..: SŽDC do konce roku propustí na pět set zaměstnanců :..

logo SŽDC Praha — Státní podnik Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chce do konce letošního roku propustit kolem pěti set z celkového stavu přes deset tisíc zaměstnanců. ČTK to potvrdil mluvčí společnosti Pavel Halla s tím, že aktuální organizační struktura společnosti trpí přezaměstnaností po převzetí velké části zaměstnanců Českých drah v červenci loňského roku. Plánované personální změny s cílem zefektivnit fungování provozovatele dráhy zasáhnou vedení společnosti i provozní pracovníky. Proti záměru SŽDC se ovšem staví odbory, jež odmítají snižování stavu pracovníků bez nároku na využití vládního sociálního programu a poukazují na možné dopady na bezpečnost drážní dopravy.

Přibližně stovka zaměstnanců bude propuštěna z pozic na ředitelství státního správce železniční infrastruktury, přičemž podle mluvčího Hally má velká část z těchto lidí již nárok na odchod do penze. Dalších 400 pracovníků má odejít z provozu — především údržbáři, mazači nebo traťoví zámečníci. Dohromady SŽDC v současnosti zaměstnává na 10.300 lidí. Prudký nárůst počtu zaměstnanců zaznamenala v polovině minulého roku vlivem přesunutí velké části personálu od Českých drah. Stalo se tak poté, co SŽDC převzala veškerou péči o drážní infrastrukturu i stavbu grafikonu. Podle státní organizace však mohou za současný přebytek zaměstnanců právě České dráhy, které se v minulosti měly držet velmi nesystémového uspořádání. SŽDC teď plánuje zkonsolidovat krajské pobočky, které zaměstnávají více lidí, než reálně potřebují.

Šéf Odborového sdružení železničářů v SŽDC Adolf Hradílek se k propouštění nemohl vyjádřit s poukazem na pracovní zaneprázdnění. Odborářský věstník Obzor však otiskl část dopisu, jenž Hradílek napsal řediteli SŽDC Janu Komárkovi: "Podnikový výbor OSŽ nesouhlasí s ukončováním pracovních poměrů se zaměstnanci, kteří nesplňují podmínky pro využití doprovodného sociálního programu, nebo se zaměstnanci, jejichž výkon práce má vliv na bezpečnost a plynulost železniční dopravy," píše se v dopise. Podle odborářů by se měl celou situací zabývat přímo ministr dopravy.

Vedení společnosti se ovšem brání, že plánované propouštění nebude mít na bezpečnost vliv a snižování počtu zaměstnanců bez uplatnění sociálního programu se nelze zcela vyhnout. Aktuálně platný program asistence drážním zaměstnancům schválila vláda v roce 2007, když pro propuštěné železničáře vyčlenila téměř 700 milionů korun. Výše "odchodného" se odvíjí od počtu odpracovaných let a záleží také na tom, jestli je dotyčný samoživitel či zda trpí nemocí z povolání.

Zdroj: Finanční noviny


Aleš Macura | 31.8.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu Česká republika (celá)


02.09.2009 (13:02)  
Huffnaggel : můžete uvést, jaký je poměr úřednictva na GŘ SŽDC v poměru k celkovému počtu pracovníků SŽDC s.o. ?

Kam řadíte konstruktéra jízdního řádu nebo "šéfredaktora" kursbuchu ? Je to taky jen zbytečný úradník nebo nějaký hybrid mezi provozním pracovníkem v "dělnické kategorii) a kancelářskou krysou ? Nebo takový traťmistr ? Podle tabulek THP funkce ...
Vzato do důsledku – výpravčí se taky dle tabulek považoval za THP funkci ... a v katalogu zaměstnání mu odpovídalo postavení "mistra", zatímco výhybkář a signalista už byli dělníci...
01.09.2009 (23:33)  
hubitel: Máš pravdu, stačí když foukne nebo spadne listí. Jenže tohle nevyřeší mraky lidí alias modrá armáda 1980, ale jiná organizace práce a šetření na úřednictvu...
A odborářům by měl někdo sdělit, že se náš stát nachází momentálně kde? No přeci v ...
01.09.2009 (15:26)  
no moc tomu nerozumím, když se něco stane a neni to zrovna na koridoru, tak se čeká půl dne, než se dostaví montéři na opravu... a když se to stane v pátek odpoledne, tak se čeká třeba až do pondělka... nebude to trvat dlouho a doprava se nezastaví jenom když padne sníh, ale i když padne nečekaně soumrak :)
31.08.2009 (12:07)  
Mimo to se uvažeje o propouštění u ČD na GŘ a krajských úrovních + samozdřejmě v provozu,takže jako vždy bude zrušeno xy míst v provoze a aparát zchudne o pár lidí kteří už opravdu nemají co na práci.
registrovaný uživatel SYN 
31.08.2009 (12:02)  
Hm, tak samozřejmě nevidím konkrétní seznam lidí co chtějí "odejít" ale pokud je to na úrovni 5% celkového počtu zaměstnanců (část z toho již plní důchodový věk takže to evidentně nejsou vyhazovy ale odchody do důchodu) tak to nevypadá nijak drasticky...
Dokonce zapracovali i na řaditelství a nezanedbatelná část má odejít i odtamtud (samozřejmě nevíme zda následně nepoříjmou dvakrát tolik jiných :)
Každopádně se asi nějaké přeorganizovaní po přechodu velkého počtu zaměstnanců od ČD dalo očekávat a bylo by spíš divné kdyby nenastalo.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko