..: Bombardier vyhrál kontrakt na vysokorychlostní vlaky v Číně :..

BomZaf380a, foto: Bombardier Berlín - Společnost Bombardier Transportation oznámila, že její čínský joint-venture podnik Bombardier Sifang se sídlem v Qingdau byl vybrán čínským ministerstvem železnic na dodávku 80 vysokorychlostních vlaků ZEFIRO 380. Kontrakt tak zahrnuje celkem 1120 jednotlivých vozů. Bombardier by měl dodat 20 osmi- a 60 šestnáctivozových souprav v celkové hodnotě 2,45 miliardy eur. Termín dodání první vysokorychlostní jednotky ZEFIRO je stanoven na rok 2012, přičemž celá dodávka musí být dokončena v roce 2014.

Nové vysokorychlostní vlaky budou nedílnou součástí rozvíjející se vysokorychlostní železnice v Číně, jež bude tvořit více než 6000 km nových vysokorychlostních tratí, a vytvoří tak jednu z nejvyspělejších vysokorychlostních drážních sítí na světě. Vlaky produktové řady ZEFIRO s maximální provozní rychlostí 380 km/h mají obsahovat moderní, energeticky úsporné technologie ECO4, které výrobce označuje jako nejlepší ve své třídě. Cílem je optimalizovat využívání dostupné energie, minimalizovat emise CO2 a zlepšit celkový výkon jednotky. To by v důsledku mělo přinést až 50% energetickou úsporu při provozu. Vlaky ZEFIRO 380 se budou vyrábět v závodě Bombardier Sifang ve městě Qingdao. Délka jedné soupravy činí přibližně 400 metrů u šestnáctivozové jednotky.

Nová produktová řada ZEFIRO nabízí podporu čtyř napájecích systémů (1,5 a 3 kV DC, 15 a 25 kV AC); obrys skříně může být dle UIC nebo norem pro širokorozchodná vozidla, a to při splnění všech nových předpisů TSI. Výrobce slibuje velmi vysokou spolehlivost při nižších nákladech, což by v důsledku mělo vést k zvýšení atraktivity a konkurenceschopnosti vysokorychlostní železnice po stránce rychlosti i komfortu cestování.

Bombardier se tímto kontraktem tedy stává dalším západním výrobcem, který vstupuje do lákavých, ale zrádných vod čínského trhu. Není tomu totiž ani rok, co s optimistickými vyhlídkami na čínském trhu narazil německý koncern Siemens, který na čínskou vysokorychlostní železnici vstoupil jako první velký dodavatel těchto vozidel v roce 2005. Železniční síť v nejlidnatější zemi světa má před sebou ještě dlouhý vývoj a zůstává otázkou, jak se Bombardieru podaří naplnit ambice na tomto trhu. Pro případné ostatní zájemce však alespoň budou k dispozici praktické zkušenosti z provozu zcela nové řady vozidel nejvyšší technické kategorie.

Zdroj: Bombardier, Railway Gazette


Strnda | 2.11.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Svět Německo


  1 2      Zpráv na stránku:   
12.11.2009 (20:09)  
Luxian
To byla také má první myšlenka po přečtení článku - maglev už mají, ICE už skoro taky, takže bylo potřeba se poohlédnout po nějaké nové kořisti.
Ale co, hlavně, že se manažerům plní excelovské tabulky rostoucími čísly.
Abych to uzavřel - představa, že můžeme dovolit třetímu světu zbohatnout na naši úrověň je mylná. Evro-americké bohatství je založeno na drancování Afriky a Asie. Evropa našich vnuků bude válcována Čínou - my dosud dolovali jejich přírodní bohatství, oni budou dolovat nejdřív naše mozky, potom lidskou práci a potom už zas jen to uhlí. Užijme si toho, dokud to jde....:)
registrovaný uživatel Luxian  mail  
03.11.2009 (0:34)  
Výborňe, Siemens už Číňani pumpli o technologie, tak teď vysají Bombardier a Japonce a budou mít všekeré potřebné know-how, aby si napříště HST vyráběli jen sami.
02.11.2009 (23:08)  
Foxx : mimo to je mezi Paris Lyon a Mareiselle St. Charles v pracovních 22 spojení TGV s s cestovní dobou 3.05 - 4.01. Z Aeroporto Charles de Gaulle je 9 spojení s cestovní dobou od 3.33 do 4.22.
registrovaný uživatel Foxx  mail  
02.11.2009 (20:29)  
Raquac: Není za co se omlouvat, na tomto příkladu je krásně vidět, že lepší nabídka spojení generuje větší přepravní proud.
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
02.11.2009 (18:38)  
Bombardier má docela dobré regionální jednotky, ale na poli velmi vysokých rychlostí toho zatím moc neukázal. Uvěřím, až to bude skutečně jezdit. Jediným, v současné době plně provozním exemplářem jejich výzkumu, na kterém se Bombardier částečně podílel, je španělské AVE řady S-102, nicméně tam mu muselo Talgo ještě hodně pomoci.
registrovaný uživatel Raquac 
02.11.2009 (14:55)  
Foxx: Mate pravdu - myslel jsem nahrazeni casti spoju - i kdyz to vyznelo jako uplne nahrazeni, omlouvam se za nepresnost.
Na wikipedii je treba k dohledani, ze pred uvedenim systemu TGV do provozu byla nabidka v relaci Pariz - Zeneva dva pary dennich vlaku a podil zeleznice na trhu minimalni. Po zavedeni spojeni TGV s jizdni dobou kolem 4 hodin (oproti 6 a vice predtim) je podil zeleznice cca. 50%. To jsem mel na mysli.
registrovaný uživatel Foxx  mail  
02.11.2009 (13:43)  
Raquac : ...a proto mezi Paříží a Marsejí létá 17 spojů deně a v Japonsku létají vnitrostátně B747. Myslím že je lepší mluvit o koexistenci než o nahrazení.
02.11.2009 (12:36)  
MildaIV: To přirovnání s SUV kulhá na obě nohy. Rozhodovat se mezi cestou rychlovlakem a letadlem na kratší a střední vzdálenosti je docela reálné, zatímco SUV prakticky nikdo za vrtulník vyměnit nemůže.

Mě spíš štve, že se všichni slepě soustředí na CO2. Kdyby byl ve výfukových plynech třeba kyanid, tak je to jedno, hlavně že jsou nízké emise CO2.
registrovaný uživatel Raquac 
02.11.2009 (12:30)  
MildaIV: To jiste.
02.11.2009 (12:22)  
Raquac: Při správném pohledu se i taková cesta v SUV přeplněnými ulicemi velkoměsta múže jevit jako úsporná - neletěl jsem vrtulníkem :)
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko