..: Další kapitola chaosu na S-Bahn v Berlíně :..

S Bahn BerlínBerlín — Dnem 8. září od 04:00 opět utichl provoz na páteřní trase (Stadtbahn) středem Berlína, mezi stanicí Ostbahnhof přes hlavní nádraží po Westkreuz i dále. K dispozici v rámci městské sítě je pouze asi 25 až 30 % vozidel. Neočekávaně byla objevena blíže zatím nepopsaná opakující se závada brzdového systému, v obecném tisku formulovaná jako závada na brzdových válcích. Situace je o to nepříjemnější, že poté, co bylo v provozu již cca 70 % vozidel celkového stavu, byl o víkendu ukončen posilový provoz regionálních vlaků v souběžné trase.

Závada byla objevena nečekaně a opakovaně. Vzhledem k jejímu charakteru bylo nutno jednat rázně: Potenciálně dotčená vozidla ihned odstavit a znovu prověřit. Na rozdíl od stavu z počátku léta však nelze objektivně "přes noc" zpracovat a zajistit nouzový jízdní řád a oběhy vozidel. Pár dnů bude tedy opravdový chaos. I přes dva měsíce trvající intenzivní prohlídky a 24 hodinový provoz dílen není v lidských silách sníženého stavu napravit důsledky několikaletého šetření na nepravém místě.

Pro podrobnosti nabízím odkaz na stránky BVG, nebo doporučuji obecně německý, přednostně berlínský tisk. Pozadí a souvislosti události jsou shodné, jak bylo popsáno v předchozím článku.

Během úterního přenosu na TV RBB nový šéf S-Bahn Berlín připustil, že před několika lety byly upraveny Příručky postupů údržby v souladu na požadavky vyšší výnosnosti firmy. Údržba se provádí "dle příručky". V krátkém čase necelých dvou měsíců nebylo objektivně možno vrátit formální požadované podmínky do stavu odpovídajícímu použité technice a technologii vozidel a způsobu jejich provozování. Já se mohu domnívat, že byla "zjednodušena a rozvolněna" doporučení z "Podmínek pro provoz a údržbu" výrobce Bombardier. Tím mi některé námitky vůči výrobci připadají liché.

Zdroje: BGV, berlínský tisk, vlastní zjištění; text vyjadřuje osobní názor autora


stoupa Poslat mail autorovi | 10.9.2009 (10:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Německo


  1 2      Zpráv na stránku:   
19.09.2009 (20:00)  
Twix : na švýcarském Pendolinu stačí jeden průvodčí a to se staví téměř u každé vrby, České dráhy potřebují pracovníky dva ...
15.09.2009 (18:19)  
Něco pro Twixe. Opravdu jenom asi! Ve Švýcarsku je na kolejích na většině tratí s osobní dopravou takový "hukot",že kdyby to mělo být řízeno lidmi na všech postech, tak by bylo po nezaměstnanosti. I tak je ovšem vidět v provozu dost zaměstnanců i když dva lidi na jedno jak tejden dlouhé Ícéčko mi přijde málo. Jinak "Švajc" je svojí tradicí v dopravě země nedostižná nejen pro nás,ale téměř pro celý svět.
registrovaný uživatel Mandos 
14.09.2009 (22:22)  
Nerad se v této souvislosti připomínám, ale zajistil už někdo tu výrobcem předepisovanou šestiletou dobu údržby písečníku? Nebo čekáme na další nehody?
14.09.2009 (16:13)  
MZ: Tak to je určitě zajímavá statistika, ale nepřijde mi v tomto případě moc směrodatné vztahovat to na počet všech pracovníků. Takhle se "umístí" dobře ty dráhy, které sice mají spoustu zbytečných úředníků, ale ještě mnohem více zbytečných lidí v provozu. Co třeba to vztáhnout na počet vlkm na železniční síti?

Takové SBB asi nemají moc pracovníků v "terénu", když všude jezdí vratné soupravy, vlaková cesta se staví automaticky, řada vlaků jezdí bez průvodčích a jízdenky se kupují převážně v automatu. Nedivím se že ŽSR suverénně "vyhrály", když se tam na každé chcíplé trati v každé stanici poflakuje několik lidí v dopravní kanceláři a na stavědlech, prodejní automaty neznají a specifický způsob odbavení také téměř ne. Zato marketing a reklamu tam moc nedělají.
13.09.2009 (18:25)  
SYN : již v polovině 90. let minulého století byly dle statistiky UIC (Mezinárodní železniční unie) České dráhy na čestném předposledním místě v početním poměru "úředníků" vůči celkového počtu pracovníků železniční společnosti. Na posledním místě byl tehdejší ŽSR.
Největší počet úřednictva, ve vztahu v celkovému počtu pracovníků společnosti, měly - je to jistě velmi překvapivé z hlediska kvality poskytovaných služeb a celkové úrovně železnice > SBB.
registrovaný uživatel SYN 
13.09.2009 (10:30)  
MZ: Tak pochopitelne jsem nemel na mysli totalni vylidneni "nabrezi", to by jiste nefungovalo. Stejne tak jsem udrzbari v uvozovkach nemyslel pouze samotne lidi ale taktez nastroje a material ktere pro svou praci potrebuji. Ono ani manazerska mista na nabrezi nejsou bez "prislusenstvi" ve forme kancelari, nabytku, vybaveni, sluzebnich aut, sluzebnich cest atd.

Proste jsem se jen ptal zda doslo ke zhruba proporcionalni redukci a setreni na vsech mistech nebo zda toho nektera byla usetrena.
Jak vime tak napriklad reklama/marketing a vse s ni spojene sly nahoru radove, coz by samo o sobe nemuselo byt nutne negativni, ovsem s efektivitou techto oboru u CD se mi nezda byt vse v poradku...

Co si budeme povidat, pracuji ve statnim ourade a velmi dobre vidim ze na reditelstvi se setri az na poslednim miste, ono se to uz vzdycky nejak zduvodni (napr. nove povinnosti vyplyvajici z novych zakonu vyzaduji nova mista).

Jinak zajimave info ze se setrenim na vyssich verzich prohlidek/generalek se zacalo uz za bolsevika, ackoli jak rikate tak by to mel byt spis personalni problem ZOS (hm, pocitam ze to by za dnesnich podminek nemel byt zadny problem, kdyby dostavali pravidelne stale zakazky na reko tak by jiste rady zamestnaly patricny pocet lidi, takze je to zase spatky u penez).
12.09.2009 (11:22)  
Ad numo:nevím přesně,jak brzdí elektrické jednotky,používané DB na síti berlínské S-bahn. Ale dá s předpokládat,že tak jako jinde je jejich provozní brzda elektrodynamická. A pneumatická brzda,používající brzdové válce(viz článek) je brzdou parkovací,hlavně však záskokovou,t.j. musí být schopná zastavit vozidlo na zábrzdnou vzdálenost i bez použití brzdy elektrodynamické. Proto ten humbuk,při dobržďování z nízké rychosti a držení soupravy v klidu strojvedoucí nepozná,že mu několik,v tomto případě čtvrtina,nebrzdí.
registrovaný uživatel numo 
12.09.2009 (10:39)  
Hm, pri kontrole nasli aj vlak kde zo 16 osi 4 nebrzdili.. to si uz snad musi vsimnut aj fira ze sa to nejak cudne chova, nie? Alebo si to prilis jednoducho predstavujem?

Politiku by som do tohoto nemontoval. A ked uz, tak si myslim ze priaznivci profesorov ekonomickych vied budu skor nachylni akceptovat potrebne kroky, ako cervensia cast spektra pre ktoru byva tabu tak zdrazovanie, ako aj prepustanie.
12.09.2009 (8:51)  
2MZ:
Uživatel se snažil naznačit, že pokud jsou ČD trvale ve ztrátě a má se šetřit, tak jestli je opravdu nutné, aby měl ředitel plat půl mega měsíčně, létal si vrtulníkem a kupoval si auto s masážní sedačkou. A to je jenom pan ředitel...
registrovaný uživatel Bakiy 
11.09.2009 (21:26)  
Pavel Q.: Pamatujete si na odstaveni novych motorovych vozu 843?
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko