..: Cisalpino končí :..

Cisalpino ve stanici Curych / Řím — Po 15 letech provozu končí od prosincového jízdního řádu Cisalpino AG, společný podnik Švýcarských spolkových drah (SBB) a Italských drah (Trenitalia) provozující rychlovlaky na trasách mezi Itálií a Švýcarskem (do roku 2006 i Německem). Vozový park Cisalpina si obě železniční společnosti rozeberou a spoje by měly být provozovány dále v jejich režii. Nejde o příliš slavný konec, poslední rok provozu byl poznamenán technickými a dalšími problémy.

Společnost byla založena v listopadu roku 1993 a do vínku dostala 9 dvousystémových jednotek ETR 470 tehdy zbrusu nové druhé generace pendolina (také označovány Cisalpino I). Od roku 2004 začala provozovat další spoje i konvenčními soupravami. Téhož roku si společnost objednala 14 nových třísystémových jednotek ETR 610 třetí generace Pendolina, které měly být dodané v roce 2007 (ty jsou také označovány jako Cisalpino II). Nakonec začaly jezdit až v průběhu roku 2009 a to navíc jen v Itálii. Na ženevskou větev přes tunel Simplon se dostaly až v říjnu 2009, naopak nasazení na větvi přes Gotthardský tunel se zdá být v nedohlednu.

Cisalpino2 Pět souprav ETR 470 dostane Trenitalia, ostatní čtyři SBB. 14 souprav ETR 610 bude rozděleno rovným dílem. Obě společnosti také převeznou 40 zaměstnanců Cisalpina. Provoz má být zachován ve stejném rozsahu, i když obě společnosti zároveň oznámily zánik nočních vlaků mezi oběma zeměmi.

Zdroje: Railway Gazette, Wikipedia, Geneva Lunch


jk | 6.10.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Švýcarsko Itálie


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Petryk 
06.10.2009 (14:07)  
Michal Drábek: Kdo chce psa býti, hůl si vždy najde :-)
registrovaný uživatel stoupa  mail  
06.10.2009 (11:32)  
Cosi mi napovídá, že oproti roku 1993 se změnily podmínky pro "provozování" společných podniků - česky: Joint Venture. Prostě už to není tak mile daňově výhodné, jak bejvávalo. Tam bych hledal jádro pudla.
06.10.2009 (11:06)  
Ani se tomu nedivím. Švýcaři zkrátka nejsou zvyklí na zpoždění větší než 2 min, případně že se jim včas nehlásí stanice, natož nějaké mimořádnosti.

Bohužel prakticky stejné jednotky jako ETR 470 jsou u nás vydávány za vrchol pokroku, protože zde jsou uvedené nešvary normální a Pendolino aspoň povzneslo svůj interiér nad úroveň slizké koženky. Abych jen nenadával, má taky dobrý pohon a brzdy.

Že se pak dopravce cítí oprávněn narušovat svou vlajkovou lodí pravidelný takt IC do Ostravy či EC do Brna, netřeba připomínat :-(. Odměnou cestujícím budiž řízek z mikrovlnky.
06.10.2009 (10:41)  
Nejak jsem tady ani v ostatnich clancich uplne nezachytil priciny toho bince - jsou nim problemy tech jednotek ETR?
06.10.2009 (9:37)  
Pro obyčejného cestujícího se až tak moc nemění. Teda kromě nočních vlaků, kterých je velká škoda. Co jsem je naposledy viděl (konec září), tak rozhodně kvůli nezájmu cestujících to nebude...
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko