..: Siemens obdržel zakázku na dodání 70 lokomotiv pro Amtrak :..

Lokomotiva ACS64 pro Amtrak, foto: Railwaygazette.com USA — Společnost Siemens Mobility obdržela zakázku na dodání sedmdesáti nových elektrických lokomotiv řady ACS64 v celkové hodnotě 466 milionů dolarů (při současném kurzu cca 8,26 mld. korun, tj. cca 118 milionů korun/lokomotiva). Stroje, v budoucnu nasazované na Severovýchodním a Keystone koridoru, budou disponovat výkonem 6,4 MW a jejich maximální rychlost je stanovena na 200 km/h, přičemž jsou určeny pro provoz pod napětím 25 kV, 12,5 kV a 12 kV AC. Pro usnadnění údržby bude umožněno odstranit trakční motor či dvojkolí bez nutnosti vyvázání podvozku. Výroba proběhne v Sacramentu v Kalifornii s tím, že první stroj opustí brány podniku v roce 2013. Cílem Amtraku je nahradit starší lokomotivy, mezi které patří například řady AEM-7 či a HHP-8. Do budoucna jde o náhradu celkem 334 lokomotiv a 1 200 osobních vozů.

Zdroj: Railway Gazette


Dominik Jaroš | 2.11.2010 (7:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Dopravci Vozidla

Ďalšie z regiónu USA


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
02.11.2010 (18:30)  
AC je pochopitelně jak proud, tak napětí .. jako i u nás, střídavý, střídavý, silný elektrický proud ;-)
02.11.2010 (18:07)  
A nemají Američané tratě stavěné na větší zatížení?
registrovaný užívateľ thingie  mail  
02.11.2010 (17:14)  
Bude těžší (než ES64), to se tam píše. Jak moc, to nikdo zatím asi nezveřejnil. Slyšel jsem něco o 100 tunách, ale to může být dezinformace :-)
registrovaný užívateľ str 
02.11.2010 (17:03)  
vi se neco o tom, jestli to budou taky tanky na kolejich jako jine americke vlaky? mohl by to byt i duvod vyssi ceny...

(viz http://www.ebbc.org/?q=rail/fra.html)
registrovaný užívateľ thingie  mail  
02.11.2010 (17:01)  
Zní to sice divně, ale ty lokomotivy mají skutečně nahradit i zmíněné HPP-8, viz Fleet strategy plan tady: http://www.amtrak.com/servlet/ContentServer?c=Page&pagename=am/Layout&p=1237608345018&cid=1241245669222

V prvé řadě mají dodávky nových ACS64 (derivát eurosprintera) nahradit relativně staré AEM-7, ale pozdější dodávky mají nahradit i HPP-8. Je třeba si uvědomit, že ACS64 budou dodávany skoro až do roku 2020, kdy už i HPP-8 budou z pohledu Amtraku dost poblíž konce životnosti, a navíc jich je jenom malá série (asi 20 kusů, co nám to připomíná?), takže hlavní zdůvodnění proč nahrazovat i HPP-8 (které prý zůstanou pak jenom v rezervě) je, že odpadne potřeba později přiobjednávat další malou sérii jiných lokomotiv, typové sjednocení, a tyhle věci. Skutečně to tam je napsané.

Co je ve článku spíš zavádějící je to „například řady“. Amtrak žádné jiné řady elektrických lokomotiv nemá.
02.11.2010 (16:45)  
Také mě překvapily HHP-8, to jsou snad vcelku nové, rychlé a výkonné lokomotivy, ne?
registrovaný užívateľ SYN 
02.11.2010 (16:17)  
AtlanticCoastLine: Jo to jsem si říkal taky když jsem viděl ty obrázky, ta AEM-7 vypadá pořád ještě jako lepší průměr u nás (do oka mi padla třeba ta klimča řídících stanovišť), ale ta HHP-8 vypadá vysloveně tak že jsem si říkal "tohle oni už vyhazují??"
Ale možná je nebudou vyhazovat ale přesunou na méně náročné místo třeba...

Ta cena není zrovna nejnižší, nemá někdo představu jestli není součástí kontraktu nějaký rozšířený servis ze strany dodavatele nebo tak něco, či zda je skutečně sama loko skoro tak drahá jako Messerschmitt 109E?
registrovaný užívateľ happy 
02.11.2010 (14:07)  
k označení AC:
Je to zkrataka pro střídavý proud, nikoliv napětí. To je pravda, takže titulek bych předělal. Ovšem zápis např. 12kV AC je v pořádku. Běžně se to tak píše. Hodnota ef. napětí a informace o střídavé složce proudu. Píše se i kmitočtová hodnota.
registrovaný užívateľ j p 
02.11.2010 (13:55)  
Jen drobna poznamka: U stridave soustavy byva zvykem udavat jeji frekvenci - nebo alespon napsat "stridavych". Ne kazdy vi, co je to Alternating Current a uz vubec ne, kdyz je to napsano jenom jako zkratka. A ten, kdo vi, co ta zkratka znamena, tomu bude jasne, ze tam to AC nema co delat, protoze AC je proud, nikoliv napeti.

Nebylo by to lepsi treba takhle:
jsou určeny pro provoz pod napětím 25 kV, 12,5 kV a 12 kV/60Hz.
02.11.2010 (11:33)  
nepomylil sa railway gazette s nahradou HHP-8? su to desat rocne lokomotivy, AEM-7 to su "stare kramy" z rokov 1978 az 1988. Amtrak-u sice vozba stupla ale jeden kongresman Mika dokaze byt dost jesitno-neprijemny na to aby sa mu podarilo zablokovat VRT pre Floridu v prvych rokoch 21. storocia. on sa radsej vozi vo svojej limuzine %)
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko