..: V Teplé na Karlovarsku vykolejil osobní vlak :..

VT 46, Ilustrační foto: MirKoTeplá — V posledních dnech, kdy se množí případy vykolejení vlaků, se výčtu mimořádností nevyhne ani Karlovarsko, kde nehodová událost tentokrát postihla stroj soukromého dopravce. Ve středu 19. srpna v podvečer v obci Teplá na trati 149 mezi Mariánskými Lázněmi a Karlovými Vary vykolejil na výhybce č. 1 motorový osobní vlak společnosti Viamont. Při nehodě nebyl nikdo zraněn, nicméně kvůli vyšetřování příčin nehody a vyprošťování vozu byla doprava zastavena až do 19. hodiny následujícího dne. Mezi Teplou a Mariánskými Lázněmi tak byla prakticky na celý jeden den zavedena náhradní autobusová doprava.

Vlak byl veden motorovou jednotkou VT 35 RegioSprinter v majetku německé společnosti Vogtlandbahn a podle sdělení tiskového mluvčího Drážní inspekce Zdeňka Neusara bylo příčinou vykolejení zřejmě lidské pochybení. Provoz v Teplé je řízen dle předpisu D3 pro zjednodušenou dopravu, strojvedoucí měl zastavit před inkriminovanou výhybkou a přesvědčit se, zda je správně postavena a zajištěna. Soupravu ovšem před ní nezastavil a pokračoval v jízdě, čímž došlo k vykolejení přední nápravou a středovým podvozkem vpravo ve směru jízdy. Škoda na jednotce byla předběžně vyčíslena na 150 tisíc korun a 100 tisíc na železničním svršku.

Zdroje: Novinky, Drážní inspekce


JRtrain Poslat mail autorovi | 25.8.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Karlovarský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel mazák 
10.09.2009 (20:36)  
Já pořád nechápu co máte proti velice laciným Regionovám. Budou-li kraje dotovat České dráhy tak jako soukromé železniční a autobusové dopravce, budou jistě na všechny tratě nakupovat nové soupravy, které například vyrábí ČKD Ostrava pro Finsko. Jenže jsou podstatně a podstatně dražší!
registrovaný uživatel Kakov 
01.09.2009 (22:30)  
zadny obrat!!!!
psal jsem to tu od zacatku...

neplet si cteni mezi radky s nabujelou fantazii
01.09.2009 (21:41)  
Ale ale, najednou jsme otočili o 180 stupňů... Čím dřív Regiošmejdy z našich tratí zmizí, tím líp. A číst umím, dokonce i mezi řádky a hlavně si dávat věci do souvislostí. Ale to, čím ČD přepravují ovce na stříhání vlny opravdu není můj problém. Upřímnou soustrast všem, kteří musí těmi křápy jezdit.
registrovaný uživatel Kakov 
01.09.2009 (18:37)  
tak to jsi uplne mimo, si snad prilit z marsu, ja jim nefandim, to je jen vyplod tve halucinace,
jestli umis cist (coz asi ne) tak si muzes precist (viz nize), ze propaguji hlavne vozidlo s nazvem DESIRO, ktere pro tvoji info vyrabi SIEMENS, ktereho ani SKODA ani PARS dosud nekoupil a ani PARS nepatri SIEMENSu

mimo jine, vis odkud je firma SIEMENS??
01.09.2009 (17:15)  
To K. K:
Protože těmhle šmejdům fandíš! Já osobně bych PARS hnal svinským krokem a buď si jist, že kdyby na ně někdo zatlačil, tak by velmi rychle vylezli s něčím lepším. Jenže ono je jednodušší a levnější strčit do několika kapes několik obálek a vesele pokračovat ve výrobě dalších šmejdů, není nad to, mít jistotu, že kšefty jsou v suchu a v nejbližších X letech se netřeba bát konkurence a vědět, že žádné tlaky na výrobu něčeho lepšího nehrozí. Pana Šulce sice nemusím, ale na jeho místě bych udělal úplně totéž: Buď budete lidi vozit v něčem slušném, nebo je nebudete vozit vůbec!
registrovaný uživatel Kakov 
31.08.2009 (22:02)  
Ážetďák: aha takze zase porad dokola ta sama pisnicka, jak zaseklej gramofon, ale jeste jsi mi neodpovedel na otazku, proc me porad spojujes s 810/RN???

jsem rad, ze mas svuj gumokol a na nakup vozidel nemas zadny vliv...

PS: pod strednim dilem ano, ale 1. a posledni je jednonapravovy
31.08.2009 (20:22)  
Že je regiosprinter jednonápravový jsem si tedy opravdu nevšiml, naopak jsem si jist, že podvozky v soupravě jsou dvounápravové. Všiml jsem si ale toho, že Regiosprinteru nedělá potíže vyjet kopec z Mariánek k Teplé mnohem rychleji a tišeji, než jakýkoli jeho předchůdce. Také jsem si všiml luxusního výhledu ze soupravy, mnohem lepšího designu a mnohem menšího drncání a rachotu od kol. Pokud jde o sedačky: u vozidla, určeného pro lokální tratě bych předpokládal časově kratší pobyt konkrétního cestujícího, takže pohodlí sedaček bych až tak jako prvořadé nevnímal, mě osobně se v Regiu sedělo lépe, než následně v 810 do Rakovníka. Že s Regiem z prahy do ostravy jezdit nikdo nebude, je, vzhledem k Vmax. provoznímu určení soupravy a elektrifikaci celkem jasné. Rozvěšování šroubovek: Problém asi nebude jen ve šroubovkách, ale možná i v konstrukci nárazníků, každopádně existuje a PARS se k jeho řešení jaksi nemá, buďme rádi, že nová produkce je přažena jinak, doufejme, že spojovací tyče a jejich uchycení nebudou poddimenzované. Ale mnohem raději bych doufal, že se už brzy dočkáme nějakých lepších vozidel. Ne, že by mi na tom osobně nějak záleželo, vlakem jsem jezdit přestal a pokud nedojde k razantnímu zlevnění jízdného, už do něj nevlezu.
registrovaný uživatel Kakov 
31.08.2009 (13:47)  
pro vsechny ostatni, osobne jsem to tu psal asi 2×, pokud by se melo koupit nove (nepovazuji za rozumne se v dlohodobem horizontu omezovat na nakup jen ojetin) kvalitni vozidlo, tak bych volil vozidlo, ktere ma dvouose podvozky, domnivam se, ze DESIRO by byla v takovem pripade dobra volba. Sedacky si lze dohodnout i jine, nez ma Vogtlandbahn (nebo ne??). ale samozrejme nemusime se omezovat jen na DESIRA muzou byt kandidatem i jine jednotky podobnych parametru (slengovy vyraz DESIRO, pouzivam, protoze jej znam nejvic z obdobnych, predpokladam, ze vetsina lidi si pod tim nazvem dovede predstavit o jaky druh vozu a jakych vlastnosti asi jde).
Kazdopadne jsem se vyjadroval o vozidle pro kratsi vzdalenosti, na linku praha-ostrava bych ho urcite neposilal.
samozrejme, ted mame obdobi nedostatku financi, takze volime ojetiny a reko (tady zastavam nazor, ze RN neni zas tak spatna, aby se o ni nedalo uvazovat), ale byla by chyba nebyt po strance rizeni firmy pripraven i na kvalitnejsi varianty, tj. vedet co od moderniho vozidla mam ocekavat a jakym smerem se zhruba orientovat s nakupem.

jak vidite pisu tu o DESIRECH (fa. SIEMENS = NSR), takze obvineni o lobingu za ceske vyrobce je nemistne, v CR se takova vozidla nevyrabi.

k rozpojovani RN, v prvni rade nevim ocem se debatuje, vec je mnohem jednodussi nez vypada, pokud se sroubovka pouziva bez problemu desitky let a najednou se zacnou rozpojovat jen u RN, tak musi byt chyba na strane konstrukcniho reseni sroubovky u RN, pokud ji vyvinuli v PARSu a nebyla vyslovne objednana (v danem provedeni) ze strany CD, je vina na strane PARS, pak uz staci tlacit a pripadne se obratit na soud, to je bohuzel ceska spatnost, kdyz je pruser, hned rict ja za to nemuzu......
proto jsem napsal, ze by se melo patrat po pricinach
registrovaný uživatel Kakov 
31.08.2009 (13:25)  
Ážetďák: muzes priteli jednou vzit trochu rozumu ty? a povedet mi proc bych mel byt zaintersovan na regio-xxx?? prozrad mi proc me s tim porad pojis?????
jediny kdo tu furt mele neco o vozidlech regio-xxx jsi ty!!

mimo jine, vsim sis, ze tebou oslavovany regiosprinter ma jednoose podvozky???
31.08.2009 (0:19)  
To K. K:
Silně pochybuji o tom, že dráhy někdy na nějakou opravdu lokálku nasadí něco supermoderního! (pokud ano, bůh buď při sebemenší poruše cestujícím milostiv!) Jenže vyrábět další regiošmejdy je výsměch zdravému rozumu! Sice je hezké, že ty ,,nové" už mají problémy s rozpojováním za jízdy, zatím pouze teoreticky, vyřešené, protože v provozu to ještě nikdo nevyzkoušel, ale to nic nemění na faktu, že k samovolnému rozpojení několikrát došlo a bez pomoci stahovacích pásek, či jiných podobných zlepšováků k tomu nejspíš bude docházet znovu a znovu. Takže, příteli milý, vypusť páru a zkus se zamyslet nad tím, jak by se daly podmínky pro cestující na lokálních tratích doopravdy zlepšit. Zatím to vypadá tak, že nejlepším řešením je autobus, nebo vlastní auto. Kdysi jsem bydlel hned vedle nádraží a jednoho krásného dne došlo k tomu, že vlak, kterým jsem měl odjet do práce, měl neúnosně velké zpoždění. Výpravčí mi, coby kamarádovi, prozradil, o co jde, takže jsem zašel domů, vytáhl auto z garáže, dojel k nádraží a zařval: ,,Kdo se chce svézt do Prahy"? Naložil jsem další čtyři lidi, vyinkasoval od každého korunu za kilometr a odvezl je před Smíchovské nádraží. Ti ostatní potom přijeli se 130 min. zpožděním, nás pět přijelo včas.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko