Berlín — Dnem 8. září od 04:00 opět utichl provoz na páteřní trase (Stadtbahn) středem Berlína, mezi stanicí Ostbahnhof přes hlavní nádraží po Westkreuz i dále. K dispozici v rámci městské sítě je pouze asi 25 až 30 % vozidel. Neočekávaně byla objevena blíže zatím nepopsaná opakující se závada brzdového systému, v obecném tisku formulovaná jako závada na brzdových válcích. Situace je o to nepříjemnější, že poté, co bylo v provozu již cca 70 % vozidel celkového stavu, byl o víkendu ukončen posilový provoz regionálních vlaků v souběžné trase.
Závada byla objevena nečekaně a opakovaně. Vzhledem k jejímu charakteru bylo nutno jednat rázně: Potenciálně dotčená vozidla ihned odstavit a znovu prověřit. Na rozdíl od stavu z počátku léta však nelze objektivně "přes noc" zpracovat a zajistit nouzový jízdní řád a oběhy vozidel. Pár dnů bude tedy opravdový chaos. I přes dva měsíce trvající intenzivní prohlídky a 24 hodinový provoz dílen není v lidských silách sníženého stavu napravit důsledky několikaletého šetření na nepravém místě.
Pro podrobnosti nabízím odkaz na stránky BVG, nebo doporučuji obecně německý, přednostně berlínský tisk. Pozadí a souvislosti události jsou shodné, jak bylo popsáno v předchozím článku.
Během úterního přenosu na TV RBB nový šéf S-Bahn Berlín připustil, že před několika lety byly upraveny Příručky postupů údržby v souladu na požadavky vyšší výnosnosti firmy. Údržba se provádí "dle příručky". V krátkém čase necelých dvou měsíců nebylo objektivně možno vrátit formální požadované podmínky do stavu odpovídajícímu použité technice a technologii vozidel a způsobu jejich provozování. Já se mohu domnívat, že byla "zjednodušena a rozvolněna" doporučení z "Podmínek pro provoz a údržbu" výrobce Bombardier. Tím mi některé námitky vůči výrobci připadají liché.
Zdroje: BGV, berlínský tisk, vlastní zjištění; text vyjadřuje osobní názor autora
1 2 | Zpráv na stránku: |
Takové SBB asi nemají moc pracovníků v "terénu", když všude jezdí vratné soupravy, vlaková cesta se staví automaticky, řada vlaků jezdí bez průvodčích a jízdenky se kupují převážně v automatu. Nedivím se že ŽSR suverénně "vyhrály", když se tam na každé chcíplé trati v každé stanici poflakuje několik lidí v dopravní kanceláři a na stavědlech, prodejní automaty neznají a specifický způsob odbavení také téměř ne. Zato marketing a reklamu tam moc nedělají.
Největší počet úřednictva, ve vztahu v celkovému počtu pracovníků společnosti, měly - je to jistě velmi překvapivé z hlediska kvality poskytovaných služeb a celkové úrovně železnice > SBB.
Proste jsem se jen ptal zda doslo ke zhruba proporcionalni redukci a setreni na vsech mistech nebo zda toho nektera byla usetrena.
Jak vime tak napriklad reklama/marketing a vse s ni spojene sly nahoru radove, coz by samo o sobe nemuselo byt nutne negativni, ovsem s efektivitou techto oboru u CD se mi nezda byt vse v poradku...
Co si budeme povidat, pracuji ve statnim ourade a velmi dobre vidim ze na reditelstvi se setri az na poslednim miste, ono se to uz vzdycky nejak zduvodni (napr. nove povinnosti vyplyvajici z novych zakonu vyzaduji nova mista).
Jinak zajimave info ze se setrenim na vyssich verzich prohlidek/generalek se zacalo uz za bolsevika, ackoli jak rikate tak by to mel byt spis personalni problem ZOS (hm, pocitam ze to by za dnesnich podminek nemel byt zadny problem, kdyby dostavali pravidelne stale zakazky na reko tak by jiste rady zamestnaly patricny pocet lidi, takze je to zase spatky u penez).
Politiku by som do tohoto nemontoval. A ked uz, tak si myslim ze priaznivci profesorov ekonomickych vied budu skor nachylni akceptovat potrebne kroky, ako cervensia cast spektra pre ktoru byva tabu tak zdrazovanie, ako aj prepustanie.
Uživatel se snažil naznačit, že pokud jsou ČD trvale ve ztrátě a má se šetřit, tak jestli je opravdu nutné, aby měl ředitel plat půl mega měsíčně, létal si vrtulníkem a kupoval si auto s masážní sedačkou. A to je jenom pan ředitel...
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.