USA — Společnost Siemens Mobility obdržela zakázku na dodání sedmdesáti nových elektrických lokomotiv řady ACS64 v celkové hodnotě 466 milionů dolarů (při současném kurzu cca 8,26 mld. korun, tj. cca 118 milionů korun/lokomotiva). Stroje, v budoucnu nasazované na Severovýchodním a Keystone koridoru, budou disponovat výkonem 6,4 MW a jejich maximální rychlost je stanovena na 200 km/h, přičemž jsou určeny pro provoz pod napětím 25 kV, 12,5 kV a 12 kV AC. Pro usnadnění údržby bude umožněno odstranit trakční motor či dvojkolí bez nutnosti vyvázání podvozku. Výroba proběhne v Sacramentu v Kalifornii s tím, že první stroj opustí brány podniku v roce 2013. Cílem Amtraku je nahradit starší lokomotivy, mezi které patří například řady AEM-7 či a HHP-8. Do budoucna jde o náhradu celkem 334 lokomotiv a 1 200 osobních vozů.
Zdroj: Railway Gazette
(viz http://www.ebbc.org/?q=rail/fra.html)
V prvé řadě mají dodávky nových ACS64 (derivát eurosprintera) nahradit relativně staré AEM-7, ale pozdější dodávky mají nahradit i HPP-8. Je třeba si uvědomit, že ACS64 budou dodávany skoro až do roku 2020, kdy už i HPP-8 budou z pohledu Amtraku dost poblíž konce životnosti, a navíc jich je jenom malá série (asi 20 kusů, co nám to připomíná?), takže hlavní zdůvodnění proč nahrazovat i HPP-8 (které prý zůstanou pak jenom v rezervě) je, že odpadne potřeba později přiobjednávat další malou sérii jiných lokomotiv, typové sjednocení, a tyhle věci. Skutečně to tam je napsané.
Co je ve článku spíš zavádějící je to „například řady“. Amtrak žádné jiné řady elektrických lokomotiv nemá.
Ale možná je nebudou vyhazovat ale přesunou na méně náročné místo třeba...
Ta cena není zrovna nejnižší, nemá někdo představu jestli není součástí kontraktu nějaký rozšířený servis ze strany dodavatele nebo tak něco, či zda je skutečně sama loko skoro tak drahá jako Messerschmitt 109E?
Je to zkrataka pro střídavý proud, nikoliv napětí. To je pravda, takže titulek bych předělal. Ovšem zápis např. 12kV AC je v pořádku. Běžně se to tak píše. Hodnota ef. napětí a informace o střídavé složce proudu. Píše se i kmitočtová hodnota.
Nebylo by to lepsi treba takhle:
jsou určeny pro provoz pod napětím 25 kV, 12,5 kV a 12 kV/60Hz.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.