..: RegioJet zavádí noční vlaky z Košic do Prahy i Bratislavy :..

Vlak RegioJetu opouští Smíchov, foto: Aleš PetrovskýKošice — Zatímco někteří odborníci i představitelé dominantních dopravců již několik let tvrdí, že význam nočního cestování po železnici spíše upadá, soukromí dopravci v České republice a na Slovensku se nyní budou snažit dokázat opak. Po LEO Expressu, který provozuje noční vlak mezi Košicemi a Prahou od závěru loňského roku, se nyní přidává s vlastními vlaky i žlutý RegioJet. Ten od 14. června zavádí jeden pár nočních vlaků nejen mezi Prahou a Košicemi, ale také na své slovenské lince z Bratislavy do Košic. Vlaky zatím budou pokrývat hlavně silné špičkové dny, vyjedou vždy ve čtvrtek, v pátek a v neděli.

Jízdní řád nových spojů

1) Praha hl.n. (21:56) - Košice (7:00)

2) Košice (21:23) - Praha hl.n. (6:18)

3) Bratislava hl.st. (23:28) - Košice (4:45)

4) Košice (23:23) - Bratislava hl.st. (4:21)

Spoje budou založeny na podobném konceptu jako denní vlaky žlutého dopravce, budou tedy řazeny výhradně vozy k sezení, se kterými se cestující mohou setkat i na běžných vlacích RegioJetu. Uzpůsoben bude především rozsah palubního servisu, aby si na své přišli jak odpočatí cestující, vyžadující plný servis personálu, tak ti, kteří chtějí naopak nerušeně spát. Standardem tak bude obvyklý úvodní servis ve formě lahvičky vody, novin a poté výběru mezi kávou, mátovým čajem nebo jablečným moštem, stejně jako možnost si objednat cokoliv z vlakového menu. Pak už ale zavládne noční klid, s výjimkou jednoho vozu, kde budou stevardi a stevardky k dispozici cestujícím s objednávkou po celou dobu cesty.

162.115 RJ se soupravou IC RegioJet, Starý Kolín (22.10.2011), foto: Louis ArmstrongZájemci si budou moci od doprovodu vlaku zapůjčit zdarma deky, v ceně jízdného bude rovněž i malá snídaně ve formě croissantu a teplého nápoje. K dispozici bude i „budící služba“, aby cestující náhodou nezaspal svou cílovou stanici. Velkým strašákem současných nočních vlaků Českých drah jsou obavy o bezpečnost, které chce Radim Jančura zahnat stálou přítomností nejen velkého počtu palubního personálu, ale také bezpečnostní služby ve vlaku. Ceny na noční spoje budou podobné jako na ty denní, začínat tedy budou ve třídě Standard na 9 eurech při nákupu v dostatečném předstihu.

Připomeňme, že České dráhy na trase vypravují přes noc dva páry vlaků. Vlaky EN 444/445 Slovakia vezou především lůžkové a lehátkové vozy, vesměs rekonstruované a klimatizované. Naopak spoje 442/443 Bohemia vezou převážně vozy k sezení, a to starých řad B a BDs. Soukromý dopravce LEO Express pak provozuje jeden vlak ve směru z Košic do Prahy.

Zdroj: RegioJet


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 14.5.2015 (9:02)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
15.05.2015 (14:51)  
Sim: Díky za odpověď a pochopení. Premium produkt u LE je opravdu výborný, jen občas bývají problémy s cateringem (jsou třeba 3 menu a cestujících je 6). Srovnávat to s lůžkem a lehátkem zas tak moc nejde, obojí má své výhody. Jinak ano, stěžoval jsem si i oficiálně, bohužel se to stávalo více než jednou. Pak jsem nějak rezignoval. Kdyby šlo jen o to tak bych to nějak neřešil, ale když se k tomu přidají věci jako 40 minutové zpoždění, pokaždé nefunkční WC, WiFi a nefunkční klimatizace tak to bohužel pozitivní dojem nezanechá. S tou klimatizací to bohužel bylo každou třetí jízdu. Hlavně z tohoto důvodu jsem plně přešel k modrým. Ale s LE (většinou Economy) jedu občas taky. Ono kdyby Regiojet na těchto problémech zapracoval vůbec by to pro mě nebyl špatný vlak. Omluva a kompenzace je fajn, ale co z toho když je tam horko jak v sauně. V LE ani v Pendolinu se mi nestalo, že by klimatizace nejela. Se žlutým jsem jezdil 2x týdně (někdy i víc). Přeji hezký den.
P.S. Díky to s tím editováním jsem nevěděl ;) nepíšu sem moc často.
registrovaný uživatel Sim 
15.05.2015 (14:19)  
Honza7887 > diky za info. Povazujete premium "priplatek" za prinosnejsi, nez luzkovy/lehatkovy u modrych, pokud se budem bavit o nocnich spojich na lince Praha - Kosice?

Btw, s tematem clanku to primo nesouvisi, ale kdyz jste to nakousnul ... pokud jste si pral, aby za vam ve zlutovlaku uz po zbytek cesty nikdo nic nenabizel, stezoval jste si na to u obsluhy vlaku nebo po majlu, nebo vas to zasahlo natolik, ze jste nebyl schopen stiznost sepsat a tak si "stezujete" jen na webovych forech (a mozna jeste na lamparne)?
Ja se toho stavu, kdy bych se obsluhou citil otravovan, nikdy nedockal - spis naopak, v pripade, ze jsem si chtel objednat a behem radove hodiny cesty nikdo neprisel, jsem se uz ozval. A verim tomu, ze by bylo prinosne, aby se aspon obcas ozvali i ti, kteri maji opacny problem.

A pripadne jeste prosim o informaci, kolikrat jste se zlutymi jel a kolikrat z toho jste se citil obtezovan?

Ja nijak nekritizuji to, ze vam "voni" modri - to je vase vec (z meho pohledu bych rekl vas problem, ale pokud v tom problem nevidite, je to jedine dobre). Proste kazdy z nas ma nejake zkusenosti a na jejich zaklade i nejake preference ... a budme radi za to, ze mame na vyber. Treba i proto, ze diky existenci zlutovlaku se s vami v modrovlaku velmi pravdepodobne nepoveze nekdo, kdo si bude chtit neustale neco objednavat a tim vas rusit :-)

P.S. neni nutne psat doplnkove zpravy - par minut po odeslani prispevku je mozny tento jeste editovat, pokud chcete neco doplnit nebo narazite na preklep.
15.05.2015 (12:47)  
Ještě doplněk k mému příspěvku: V LE (i v Economy) řeknu, že nic nechci k objednání a že chci po celou cestu klid a když budu chtít tak si někoho odchytím. V Regiojetu jsem s tou samou žádostí neuspěl, a stejně jsem byl za každou stanicí tázán jestli si něco objednám. A to samé v autobusech SA. Buď mám neštěstí na personál nebo nevím.
15.05.2015 (12:40)  
Sim: Asi se špatně díváte, mínus jsem vám nedal a pokud jo tak to nebyl úmysl. Jel jsem v Premium celkem třikrát. Z Prahy do Košic jednou. Celé to má koncept tichého oddílu. Takže nějaké otravování zde nehrozí. Za svým názorem na káčku si stojím a nevidím na něm ni špatného nebo snad hanlivého. Personál v LE mi přijde takový uvolněnější. Ono v tom Regiojetu je to dáno tím, že se personálu sráží ohodnocení za každou kravinu, takže se bojí někoho nechat na pokoji, aby si nějaký proaktivní zákazník nestěžoval, že si nemohl hned objednat. Nechápu co je na mém názoru špatného, že nepotřebuji si za každou stanicí objednávat. To jen někteří žlutí nechápou, že jsou lidi, kteří nepotřebují mít kolem sebe 50 stevardek. A pak je někdo takový terčem posměšků v čele od takových velikánů jako Hroch, kpt. Hejl nebo Honzalb. Modří rozhodně mají co zlepšovat, ale rozhodně nejsou takoví neschopní jak to prohlašuje Jančura.
registrovaný uživatel Sim 
15.05.2015 (11:38)  
Honza > a odpovite mi i jinak, nez zmacknutim minuska? :-D

Ja jen, ze bych treba rad vedel, na zaklade kolika cest v premium lehosedacce nocniho vlaku jste si udelal nazor, ze tam jsou mene otravni nez u zlutych a ze staci rict jednou a vic si vas nevsimaji ;-)

Ponekud mi to totiz nesedi do vaseho svetonazoru prezentovaneho na kacku, kde ten spravny vlak ma modrou barvu, protoze v nem ma po kazde stanici prochazet stuplistek a slovy "pristoupiliiiii? Jiiizdenky prosiiiim" pohladi kazdeho cestujiciho po dusi, protoze to je preci soucast cestovani vlakem ... a ne nejake zbytecne sluzby jako je jidlo, piti, noviny a casopisy ... ale vlastne noviny a casopisy jsou v poradku, pokud je to v modrem vlaku.

Takze dovolte me pochybnosti, protoze z vlastni zkusenosti vim, ze obsluha u zlutych i cernych funguje na podobnem principu a i stupen jejich "otravnosti" (= vase terminologie, ja tomu rikam vstricnost) hodnotim srovnatelne. Ovsem, zatim jsem se u cernych vzdy vyskytoval v economy prostorech, takze prime srovnani nemam a proto budu jedine rad, kdyz mi nekdo napovi, jak to funguje v ostatnich tridach tohoto vlaku - nota bene, kdyz jsem zatim nemel tu cest s nim jet na nejdelsi provozovane lince.

A protoze neni vhodne si nazor udelat hned po prvni zkusenosti, nebo nedej boze zcela bez zkusenosti pouze na zaklade informaci z doslechu, je pro me dulezite vedet, kolikrat jste si tedy priplatil za premium na nocnim vlaku LEO na trase Praha - Ostrava (nebo zpatky), kdyz v tom vidite takto vyrazny rozdil.

Predem dekuji za pravdivou odpoved ;-)
registrovaný uživatel Sim 
15.05.2015 (9:38)  
Honza > a na prvni otazku mi odpovite?
registrovaný uživatel optus 
15.05.2015 (9:37)  
Bartik 09: Někdy je halt jednodušší a i levnější jet do Anglie/Španělska nebo Řecka po ose. Osobní zkušenost s Anglií. Letět tam v 6 ti lidech s fotovýbavou a půjčit si tam ještě auto je totální nesmysl. Ač letenka stojí pouhých 1 500 Kč, tak za každý kufr zaplatíš téměř totéž co za letenku, musíš si zarezervovat sedadlo a to stojí taky nějakou stovku.. Jet sólo autovlakem nebo vlakem do košic má ekonomický smysl, ve 3 lidech, což je dnes normální rodina se to nevyplatí...
15.05.2015 (7:26)  
EC 174: Myšlenka nočních spojů je sice dobrá, ale když vlak nenabízí lůžkové a lehátkové vozy, je to dost nelogické.
Pri vsi ucte - prijde mi, ze jste se (a nekteri dalsi diskujici take) vcera narodil. Lidi jsou ochotni jezdit autobusem (autem) nejen do blbejch Kosic, ktery jsou za rohem, ale klidne do Recka, Spanelska nebo Anglie. Tak v cem spatrujete tu "nelogiku"?
15.05.2015 (6:32)  
14.05.2015 (19:49)  
To all: Tiež súhlasím, že lepší by bol odchod z Prahy okolo polnoci, ale netreba zabúdať, že inak sa to ani spraviť nedalo. Hlavný účel týchto nočných vlakov je totiž navýšenie počtu spojov bez nutnosti navýšenia počtu súprav - ak by sa pridávali vlaky cez deň, už sa to s existujúcimi súpravami nevyjazdí. Takže z Prahy to nemôže odchádzať neskôr, pretože IC 1010 odchádza naspäť do Košíc už 8:05 a to ešte treba súpravu minimálne upratať. Obdobná situácia bude v opačnom smere a tiež v SR (z Košíc ide denný vlak 5:17, z Bratislavy 5:50).

Čo sa týka vymiestenkovania celého kupé, resp. 2 miest oproti sebe. Rozdiel medzi RJ a ČD/ZSSK je ten, že RJ narozdiel od ČD/ZSSK predáva výhradne lístky s globálnou cenou. Teda ak si kúpim 2 lístky oproti sebe, zaplatil som si za ne podľa štandardných prepravných podmienok RJ a teda mám na ne nárok. V podmienkach ČD/ZSSK však nestačí kúpiť samotnú miestenku (tá 15 minút po odchode vlaku z nástupnej stanice stráca platnosť, ak sa miesto neobsadí). Je potrebné na každé navyše zabraté miesto kúpiť LÍSTOK + miestenku, pričom lístky na voľné miesta musia byť za plnú cenu aj v prípade, ak cestujúci má nárok na nejakú zľavu. Takže podmienky sú vlastne u oboch dopravcov rovnaké, akurát ČD/ZSSK to majú rozdelené na lístok+miestenka a miestenka sama o sebe neznamená nič.

Inak sa mi tento celoeurópsky trend vonkoncom nepáči: namiesto pohodlného spania v ubytovacích vozňoch prichádzajú do módy low-cost varianty v podobe celonočného cestovania na sedačku - viď rôzne nočné IC a ICE v Nemecku za súčasného obmedzovania CNL, prípade zavedenie nočného autobusu DB ako konkurencia EN z Mníchova do Zagrebu...
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko