36)  
@ Michal Jaroš:
Zatímco někteří odborníci i představitelé dominantních dopravců již několik let tvrdí, že význam nočního cestování po železnici spíše upadá a že spoje se budou výrazněji omezovat...

michale, to je hodně překroucený začátek, nemyslíš? sice netuším, jaké odborníky myšlenkově cituješ, ale s takto postavenou větou nesouhlasím: lze vypozorovat jistou redukci nočních vlakových spojů napříč evropou, ale jedná se o vlaky řazené z lůžkových a lehátkových vozů.

To, že RegioJet přidá noční spoj do Košic, sestavený ze "sedaček", tvůj úvod článku nijak nepodporuje... no ale aby jsi neupadl do deprese "z rušení postelí", tak si přečti tohle - snad ti to alespoň trochu zvedne náladu ;)

http://dopravni-magazin.cz/caledonian-sleeper-ikonicky-expres-ceka-omlazeni-vozoveho-parku/
registrovaný uživatel paolo 
14.05.2015 (9:21)  
Hlavním parametrem výběru nočního vlaku s místy k sezení směrem na východ Slovenska bude kvalita doprovodné bezpečnostní služby. Ale časy plánovaných příjezdů do Košic a Prahy jsou natolik zajímavé, že si klienty najdou, ale zřejmě z OV/OL do Prahy na opačně i OV/ZA/PP - Košice.
registrovaný uživatel Etienne  mail  
14.05.2015 (9:21)  
Autora bych jen trochu poupravil, noční doprava sice v Evropě zaznamenává výrazný propad, ale u vlaků tvořených ubytovacími vozy. Např. DB však neváhají nasazovat noční IC či ICE s místy pouze k sezení.
registrovaný uživatel Nechic  mail  
14.05.2015 (9:21)  
Moc brzo, takhle ČD sice konkuruje, ale vůbec nedoplňuje. Pro zákazníka nic moc zajímavé. Vysloveně chybí něco v čase Excela.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko