Berlín - Společnost Bombardier Transportation oznámila, že její čínský joint-venture podnik Bombardier Sifang se sídlem v Qingdau byl vybrán čínským ministerstvem železnic na dodávku 80 vysokorychlostních vlaků ZEFIRO 380. Kontrakt tak zahrnuje celkem 1120 jednotlivých vozů. Bombardier by měl dodat 20 osmi- a 60 šestnáctivozových souprav v celkové hodnotě 2,45 miliardy eur. Termín dodání první vysokorychlostní jednotky ZEFIRO je stanoven na rok 2012, přičemž celá dodávka musí být dokončena v roce 2014.
Nové vysokorychlostní vlaky budou nedílnou součástí rozvíjející se vysokorychlostní železnice v Číně, jež bude tvořit více než 6000 km nových vysokorychlostních tratí, a vytvoří tak jednu z nejvyspělejších vysokorychlostních drážních sítí na světě. Vlaky produktové řady ZEFIRO s maximální provozní rychlostí 380 km/h mají obsahovat moderní, energeticky úsporné technologie ECO4, které výrobce označuje jako nejlepší ve své třídě. Cílem je optimalizovat využívání dostupné energie, minimalizovat emise CO2 a zlepšit celkový výkon jednotky. To by v důsledku mělo přinést až 50% energetickou úsporu při provozu. Vlaky ZEFIRO 380 se budou vyrábět v závodě Bombardier Sifang ve městě Qingdao. Délka jedné soupravy činí přibližně 400 metrů u šestnáctivozové jednotky.
Nová produktová řada ZEFIRO nabízí podporu čtyř napájecích systémů (1,5 a 3 kV DC, 15 a 25 kV AC); obrys skříně může být dle UIC nebo norem pro širokorozchodná vozidla, a to při splnění všech nových předpisů TSI. Výrobce slibuje velmi vysokou spolehlivost při nižších nákladech, což by v důsledku mělo vést k zvýšení atraktivity a konkurenceschopnosti vysokorychlostní železnice po stránce rychlosti i komfortu cestování.
Bombardier se tímto kontraktem tedy stává dalším západním výrobcem, který vstupuje do lákavých, ale zrádných vod čínského trhu. Není tomu totiž ani rok, co s optimistickými vyhlídkami na čínském trhu narazil německý koncern Siemens, který na čínskou vysokorychlostní železnici vstoupil jako první velký dodavatel těchto vozidel v roce 2005. Železniční síť v nejlidnatější zemi světa má před sebou ještě dlouhý vývoj a zůstává otázkou, jak se Bombardieru podaří naplnit ambice na tomto trhu. Pro případné ostatní zájemce však alespoň budou k dispozici praktické zkušenosti z provozu zcela nové řady vozidel nejvyšší technické kategorie.
Zdroj: Bombardier, Railway Gazette
1 2 | Zpráv na stránku: |
To byla také má první myšlenka po přečtení článku - maglev už mají, ICE už skoro taky, takže bylo potřeba se poohlédnout po nějaké nové kořisti.
Ale co, hlavně, že se manažerům plní excelovské tabulky rostoucími čísly.
Abych to uzavřel - představa, že můžeme dovolit třetímu světu zbohatnout na naši úrověň je mylná. Evro-americké bohatství je založeno na drancování Afriky a Asie. Evropa našich vnuků bude válcována Čínou - my dosud dolovali jejich přírodní bohatství, oni budou dolovat nejdřív naše mozky, potom lidskou práci a potom už zas jen to uhlí. Užijme si toho, dokud to jde....:)
Na wikipedii je treba k dohledani, ze pred uvedenim systemu TGV do provozu byla nabidka v relaci Pariz - Zeneva dva pary dennich vlaku a podil zeleznice na trhu minimalni. Po zavedeni spojeni TGV s jizdni dobou kolem 4 hodin (oproti 6 a vice predtim) je podil zeleznice cca. 50%. To jsem mel na mysli.
Mě spíš štve, že se všichni slepě soustředí na CO2. Kdyby byl ve výfukových plynech třeba kyanid, tak je to jedno, hlavně že jsou nízké emise CO2.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.